Ford 3000 - Hulp bij afstellen van de hef

Woont er iemand in de buurt van Helmond die me zou kunnen helpen met het afstellen van de hef van mijn ford 3000. Denk dat het te maken heeft met afstellen van de regelschuif en de regelaar van de draft/positie controle hendel. Maar wat hulp van iemand die daar wat ervaring mee heft zou welkom zijn.
Jaap62

Reacties

jammermaarhelaas
Wat is het symptoom wat je wilt oplossen/herstellen?
Jaap62
De hef reageert in eerste instantie na starten pas na enkele minuten. bij heffen en dalen moet er steeds worden gecorrigeerd. als de juiste hefhoogte is bereikt moet de hefhendel meteen weer een stukje naar beneden worden gezet anders blijft de hef stijgen. andersom geld hetzelfde. bij dalen moet de hendel op tijd weer iets naar boven worden gezet omdat anders de hef naar de grond doorzakt. Met de positie/draft control hendel naar boven zakt de de hef niet meer helemaal tot onder( blijft ongeveer 50 cm boven de grond hangen met hefhendel helemaal naar beneden) indien je dan de draft hendel naar beneden zet valt de hef naar de grond( maar dat laatste is wellicht logisch). Al met al is het heffen en dalen niet bepaald onder controle. filters zijn schoon, olie vernieuwd, hefdekselpakking nieuw, lekt geen olie. (kan de olie te dik zijn? 10W40)
miquel-renquin
Ben zeer benieuwd want zelfde probleem met mijn Ford 3000 smalspoor. . . .
sassinga
Het is ook mogelijk dat de pen op de regelschuif onder het hef deksel afgesleten is door het vele gebruik door de jaren heen . Als dit zo is dan werkt de hef niet goed
miquel-renquin
@sassinga Welke pen is dat dan? Kan de slijtage aan die pen de verklaring zijn waarom de hef in één keer terug valt. De positief van de hef is ook amper goed te regelen d.m.v. de hendel, of de draftcontrol nu op of af staat. . .
miquel-renquin
@sassinga Kan je wat toelichten welke schuif dat is?
sassinga
@miquel-renquin Dat is de pen boven de gele pijl. Door veelvuldig gebruik door de jaren heen is deze pen aan slijtage onderhevig en dan werkt de hef niet goed meer. Dit is een hef van een dexta maar de 1000 serie heeft dezelfde pen

(klik om te vergroten)

Ten behoeve van topic
miquel-renquin
@sassinga Dank je wel voor de info sassinga. Enig idee hoe veel dat onderdeel kost bij benadering, en of het haalbaar is het zelf te vervangen? Groet. Miquel.
+1
sassinga
@miquel-renquin die pen kost misschien maar enkele euro's. Je kunt hem zelf vervangen, heb ik ook een keer gedaan . Met een tang eerst proberen te draaien en dan lostrekken. Gr. Minne
+1
Jaap62
Wat betreft het lang wachten na het starten van de motor vóórdat de het reageert (even voor Miquel) ik had ook met een NH dealer gebeld en je kunt de oliepomp ontluchten door de dikke inbusschroef op de pomp eruit te draaien ,dan de motor starten en kijken dat er echt alleen nog maar olie uitkomt. Dan moyor afzetten en inbus terug schroeven. Zorg wel dat je er een opvangbak onder houd want er komt snel veel olie uit en waarschijnlijk moet je daarna ook weer bijvullen. Maar het schokkerig stijgen en dalen is dan over en de hef reageert dan na het starten ook weer direct. Dus dat is bij mij nu opgelost . Nu nog het juist afregelen van de hef.
miquel-renquin
Thanks for the advice @Jaap62
miquel-renquin
@Jaap62 Ik ben zeer benieuwd naar de oplossing voor dat probleem met de regeling Jaap. Laat iets weten als je wil.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 3000 en hebben de trefwoorden hef , afstellen en reviseren geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!