Illustratie van:

Case International 695 - Remprobleem, ook na ontluchten

Iedere 3 dagen moet ik de remmen ontluchten, wat niet echt comfortabel is.
Nu vroeg ik mij af: Neemt deze trekker de remolie uit de achterbrug, of uit een afzonderlijk reservoir? Achter mijn rempedalen heb ik wel een potje, maar zonder vuldop. Het is niet doorschijnend, dus ik kan niet zien of er nog iets in zit.

Deel dit topic

Reacties

856xlih
Het reservoir wordt gevuld door de retour olie van de oliepomp hals het goed
Wat nog wel eens gebeurd is dat de pijpje die in het reservoir zitten te ver terug zakken door trillingen
Dan gaat alle olie uit het reservoir gelijk weer terug naar de retour als ie gevuld
Als je dan remt dan heb je niet genoeg olie om je remleidingen te vullen
Dan vuld ie zich met lucht
Als dit zo is dan kan je aan het ontluchten blijven
Als dit het geval is dan moet je pijpjes effe opnieuw in het reservoir lijmen

Het kan ook zijn dat remmen inwendig lek hebben
Dat de o ringen vab de remzuiger versleten
Dan moet de eind vertraging er af als dat zo is
Succes !!
Mdbm
@856xlih De retourleiding zit diep genoeg in het potje. Het zal dus een lekkage zijn aan de remmen zelf. Aan de buitenkant zie ik geen lekken.
856xlih
@Mdbm oke als je denkt dat het pijpje goed zit dan heb je imwendig lek
Dan moet de eind vertraging eraf
Dan kan je bij de remmen komen
De o ringen van de remzuiger zullen wel kapot zijn
O ringen kun je bij elke lmb krijgen
Kosten un paar tientjes
Mdbm
@856xlih Ik denk dat ik hem moet binnen doen bij de lmb. Verder dan olie verversen kom ik niet.
856xlih
@Mdbm dat kan ook
Succes!!
Mdbm
@856xlih Gisteren heb ik de trekker weggebracht naar de lmb. Onderweg naar daar begon hij boven de 10km/h nog lawaai te maken uit de achterbrug.
MartinZaandam
@Mdbm lees ik het goed of fout: volgens mij schrijft 856xlih dat het pijpje door het trillen teveel gaat zakken, dus te diep komt en jij antwoord; pijpje zit goed, want hij zit diep genoeg.

Moet de retour niet bovenin het reservoir blijven? omdat anders het pijpje gaat hevelen. Misschien geeft 856xlih nogmaals een goede uitleg waar het pijpje moet zitten
Mdbm
@MartinZaandam Het pijpje van de retour komt langs onder in het reservoir binnen en steekt bijna tot de bovenkant van het reservoir.
856xlih
@Mdbm oke uhm ja dat kan van alles zijn
Is de achterbrugolie wel op pijl ?
En ruikt de olie niet verbrand?
+1
Mdbm
@856xlih Oliepeil staat op het maximum en wordt niet warm. Kan er aan de remtrommel iets afbreken dat nu zit rond te rijden in de achterbrug? Als ik iets hoor van de lmb zal ik een update geven.
redeagle14
@Mdbm maar het pijpje van de toevoer moet ook hoger in het reservoir steken. Anders loopt de olie terug bij stilstaande motor.
MartinZaandam
@Mdbm ok, nu begrijp ik het probleem ook beter, bedankt
Inter633-SA
@856xlih Bij mijn 946 heb ik ook rem problemen... Als hij even stil heeft gestaan remt hij de 1e keer echt goed (zoals het hoort) En daarna word het steeds slechter... Totdat hij weer een tijdje stil staat dan doet hij het weer 1x zoals het hoort. Heeft dat misschien ook met de cilinder te maken? Voor zo ver ik weet verlies ik geen rem olie (ik heb wel een potje bij mn pendalen)
+2
Sanderford
@Inter633-SA dat ligt denk ik aan je hoofdremcilinder een maatje van me had dat ook met z'n 1246 het pompje achter je pedalen blijft dan hangen
Inter633-SA
@Sanderford bedankt, ga ik daar eens naar kijken

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 695 en hebben de trefwoorden olie en ontluchten geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN