Illustratie van:

Fendt 610 - Fendt 610ls krukas van een mwm d227.6.2

Zou er iemand zeker weten of een krukas uit een mwmd227.6.2 identiek hetzelfde is of een krukas van uit een d226.6 motor,Alle info is welkom,

Deel dit topic

Reacties

Arrie94
De slag is iig gelijk, dus in theorie kan het. Maar ik denk dat die van een 226 hardere klappen mag krijgen omdat de boring daar groter is, dus dat de krukas ook zwaarder is.
arnoud
@Arrie94 als de 227 een 6.2 liter is zou de boring ook nog eens het zelfde zijn😋
+1
Arrie94
@arnoud 227 heeft een boring van 100 geloof ik. 226 105 en 225 95 mm 😉
basia
@Arrie94

Ja klopt , en de slag is van alle 3 , 120 mm
Dus ik denk dat de krukassen wel wisselbaar zijn , het zou wel kunnen dat er verschillende dikte maten van de vliegwiel bouten zijn
Arrie94
@basia Wat ik me ook afvraag is of de cilinders hart-hart even ver uit elkaar zitten.
basia
@Arrie94

Die afstand is denk ik wel hetzelfde , anders zou je krukas en dus ook motor verschillende lengte maten hebben .
Ik denk meer dat het verschil in boring , komt door de (wand) dikte van de cil. bussen .
arnoud
@Arrie94 in de tekst staat een 227 met 6.2 liter dan zou hij de zelfde boring hebben maar normaal is 227 wel kleiner ja 5.7 liter in houd
Fendttrisixfan
@arnoud nee motortype is 227.6.2 heeft niets te maken met inhoud
MR T
@arnoud d227.2 is dezelfde motor of de d227 (vanuit renault 981 en fendt 600) maar met versterkte krukas.
MR T
@Arrie94 juist omgekeerd ,na onderzoek ben ik tot de conclusie gekomen dat de krukassen uit de .2 motoren zoals d227.6.2 , td 226.6.2 d226.6.2, dezelfde zijn zoals in de B motoren (dikke krukassen) de krukassen uit de gewone d226, d227 en d225 motoren zijn een stuk lichter gemaakt. De lengte van de drijfstangen zij wel verschillend in lengte . de drijfstang uit een d227.6.2 is ongeveer 7mm langer of een drijfstang uit een TD B motor.Het moet zijn dat de boring in de zuiger iets hoger zit.
Arrie94
@MR T Okee! Heel interessant
MR T
Er kan altijd ergens een klein verschil op zitten.Maar weet er niemand of de 2 krukassen hetzelfde bestelnummer hebben?
Arrie94
@MR T De onderdeelboeken (uit 1971 en 1975) die ik heb bevatten alleen de 225 en 226. Het motorboek (uit 1976) heeft 225, 226, TD226, 227 en TD228, maar weer geen onderdeelnummers, maar zegt wel dat alle lagers dezelfde maat hebben. Alleen de 228 (industrieversie van 226) heeft grotere krukaslagers.
Kan dus nog niets garanderen.
+1
MR T
@Arrie94 ja inderdaad de lagers zijn hetzelfde.Alvast bedankt.
Fendttrisixfan
Als lagers hetzelfde zijn zal het passen
MR T
@Fendttrisixfan krukas is nu binnen om te controleren op barsten en dan eventueel slijpen.De smeerpomp stond los en was ook beschadigt van met een schroevendraaier tussen te zitten.De aanzuigkorf stond ook maar vast met 1 schroef.Ik denk dat ze de smeerpomp proberen te verwijderen hebben zonder het deksel te verwijderen, maar dat lukt niet, de voortrein moet eerst vooruit.
Fendttrisixfan
@MR T
Dus je gaat proberen om de krukas te behouden?
MR T
@Fendttrisixfan ja inderdaad, de krukas is nu binnen, we zullen zien,de hoofdlagers waren ingelopen door gebrek aan smering.
MR T
@Fendttrisixfan het is maar juist aan de oliefilter dat je maar een oliedrukmeting kunt doen zeker ? ik zou nog een mechanische drukmeter willen monteren in de cabine.
Fendttrisixfan
@MR T
Ja best aan filter aftakken dan
Fendt926Driver
@MR T waarom een olie druk meter in de kabine maken. Puur controle bij gewoon werk of met trekkertrek de smering controleren
+2
arnoud
@Fendt926Driver in beide 614s hebben wij er ook een, puur controle, veel van die blokken lopen stuk omdat de oliepomp los loopt
Fendt926Driver
@arnoud en wat is het meetbereik ongeveer?
Welke schaal verdeling moet je hebben ?
arnoud
@Fendt926Driver stationair 2/ 2.5 en volgas 5.5 6 bar en de andere heeft iets minder. Dit is als ze op temperatuur zijn
MR T
@Fendt926Driver gewoon als controle; "meten is weten"

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 610 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
23
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0