Mc-Cormick 423 - Koppakking lekt na motor revisie
Heb nieuwe bussen en zuigers geplaatst en kop laten vlakken. Hen aan onderblok niets raars gezien. Trekker loopt wel goed trouwens. Wat kan oorzaak en oplossing zijn?
Groet,
Caspar
Deel dit topic
Bijlages
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Mc-Cormick 423 en hebben de trefwoorden lekt en Koppakking geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Kun je de bouten zonder kracht tegen het blok aan draaien
De cilinderbussen van een 423 moeten 0,08-0,12mm boven het blok uitstaan.
De kopbouten moeten tot 12mkp (117,7Nm) in 3 stappen worden aangehaald, de moeren moeten goed gangbaar zijn en met olie zijn gesmeerd.
Zie foto:
ihace.de/04_techndaten/323_423/…
Blok is vlak, bussen op gelijke hoogte en binnen de marges zoals aangegeven in handboek, kopbouten en gaten netjes en draaien soepel, alles op juiste volgorde aangedraaid en op juiste moment....
Maar bij nadere inspectie van gevlakte cilinderkop zie ik het volgende: het lijkt dat de kop lekt bij cilinderbussen waar het haaks staat op de groeven van het vlakken (zie foto's voor verduidelijking). De delen van de cilinderbus welke met de groeven meelopen lijken wel goed te dichten. Kan het zijn dat de kop te grof gevlakt is en de koppakking de 'groeven' van het vlakken niet goed afdicht?
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening.
Groet,
Caspar
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Doe dit zelf ook als ik mijn goedkope sleutel eens een keer gebruik en ik wil weten of t klopt. Klopt trouwens binnen de 5%.
En uiteraard na gebruik direkt de sleutel weer ontspannen, dus helemaal terugdraaien tot 0 Nm, zo blijft de veer gespaard.
Heb nog wel carterdruk, blaast en rookt iets uit ontluchtingspijpje. Is dit normaal bij vervangen van bussen/ zuigers (ivm inlopen)?