Case 1056XL nieuwe turbo

Hallo,

Mijn oude turbo een garret/airsearch tca 0111A is versleten,
radiale en axiale speling meer dan 1 mm en zeer hoog olieverbruik.
Deze wil ik dus vervangen maar heb geen flauw idee door welke.
De turbine kant van de turbo is 16 cm doorsnee en heb nog ongeveer 3 cm tussen de motorkap en turbo. De tractor word nog dagelijks gebruikt voor werk op het bedrijf en n paar trekkertrek wedstijden. binnenkort komt een pomp van een 1255/1455 op. Ik ga er vanuit dat dit een staadegaard opbouw setje is geweest. Dus mijn vraag:
welke turbo kan ik het best kopen met deze beperkte ruimte?
Ik wil graag onderin al turbo druk.
ook met wastegate voor te hoge drukken te beperken ?

Alvast bedankt !
casejxu115

Reacties

mdoornekamp
Als je onderin druk wilt, moet je een kleine turbo nemen
geertyb0y
Denk je dat je blok en versnellingsbak dat wel af kunnen?
casejxu115
+1
selten
Holset hx35 erop zetten denk ik...
Geen wastegate erop, zonde van de lucht die op druk is. Beperkt je vermogen!
Welke wielen durf ik zo niet te zeggen, even informeren bij caboturbo 😉
selten
@selten
Meet anders de afmetingen van de wielen, en je huis op, kun je op de site van caboturbo opzoeken wat een soortgelijke turbo zou zijn. Holset zorgt iig voor meer vermogen.
arnoud
Holset hx 35 kun je in elke grootte en soort krijgen, even dikkenberg bellen die vertelt je zo wat er op kan. Wij hadden een 35 met 4.1 bar druk, nu een 40 met 3.2
+1
selten
@arnoud
Dat lijkt me beetje veel voor standaard tractor haha 😅
arnoud
@selten maar het is wel mogelijk, heb het zelf bij de 614
+1
selten
@arnoud
Dat kan goed ja, maar als je betrouwbaar wil blijven rijden... Dan zou ik niet hoger gaan zitten dan 2 bar voor een standaard tractor. Nu ga ik er wel van uit dat jij je pomp op dat moment goed scherp hebt staan... Normaal gezien zou ik niemand aanraden, bij een standaard tractor dat je boven de 3 bar uitkomt, want dan vliegen koppakkingen in het rond...
arnoud
@selten pomp op het verst los, normaal op de weg blijft op 1.7 met 170 pk
+1
selten
@arnoud
Weet niet of deze persoon hier daar interesse in heeft xD
casejxu115
@selten vind ik ook wel interessant hoor, blijft de koppaking heel met meer dan 3 bar druk rijden ?
selten
@casejxu115
Soms... Zijn oplossingen voor, bussen indraaien en ringen ertussen... Geen kostbare maar wel tijdrovende optie, en daarbij, met veel druk, slijt je blok ook meer, en heb je meer risico op schade in de bak...
Sporttractoren draaien meestal boven de 5 bar turbodruk, die blokken blijven wel heel, maar draaien maar even op volle belasting, en worden nauwlettend in de gaten gehouden. Wil je continu 4 bar op jou tractor, dan zou ik alles maar in de gaten gaan houden, uitlaattemperatuur, turbodruk, oliedruk, olietemperatuur en koelvloeistoftemperatuur... Ik raad het je niet aan op een standaard tractor te gaan doen.
+2
856xlih
Ik heb op mijn 856 een holset h1d opgezet
Is precies hetzelfde als de garret kwa aansluiting van olie leidingen en lucht slangen
Alleen de uitlaat is niet hetzelfde
Maar daar heb ik een flensje voor gekocht en een stukje pijp aan gelast
Het inlaatwiel en het uitlaatwiel is wel anders als bij garret

Ik het m gekocht bij aart waterweg
Was goedkoper als een garret

Ik heb me brandstofpomp aanlaten passen.die spuit nu 300 cc in
Oringeel was het 120 cc
Met de h1d erbij gaan we nu richting de 200 pk
Mdbm
@856xlih Een 856 en 200pk ? De hoeveelste versnellingsbak steekt erin?
+1
@Mdbm Hier in buurt heeft er 845xl met turbo rondgereden. Die ging nog wel voorbij die 200pk en aan die bak is nooit wat aangekomen. Grootste beperking was de originele koppeling...
+4
valmet6400power
@tractorquintentje
Zie het als beveiliging 😃
856xlih
@tractorquintentje daar ben ik bij mij ook bang voor😅
856xlih
@Mdbmde eerste
Een 856 heeft een zwaardere versnellingsbak dan een 845
Een 856 heeft eigelijk un versnellingbak van un 956/1056 maar geen zware eindvertragingen
casejxu115
Bedankt voor de reacties, ga eerst kijken of ik hem nog kan reviseren maar waarschijnlijk niet en anders lijkt zon hx 35 me wel wat
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!