Remmen

Wij hebben een fendt 311,
als we 40 rijden en dan gaan remmen bij een drempel bijv. dan gaat alles trillen en de voorspatborden beginnen te schudden.
hebben meer mensen daar last van en weet iemand ook hoe we dat kunnen verhelpen.

Deel dit topic

Reacties

FENDTfarmer
Dat komt omdat de voorwielen ok meeremmen dmv die remschijf op de as naar de voorwielen.
mcfjohan
Je moet zo rijden dat je de remmen niet nodig hebt.. haha gewoon door rijden.. indd wat fendtfarmer zegt voorwiel aandrijving schakelin bij het remmen..
fendt311
Maar kan je daar wat aan doen? schakelt de 4 vieraandrijving dan in? weet wel dat dat bij jd gebeurt maar niet bij onze fendt
FENDTfarmer
Neej dat niet johan. de 4wd word niet ingeschakeld! hij remt hem alleen af op de as. en dat klapperen komt omdat er een differencieel in de vooras zit en dan wil tijdens het remmen 1 wiel vooruit en 1 achteruit maar omdat ze beide goed grip hebben begint hij dan wat te trillen. en mocht je bijvoorbeeld echt een noodstop moeten maken dat je keihard op de rem trapt dan kan het zelfs zijn dat hij echt begint te stuiteren.
fendttopper
Misschien zijn de remblokjes af of de remschijf
op de as naar de voorwielaandrijving.
Hebben wij jaren terug ook een keer gehad met onze 311 (het zelfde probleem en bovenstaande oorzaak)
jaspercasedriver
Ik zou gewoon de 4wd uitzetten:P
FENDTfarmer
Hoezo zou jij de 4wd uitzetten terwijl die niet eens aanstaat?
fendtjuh
Hahaha idd 😃
Fendt916
Ja hadden wij ook met de 509 je bent te laat denk ik nu kun je alle rembende er nieuw opzetten anders had het je een paar remblokjes gekost nu moet je blokjes remplaat binnenwerk ect das een duur geintje als je de kabeltjes had aangesloten begint tie te piepen als de voering op is
FENDTfarmer
310 klappert bij ons ook maar nix mis mee. en onze 509 trilt ook met remmen en daar ligt net een nieuwe rem bende in. zowel voor als achter. enjah dat remmen is nogsteeds bagger
Fendt916
Jaa idd je blijft er mee kloten kwaaltje van de 500 ,700 800 900 liggen in een oliebad gaan wel 15000 uur mee alst niet langer is
eppo
Die 4wd gaat gewoon automatisch aan en weeruit dus niks ergs
Fendt916
Nee zogouw je remt remt de vooras eerst en dan de achteras gaat geen 4wd aan hij remt gewoon op alle banden
FENDTfarmer
Die 4wd is niet eens aan voor de niet kenners van Fendt. in tegenstelling tot de meeste merken heeft fendt een apparte rem op de as naar de voorwielen. de meeste andere merken schakelen wel de 4wd in.
FENDTfarmer
Juust rene.
De MF man
Wie jaspercase dinges licht al de hele tijd in de topics maar wat te lulle
FENDTfarmer
Tjah.
ford8630power
Die ouwe 612 van ons remde ook bagger, maar als je de rem machtig hard intrapte begonnen de voorwielen zo te slippen 😃
FENDTfarmer
Jah remde die bagger ja? 😃

dan had jij je achterremmen ff na moeten laten kijken vermoedelijk waren die op
fendt-412
Bij de 412 moet je de remmen ook wel aardig hard intrappen met een geremde giertank erachter als hij vol is, maar de 309 slipt zo, en de nieuwste 400 moeten helemaal ankers inzitten, als je die vol intrapt ga je bijna door de ruit heen
nhdriverjeroen
Mischien dat je lager van de aandrijfas van de voorwielaandrijving kapot is. die word namelijk ingeschakeld met remmen. heb zelf toevallig vandaag hetzelfde meegemaakt met onze 845. nieuw lager om de aandrijfas en klaar
ts-power
Hoe kun je het verhelpen .....

euh 😛

koop een blauwe 😉
FENDTfarmer
Tis geen case!

en ga is lezen voor je wat lult is al meerdere malen gezegt dat de 4wd niet word ingeschakeld!
FENDTfarmer
Ooh god ts-power dr weer. btw. een ts schakeld wel de 4wd in tijdens het remmen 😉
Job
Hebben wij ook met onze 311

uitlaat begint dan ook te trillen, motorkap
Valtra-fan Teun
Soms lijken dingen ingewikkeld maar de oplossing is altijd simpel 😉 Ruil die fendt in en koop een VALTRA!
FENDTfarmer
Jaja de achteruitgang is groot 😃
Mengeledriver
Haha, als hij die oude Fendt inruilt voor een nieuwe blauwe krijgt hij geld toe! Kan je een mooie gereedschapskist van kopen en een paar lekbakken!

Waarschijnlijk de remschijf op de cardanas krom. Je kunt hem afdraaien als hij dik genoeg is, anders een nieuwe erop. Blokkeren de achterwielen snel als je met 1 pedaal remt dan moeten de trompetten er af. Remolie of het vele stof op de remschijven zorgt voor het "happen" van de remmen.
FENDTfarmer
Dan issie een keer teheet geweest anders trekt die niet krom. maar dat happen van de remmen vind ik niet zo probleem dan reageerd hij goed.

heeft onze 310 ook wel maar die remt lucht dus dan zit dat wat anders als met remolie
Mengeledriver
Dat kan niet, er kan een pneumatisch aanhangerremventiel opzitten, maar hij remt de trekker altijd hydraulisch met DOT 4 remolie.
Mengeledriver
Een schijfrem op de cardanas kan schuin afslijten door totaal opgesleten remblokken. Na een keer of 4 blokken vervangen is je schijf ook lang niet recht meer. Hij kan ook licht slingeren, dan krijg je een schokkend gevoel. Nieuwe blokjes erop is ook geen oplossing omdat deze snel in de vorm van de schijf af gaan slijten.
FENDTfarmer
Is mij wel is eerder vertelt maar lijkt me sterk. aj de rem in trapt raakt hij altijd wat lucht kwijt kun je horen enzien opde drukmeter.
FENDTfarmer
Maar verklaar dan is even nog wat mengledriver. die 509 die wij gekocht hebben heeft alle remmen vernieuwd voor, en ahcter alles. maar ook al rem je daarmee dan zie je de spatborden nog wat trillen
Mengeledriver
Eh, dan had je de vooras vaker moeten smeren, de draaipunten. Bij de 800 en 900 hebben we al eens een paar bussen vervangen, als je bij versleten bussen remt dan scharnieren de spatborden zo een stuk naar voren. Raar gezicht. En als dat het niet is dan zit je remschijf er scheef aan, beetje vuil ertussen en dan de shijf vastgedraaid, kan gebeuren.
FENDTfarmer
Nu ben ik dus wel een kenner van de 500 serie!! de vooras met je niet smeren! zitten wel nippels op maar daar moet je afblijven ze zitten namelijk al gevult met vet voordat ze de fabriek uit zijn gegaan. wist ik niet dus ik heb ze vrolijk meegesmeerd. later had ik geen automatische 4wd meer want omdat je er vet in drukt druk je die sensor ook weg. dus pakt hij de draaihoek en snelheid nietmeer.
Mengeledriver
Je bedoelt de fusee smeernippels. Die hebben sommige 500's. Slecht heel af en toe smeren. Maar de draaipunten onder de trekker, midden onder voor en achter het differentieel. Stilstaand en dan op de rem trappen, voorzichtig wat vooruit/achteruit rijden, kantelen dan de spatborden (en de as dus ook) dan heb je veel speling.
FENDTfarmer
Zal dr mon is na kijken. ma dacht het niet. enzoja dan is het niet min schuld in 150 uur kan die daar niet kapot op gaan 😉
Favorit614
En maar eigenwijs zijn hahahaha
FENDTfarmer
Daar ben ik twentenaar voor 😃
Favorit614
Zekers ronald heb ik nooit ontkent hahahaha
FENDTfarmer
Ga ik ook niet doen reinhart
eddie
Vraag:

als ik op de weg rij en ik rem af dan giert ( gilt) de rem bij het intrappen van het rempedaal, wat kan daar de oorzaak van zijn ?
MaartenMandemaker
Omdat de voorwielaandrijving inschakelt, en je voorwielen altijd een paar % voorloop hebben (dus meer afstand afleggen dan de achterbanden) ontstaat er spanning in de aandrijving, dat kan een gierend geluid geven.
eddie
Aha, eerst was dat nooit zo maar viel mij maandag ineens op, maar geeft wel een mooi geluidje 😃
Wimsumar
Beste Fendt311: Neem de leiding naar de voorwielberemming los, doppen erop en ''ongeremd'' verder. (Zonder ergernis & onkosten 😄 )
strondkop
Ja ik zou er een beetje stront tussen smeren
guus hiddink
😃
eddie
@MaartenMandemaker

wat in de aandrijving giert/gilt dan zo maarten ? omdat dat eerst nooit deed, of kan dat ook komen doordat voorrbanden bijna af zijn ?
fendtinterfan
Ja, dat kan, dan leggen de voorbanden minder afstand af dan de achterbanden 😉

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
49
DEELNEMERS
23
WEERGAVES
4