Beste TFers,
Ik heb onlangs alle toebehoren aangekocht voor stuurbekrachting(servo) te plaatsen op mijn Fendt 103S.
Ik heb dit set aangekocht op de volgende website:
ahs-hydro.de/product_info.php/…
Documentatie is er voldoende bij om alle toebehoren aan te sluiten zoals het moet.
Maar ik zit nog met een probleem namelijk:
De stuurcilinder die geplaatst moeten worden op de vooras om de wielen te laten sturen zou in principe moeten vast gelast worden op de vooras. Maar mijn vooras bevat bladveren zoals de meeste voorassen maar indien men dit zou vastlassen op de vooras dan zou de bladveren hun functie verliezen. (foto vooras :ahs-hydro.de/product_info.php/…)
Mijn vraag is nu :
Hoe is dit origineel gemaakt bij deze tractoren van dezelfde generatie?
Zo het mogelijk zijn om daar enkele foto's van te nemen?
Alvast bedankt.
Mvg,
Bert
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 103 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Maar kan de cilinder niet op de stuurstang geplaatst worden die langs de tractor loopt ?
Was er niet een stuurbekrachtegingsset voor verkrijgbaar ? Deze komt namelijk met een hulpcilinder op de stuurstang .
Een originele stuurbekrachteging bij een 100serie zit volgens mij in het stuurhuis .
Wat je wel kunt proberen (als er ruimte voor is ) de cilinder met een steun te maken op de 2 dikke bouten van het schommelstuk van de vooras ; dan kan de vering gewoon zo blijven al hij is
Oldtimerplus fendt farmer 103 hydraulische lenkung nachrust satz
Prijs 599 euro ( Misschien wil iemand de link plaatsen ?)
dan zal er wel een scharnierpunt/stuurkogel konstruktie nodig zijn maar dan blijf de vooras konstruktie ongewijzigt
ik ben bezig met zoals @basia al gezegd had een bevestiging te maken op deze bouten van M18 in de omgeving van de carterpan.
Bij het pakket waren ook axial gelenke geleverd . Deze zouden normaal wel flexibel genoeg moeten zijn zodat de bladveren hun functie nog kunnen behouden.
Hoewel mijn axiaal gelenke wel heel stroef bewegen. Deze van het merk Festo zijn zeer flexibel en gemakkelijk (met de hand) te bewegen.Het kan wel zijn dat mijn axiaal gelenke misschien nog iets te nieuw zijn en dat deze zich nog wat moeten "inleven". Wat denken jullie hier van?
Ik hoop dat ik tegen vrijdag alles in elkaar kan steken en dit weekend eens kan testen.