Hallo,
ik heb de vooras van mijn Ford 5610 los gehaald omdat mijn band scheef aansleet. en als ik hem op de krik zet kan de fusee pen ongeveer 5 mm bewegen zowel opzij als omhoog. nu heb ik de pen eruit gehaald en kan geen slijtage sporen vinden kan iemand mij helpen??
groet Rick de Jong
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 5610 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Dan is de sporing niet goed of je rijdt gewoon veel op de weg.
De meeste wegen lopen bol en zo slijt je rechterband (bermkant) harder.
Je sporing kan je controleren door twee rechte latten langs je wielen te houden en vlak voor je wielen meten tussen de latten en een meter verder ook.
De afstand moet dan iets kleiner worden, niet teveel maar zeker niet groter.
Je kan het ook laten doen, dan doen ze het met laserlicht.
Volgens het handboek heeft de 5610 2wd geen toespoor, maar uitspoor (kan een typefout zijn, maar kon ook wel eens kloppen, het is op 4wd vooras met NH teken van de 40 serie bijvoorbeeld ook uitspoor) van 0 tot 13mm, indien gemeten op de velgrand (16 of 18" velgen).
In de fuseebussen zitten slijtbussen, deze kun je zo nodig vervangen.
Als je de druklagers aan beide kanten wilt gaan vervangen, zou ik ook even de wiellagers op de naven opstellen, lagers indien nodig vervangen (ook even naar de vetkering kijken, en zo nodig vervangen).