Auto ramt Trekker in Roodeschool

Roodeschool - (POLITIE.NL) Een 40-jarige automobiliste uit Ulrum is vrijdagavond op de Hooilandseweg gewond geraakt.

De trekker werd bestuurd door een 28-jarige man uit Roodeschool. Hij kwam uit de richting van Uithuizermeden.
De trekkerbestuurder verklaarde dat hij niet verder naar rechts kon uitwijken voor de tegemoetkomende auto, en dat het brede gedeelte achter op de trekker tegen de auto aan kwam. Het brede gedeelte bleek uit onderzoek van de verkeersongevallendienst te breed te zijn. De vrouw is met onbekend letsel naar een ziekenhuis gebracht. De politie doet onderzoek.

Deel dit topic

Reacties

Siebenga
Godzijdank 28 😃 ik zit ook vaak op de weg met machine's en gelukkig nog nooit een ongeluk mee gemaakt maar het gaat vaak op haren en snaren goed. Ik heb soms het idee dat mensen geen idee hebben hoe breed de auto werkelijk is(sorry dat ik het zeg 9 van de 10 keer een vrouw of een bejaarde).. Komen ze eerst keurig aan de kant van de weg aanrijden. EN dan zie je aan de auto dat ze een schrik reactie hebben en de auto naar het midden van de weg trekken (omdat ze bang zijn in de berm te raken.?) en zo gebeuren er dus ongelukken. Het kan soms makkelijk en dan gaan ze met de hele auto de berm in.. Soms doe ik me zelf dan ook breder voor dan dat ik ben om het tegemoet komende verkeer maar goed af te schrikken en zo schade bij me zelf en anderen te voorkomen. Er zitten namelijk kamikaze piloten bij 😃
stoker
Aan de andere kant zie je vaak boeren rijden die verlichting e.d. niet goed in orde hebben. Kwam laatst ook weer 1 tegen om 11 ´s avonds was er iemand aan het balenrijden zonder verlichting op de wagen levensgevaarlijk.
Schudders e.d. zonder breedte markering kan ik me ook zo aan ergeren.
Siebenga
Het is een beetje dubbel.. Soms ga je rijden met zwaailampen en halen ze de raarste dingen uit om in te halen. Rij je zonder zwaailamp zijn ze voorzichtig. En die lummels die niks voor elkaar hebben maken het lastig voor alle anderen
jefke
Ik rij al 2-3 jaar met de trekker over de weg en ik kan de tel niet bijhouden hoeveel keer er al bijna een auto tegen mij heeft gereden. en het zijn altijd de machienes die het gevaar vormen, ploegen die uitzwenken enz.. maar als die automobielisten een beetje voorzichtig zijn en helder nadenken dan wordt er veel voorkomen. enkele maanden geleden was ik in een zware regenbui een goede 50 km/u aan het rijden met een grondkar, en daar probeerde auto's mij voorbij te steken. er was er eentje bij die 3 keer tot naast de trekker geraakte en toen doorhad dat er een tegenligger kwam..
Het spijtige aan zulke ongevallen is dat de boer meetstal niet in orde is terwijl de auto de fout maakt.
Valtrafan
Helemaal met jullie eens 😄
fendt-412
Dat het niet eerder verkeerd is gegaan in roodeschool verbaast me nog elke dag.

Allemaal vluchtheuvels en paseerhavens hebben ze daar om het verkeer te remmen.
Ben er vaak met ploeg of kilverbak doorheen gekomen, een ellende. Wanneer er een lange sliert auto's aankomt sta je zo een poos te wachten. Mensen vliegen er dan soms zo langs. Is al vaak net goed gegaan met de ploeg, auto's die gewoon doorrijden en dan zwaait je laatste schaar over de motorkap omdat je toch om de vluchtheuvel heen moet.
Siebenga
Om de vluchtheuvel? Wij rijden er vaak over 😃
johnd-ts
Wel makkelijk om steeds de autombilist de schuld te geven, ik rij sinds kort ook auto, en rij ook weleens met trekker+machine over de weg, maar sinds ik auto rijd merk ik pas hoe gevaarlijk breed (lees: té breed) landbouwmachines vaak zijn..

kameraad van me is eens in het donker op de brommer door een staaf die achteruit een opraapwagen de andere weghelft overstak gegrepen, dat wil je niet meemaken.
Wimsumar
@ Siebenga: Als er iemand een "kamikaze-piloot'' is............
Bekijk de foto's nogmaals: De trekker heeft geen zwaailamp en (nog erger) er is totaal géén breedte-markering en verlichting op de loofklapper!
Ook hangt de trekker achterover (kleine achterbanden) waardoor waarschijnlijk het dimlicht de tegemoetkomende automobiliste heeft kunnen verblinden.
Siebenga
Ik ga met opzet maar niet reageren over dit gehele ongeluk. Ik weet helemaal niks van dit ongeval en kan dus ook geen uitspraken doen wie wat wel en niet goed deed enz. Wat mij geleerd is met het halen van mijn auto en mijn chauffeurs diploma is dat wij met ons allen op de weg zitten. En dat wij rekening met elkaar moeten houden. Toch heb ik vaak het idee als ik nou in de vrachtauto of op de trekker zit dat ik juist die gene ben die rekening moet houden met de capriolen van de auto bestuurders.. Of het nou onbegrip/onbenulligheid/grootheidswaanzin is daar ben ik nog steeds niet uit en zal per bestuurder verschillen. Maar ik heb liever een golfje met een scheef pet die mij met 150 voorbij knalt dan een opa die mij in haalt met 80 km/h
Wimsumar
Beste Siebenga: Pas maar op, voor je het in de gaten hebt ben je zelf opa. Dan mag je hopen dat de jonge generatie je ook nog een plekje op de weg gunt door, zoals je van jezelf zegt, eveneens rekening te houden met de medeweggebruiker ook al denken ze dat zij de enige zijn die dat doen.
Siebenga
Die oudere mensen proberen het wel maar hebben de capacities niet.. Ik pleit dan ook voor elk jaar een praktijk keuring (voor 65 'ers) MET invoegen op de snelweg en MET het oprijden van drukke kruispunten. Oudere mensen proberen vaak dat soort dingen te ontwijken. Maar soms kunnen ze niet anders en dan komen er levens gevaarlijke situaties... Moet je voor de lol eens op een viaduct gaan staan waar mensen kunnen invoegen op een snelweg. Zo'n strook is gemaakt om gang te maken om zo mee te kunnen in het verkeer. Heel raar dat ik woensdag avond/nacht zo 5 keer (als ik niet had ingegrepen) een ongeluk had gehad... Wat hoor je dan op het nieuws? Juist een vrachtauto weer ergens op geknalt. Wat denk je dan? juist WEER EEN VRACHTAUTO. Maar dit is alleen omdat er weer een jo jo invoegt met 60. Blijf het raar vinden dat het dan telkens een vrouw of 65 'er is
cih1056xl
Tzijn heus niet alleen de auto's die schuld hebben
maar ze snappen soms gewoon niet dat zo'n machine uit kan zwenken
en dat maakt het gevaarlijk
fendt-412
Waar dit ongeval gebeurt is kun je niet eens met een trekker van 3meter een vrachtwagen van 260 passeren.
Je moet dus wachten totdat er 100meter weg vrij is en dan kun je er langs, het probleem is dat je dan bij de volgende vluchtheuvel bent, een ellende.

Wanneer je machine breder is dan de trekker zie je dat ook niet, zeker niet in de schemering. Hadden best borden of lampen op de machine mogen zitten. Midden op de weg rijden helpt ook nog wel, weten ze iig zeker dat ze er niet langs kunnen, de meesten wachten dan wel.
fendt-412
En vaak kun je ook niet zien dat een machine uitzwenkt. Kun je automobilisten niet altijd de schuld van geven. Wanneer je met lomp materiaal de weg opgaat als bestuurder moet je er zelf ook goed opletten. Ga dan liever een keer vaker stilstaan in een dam of bocht dan dat je zoiets overkomt.
Siebenga
Zeker niet dat ben ik helemaal met je eens maar ik heb wel meer dan eens het gevoel dat er met opzet dom gedaan wordt.. klem rijden op rotondes dat soort geintjes
DESLAGERURRE
Met de vracht wagen is het ook altijd leuk :lol: wie heeft de langste adem :lol:
stoker
Als ik voorang heb dan neem ik in de meeste gevallen ook voorang. Voor de rest is het geven en nemen
JD92
Ik heb weinig problemen met automobilisten.. Maar buschauffeurs?!

ik rijd met mijn trekker en kipper naast de weg, ik kan niet verder omdat er anders bomen zijn. Maar de bus, nee hoor die hoeft niet eens op de verbreding van de klinkers te rijden.. Asocialen!

Althans sommige
stoker
En om over wielrenners nog maar te zwijgen
RF-HanomagR19
@Siebenga

Die oudere mensen proberen het wel maar hebben de capacities niet.. Ik pleit dan ook voor elk jaar een praktijk keuring (voor 65 'ers) MET invoegen op de snelweg en MET het oprijden van drukke kruispunten. Oudere mensen proberen vaak dat soort dingen te ontwijken. Maar soms kunnen ze niet anders en dan komen er levens gevaarlijke situaties... Moet je voor de lol eens op een viaduct gaan staan waar mensen kunnen invoegen op een snelweg. Zo'n strook is gemaakt om gang te maken om zo mee te kunnen in het verkeer. Heel raar dat ik woensdag avond/nacht zo 5 keer (als ik niet had ingegrepen) een ongeluk had gehad... Wat hoor je dan op het nieuws? Juist een vrachtauto weer ergens op geknalt. Wat denk je dan? juist WEER EEN VRACHTAUTO. Maar dit is alleen omdat er weer een jo jo invoegt met 60. Blijf het raar vinden dat het dan telkens een vrouw of 65 'er is


Wat eem dom gelul van jou!!
Mensen van 65-75 kunnen nog best rijden.
Ik erger me meer aan die ... waaronder misschien wel JIJ. Die met hun 85 km/h een vrachtwagen die 83 km/h gaat inhalen op de snelweg. Dat het gewoon twee minuten duurt voordat je der langs kan. En er gelijk een rij van 300-500 meter auto's achter elkaar rijdt.

Loonwerkers moeten gewoon zorgen dat als ze voor brede machines kiezen, ze ook het overige materiaal in orde moeten hebben. Zoals, verlichting, reflectors etc.
Ze kunnen ook spul van 2,5 meter breed kopen, maar dan gaat het werken ook langzamer.
landbouw
Oké een machine moet in orde zijn .zekere in het donker .Maar sommige automobilisten hebben gewoon geen verstand .Wij rijden met een gedragen 6 schaar ploeg de weg op .Oke wel wat te breed dat weet ik maar het zijn dan ook maar kleinere weggetjes want anders gaat ze op het steunwieltje .In het donker komen we er eigenlijk niet mee op de weg ! kheb al een paar keer meegemaakt dat op een kruispunt een auto ONDER de ploeg komt te staan .Of dat je aan het rode licht staat om rechts te draaien ,een vrachtwagen naast je staat aan de linksrkant dus je kan nog niet draaien .Wat doe ik dan ...natuurlijk rustig wachten tot die vrachtwagen(s) weg zijn en ik voort kan .Beginnen de auto' achter me te claxoneren enzo om gek van te worden.En zo kan ik wel boeken schrijven.Maar dat helpt toch niets .Sommige automobilisten snappen het toch niet
tractorquintentje
Ze snappen de gevaren gewoon niet die schuilen in machines...
landbouw
Zo is het .Als trekkerchaufeur moet je ook goed oppassen maar de auto's mogen ook wel een beetje inhouden als ze zwaailampen zien afkomen .Dat is toch altijd nog het teken van speciaal transport ofzo 😃
massey-ferguson
Nouja daar word tegenwordig al veel misbruik mee gemaakt met die zwaailamp.9 van 10 keer is verlichting ook niet in orde.zelf ook donderse hekel aan dat breede spul als ik in auto zit.niks aan de kant gaan of gas ff los laten.
stoker
Respect voor zwaailampen ben ik al lang kwijt.
9 van de 10 keer dat ik iemand met zwaailicht zie rijden denk ik ´´je kunt ook overdrijven´´

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
26
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
0