Illustratie van:

Ford 4600 - Koppakking zweet olie en koelvloeistof

Beste,

Mijn net opgeknapte ford 4600 is sinds een paar weken begonnen met zweten/lekken van de koppakking.
Aangezien ik nog nooit een ford motor heb los gehad wil ik graag wat tips over het vervangen van de koppakking.
Of raden jullie het aan om naar een lmb/dealer te gaan en hem daar los te halen?

Ik heb geen stalen rij en een voelermaat (waar je ook kleppen mee stelt) maar die kan ik wel lenen van iemand.

Deel dit topic

Reacties

Fordje4600
Hij zweet vooral koelvloeistof en een klein beetje olie, er komt geen druk op het koelsysteem
Fordje4600
Ook zou ik graag de aanhaalmomenten van de kopbouten willen weten
Ik kan je niet verder helpen, vrees ik.
Wij hebben de motor weggebracht, om hem te laten reviseren, en weer te monteren.
We moeten hem inbouwen, met olie vullen, warm laten worden, af laten koelen, om vervolgens de kop na te trekken.
Fordje4600
@Ford revisiemotor hij hoeft niet gereviseerd te worden, enkel een nieuwe koppakking
jammermaarhelaas
Als je eerst de kopbouten allen natrekt, in goede volgorde en op goed moment, dan ben je misschien al klaar?
+1
Fordje4600
@jammermaarhelaas vergeten bij te zeggen, hebben we geprobeert toen hij begon met zweten
BroekieJD
Is zelf goed te doen, hebben wij bij onze 4610 ook gedaan. Aanhaalmomenten zou ik zo even niet meer weten, maar staan in het werkplaatshandboek als je die hebt, en anders weet iemand anders ze op het forum vast wel 😄
jammermaarhelaas
@BroekieJD

10 serie is volgens handboek in een bepaald patroon (lastig uit te leggen, maar het gaat van binnen naar buiten) in 3 stappen, eerst allemaal op 120Nm, dan allemaal op 135Nm en dan allemaal op 150Nm.
Voor ik er aan zou beginnen wel eerst het patroon bij de hand hebben, zoiets moet goed gebeuren.
BroekieJD
@jammermaarhelaas jep inderdaad, zo hebben wij het gedaan. Tussen 135 en 150 nm moet wel een bepaald aantal werkuren zitten dacht ik.
+1
dendeze
Als hij al zweet is het ook al te laat om na te trekken.
Dit is een eenvoudige motor, kop er af, laten vlakken en een nieuwe pakking, niet vergeten om daarna nog eens na te trekken, zeer belangrijk.
En voor je de kop er af haalt eerst het water aflaten natuurlijk.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 4600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
10
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN