Illustratie van:

Fendt Farmer 310 LSA - Is dit een retourleiding?

Hallo leden,

Ik heb een vraag over een fendt 310 farmer
Op de bijlage zie je een rode cirkel om een leiding heen mijn vraag is, is dit een retourleiding van de trekker?

Alvast bedankt

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

+1
SjoerdHylke
Dit lijkt mij een aanhangerremventiel. Kun je nagaan waar deze eindigt?
markjan-beltman
@SjoerdHylke deze trekker heeft ookal luchtremventielen k weet niet of het beide kan
+1
Fendttrisixfan
@markjan-beltman
Ja beide kan wel
+1
Fendttrisixfan
Ziet er.idd wagenrem uit
+1
deJong
Aanhanger rem ventiel.
daar onder zal de retour zitten. bij de onze is de achterste hendel enkelwerkend en dus het niet gestuurde ventiel de retour. en is de kruishendel geheel dubbelwerkende ventielen.
maar die is ook nog een slagje ouder dit is het overgang model.
+1
arjanvw
@deJong weet je zeker dat dat zo is? Lijkt mij dat met rood omcirkelt wel drukloos retour is. De diameter is te klein voor remventiel. Fendt heeft dit soort koppelingen wel meer gebruikt oa bij trap rechts. Kan niet zien wat er onder de dop zit, maar dat zou ook remventiel kunnen zijn..
markjan-beltman
@arjanvw onder de dop zit niks
de dop was van de ventiel waar de rooie cirkel om staat
arjanvw
@markjan-beltman oké, je kunt de leiding wel volgen waar die heengaat, maar dit is wel je drukloos retour.
Fendttrisixfan
@arjanvw hoe weet jij zo zeker dat dit drukloos retour is?
arjanvw
@Fendttrisixfan omdat het geen remventiel is en de originele dop er op zit, die standaard op de retour zit
farmer103
@arjanvw tuurlijk niet! Dit is een remventiel!
thomas-renault
Met @farmer103 eens ! dit is zeker het aanhanger remventiel!
arjanvw
@farmer103 misschien een idee als je de foto van @martijnimmink eens bekijkt, dan zie je duidelijk dat er verschil inzit. Maar verder mag je denken wat je wilt! 😉
fergusonnetje
De drukloze retour van de aanhanger
farmer103
Gewoon een remventiel wat op druk komt tijdens het remmen waardoor de aanhanger achter de trekker ook remt!
+1
fendtjecis
Je kan het testen door het ventiel met je vinger een klein stukje open te duwen en dan iemand op de rem trappen Als je er druk op krijgt is dat het wagenremventiel
+1
deutzisthebest
Ik denk een drukloos retour. Op de Fendts waar ik mee werk hebben ze dit type koppeling allemaal standaard als retour en een veel korter niet platte koppeling voor de hydraulische rem.

De drukloos retour kan je altijd indrukken, het remventiel kan je je alleen indrukken als er niet wordt geremd. Je zou dit kunnen testen door iemand de rem in te laten trappen en dan proberen of je het ventiel in kan drukken.
+1
martijnimmink
Dit is gewoon je retour, remventiel heeft een heel ander koppeling. Hier onder de foto is een koppeling van het remventiel

(klik om te vergroten)

Favorit614
@martijnimmink Das de originele aanhanger koppeling.
Maar de (vorige) eigenaar kan de koppeling verandert hebben .
ik heb voor het remventiel het standaard vrouwtje er op zitten.
trean
Quote Reactie van @Favorit614:
ik heb voor het remventiel het standaard vrouwtje er op zitten

Dat gebeurd wel eens vaker... kun je bijvoorbeeld de kipper op de rem zetten voor de stortbak door de rem op een normaal ventiel aan te sluiten. Als je de weg op gaat kun je beter wel het remventiel gebruiken.
+1
MaxxuM4ever
@Favorit614 en dan de klep in het remventiel doen, hebben wij ook als een gehad. Doe mij maar een origineel ventiel
+2
Fendt926Driver
@MaxxuM4ever hier om te plagen de sleep steunvoet van de silagewagens in het rem ventiel. En hoe meer kabaal hoe harder ze remmen en hoe hoger de trekker werdt opgebeurd
fastrac3155
@MaxxuM4ever ik weet niet mr het normale ventiel is un vrouwtje, en dit is un mannetje
Mdbm
@martijnimmink Een hydraulisch remventiel is toch universeel en niet anders bij een fendt. Hydraulische rem zal bij een 310 wel standaard zijn zeker?
martijnimmink
@Mdbm Jaa die zijn allemaal universeel. @Favorit614 waarom zal je er een andere koppeling aandraaien? Dan moet je aan de wagen etc. ook andere nippels aandraaien, als er bijvoorbeeld een trekker van iemand anders voor staat past het al niet meer.
+1
Favorit614
@martijnimmink kwam nog voort uit de tijd dat we met de Ford 7000 de tank met de hand remde.
Eigenlijk is het altijd zo gebleven, heb de verhuur machines er op aangepast
+1
SjoerdHylke
Als de topicstarter de leiding volgt, en dan evt weer een foto stuurt kan de conclusie getrokken worden. De koppeling is idd anders dan het standaard remventiel.
Wimsumar
Beste Markjan-Beltman: Deze FENDT FARMER 310 staat al 2 jaar in jouw T.F.-fotoboek. Zo ook onderstaande foto met de bemestertank er achter. Is deze tank luchtgeremd of waar sluit je de eventuele hydraulische beremming dan op aan?

markjan-beltman
@Wimsumar deze tank is hydraulisch geremd maar ik kon de remventiel van de tank niet op die leiding doen
Wimsumar
Beste Markjan-Beltman:

Quote Reactie van @markjan-beltman:
kon de remventiel van de tank niet op die leiding doen

Was dat omdat de snelkoppelingen niet bij elkaar passen of omdat de leiding in kwestie geen remfunctie lijkt te hebben?
Rijdt je dan ongeremd of is er nog een andere aansluiting voor hydraulische volgwagenberemming?

Wat is de hystorie van de trekker? Is dit een tweede hands aankoop uit Duitsland (vanwege de aanwezige luchtdrukrem) ?
markjan-beltman
@Wimsumar we hebben al naar gekeken maar als de trekker aan staat staat de ventiel op druk dus ik denk dat het een aanhangerrem is
+1
fastrac3155
Meten is weten, drukmeter erop en remmen.

Koppeling wordt idd wel vaker omgewisseld, dat wil niks zeggen.

Diameter van de leiding is ook onzin om daar iets van af te leiden, de leiding van drukloze retour zou ook aan de ruime kant moeten zijn, anders heb je al gauw tegen druk
hendrik2002
Inderdaad gewoon even testen met een druk meter dan weet je al snel genoeg of het een remleiding is of een retourleiding

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt Farmer 310 LSA ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
33
DEELNEMERS
19
WEERGAVES
0