Ik zoek de schakelaar van de dual power aan de versnellingspook,
en een handleidingen wie kan mijn helpen .
Gr Toon
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 7810 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
tw is mechanische dualpower net zoals de 700serie, dan zit er een kantelpedaal vooraan tussen de koppelings- en rempedaal.
de 10serie heeft elektrische dualpower, deze "knop" kan vooraan tussen de koppelings- en rempedaal zitten maar ook linksachter voor de hakbediening.
De plaatsing is afhankelijk van het bouwjaar maar deze weet ik niet vanbuiten.
[(edit-opzoekwerk) van 1983 tot 1987 links achter, na 1987 tussen de pedalen]
Bij de laaste modellen stonden ze in ieder geval tussen de pedalen vooraan.
De knop de versnellingspook is dus altijd bijgeplaatst. Je kan dit schakelen zodat de dualpower werkt op de knop van de vloer en op de knop op de pook of enkel op de pook.
Meestal werd er een gewone schakelaar met tape vastgemaakt aan de pook maar er zijn natuurlijk nettere oplossingen.
Ik vind persoonlijk de knop tussen de pedalen het gemakkelijkste.
Edit:
Dit geld voor de (super) Q-cab's
Voor de 10serie zonder Q-cab is een elektrische kantelschakelaar op het dashbord voorzien. (zelfde schakelaar zoals de 4x4, werklichten,..) Deze is dus wel met de hand te bedienen..
wij hebben die schakelaars wel aan de pook gemaakt
was een trekschakelaar van Daf
helaas is deze er niet meer en zal het of weer origineel gemaakt moeten worden
of een andere schakelaar
Heeft het vloerpedaal dan een overnamerelais?