Illustratie van:

International 633 - IH 633 SA. bj 1979. Radiator zit verstopt en lekt.

Goeie dag,

Ik heb een IH 633 SA bj 1979.

Nu stellen er zich twee problemen.
- Vorige zomer, bij warm weer en een matige belasting van de trekker loopt de temperatuur hoger dan normaal (nog NIET in het rood)' en spuwt de radiator langs het overloopslangetje van de radiator wat water naar buiten. Heeft iemand een idee van een mogelijke oorzaak.

- radiator lekt een klein beetje op 4/5 hoogte in het koelelement.
Nu wil ik derze radiator vervangen. In het originele onderdelenboek vond ik het onderdeelnummer: 3 148 115 R1.
Bij KRAMP vind ik twee radiatoren: 3148115R94N. En 3148115R95. Is iemand op de hoogte van de verschillen tussen deze twee radatoren.

Bedankt voor alle info.

Deel dit topic

Reacties

stephan-inter
Denk dat je koelvloeistof dop versleten is. En daarom koelwater via slangetje loost.

Verschil durf ik niet te zeggen in de radiateurs
Klein Rot
Die eerste zal dan verguld zijn😊
flupke 1
Radiateur kun je meestal wel dicht solderen
en als ie dicht zit , uitblazen
Kan ook zijn dat de radiateur te vol met koelvloeistof zit
dat ie daarom wat lekt bij het overloopslangetje 😉
verwijderd
Paul Roggeman
@Koiter bedankt voor de info. Heb je enig idee vanwaar dat grote prijsverschil?
<{Steyr}>
Ik heb ook een lekke radiateur gehad. Er zijn speciale bedrijven die radiateurs nieuw op maat maken, maar ook herstellen bij een lek. In Eindhoven zit de eindhovense radiateuren fabriek, maar er zullen er nog wel meer zijn. Ik had ook een lekke radiateur, daarheen gebracht, voor ongeveer €175 wordt hij gesoldeerd, afgeperst en vanbinnen gereinigd. Heb je gewoon weer een (originele) radiateur die er weer jaren tegen kan!
+1
Sjon
@
Klopt, je moet een radiateur reperatiebedrijf zoeken.
Ze zetten een nieuwe “rooster” tussen de oude boven en onderkant en spuiten hem opnieuw in de lak. Is die weer als nieuw.
Sanderford
@Sjon heb ik ook 2 keer gedaan bij m'n dexta en m'n 1246 werkt perfect zo goed als nieuw
verwijderd
redeagle14
@Koiter dat is volgens mij de OEM prijs. Orginele radiateuren van Inter zijn schreeuwend duur. Wij lieten ze altijd repareren. Beter dan origineel. Bij Hans Dales in Doetinchem. En een nieuwe dop erop.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 633 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
5
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0