Illustratie van:

Atlas 1302D - Kan het lucht druk systeem afgebouwd worden?

Hallo,

Ik vind het niet handig dat de atlas 1302 bandenkranen luchtdruk nodig hebben voor te kunnen wegrijden.
Is er een mogelijkheid om weg te kunnen rijden zonder lucht druk? (Niet op de openbare weg 😜😀) maar op het veld enzo.
Kan dit ook niet hydraulisch gemaakt worden, misschien op lage druk?

Moet in die compressor, vaste en de originele op motor compressor olie ergens inzitten??
Ik vind deze best heet worden als motor draaid en duurt lang voor hij op druk komt..
Kan ik daar iets aan reviseren, of is het misschien een ideetje om er een 2de compressor bij op te plaatsen?? 😇😋

Dank voor jullie ervaring, mening en tips enzo 👍🏼😉

Deel dit topic

Reacties

Fast Eddy
Lijkt me niet verstandig om te doen. De remmen maken niks uit. Maar hij gebruikt ook luchtdruk om de hydroliektank op druk te zetten,waardoor je minder cavitatie in de pomp hebt.
De compressor wordt door motorolie gesmeerd.
JD3010
Quote Reactie van @Fast Eddy:
De compressor wordt door motorolie gesmeerd.

Niet allemaal.
@JD3010 ik maak asap eens een foto van de compressor zodat we kunnen zien hoe die gesmeerd wordt
wim-same
@Fast Eddy Klopt helemaal, je hebt luchtdruk in de hydrauliektank nodig, maar ook luchtdruk om te schakelen.
@Fast Eddy wat is cavitatie? Groetjes
Fendttrisixfan
@GeTractorMachines luchtbelletjes in de olie die schade kunnen veroorzaken aan pomp en leidingen, dit kan gebeuren als de aanzuig van de pomp niet vlot genoeg gaat, daarom steken ze wat luchtdruk op de olietank zodat de olie vlotter naar de pomp gaat
4x4kijker
@Fendttrisixfan het zijn geen luchtbelletjes maar vacuüm belletjes dit komt omdat de pomp te hard aan de olie moet zuigen en de olie dus eigenlijk uit elkaar trekt
Feeling Blue
@4x4kijker @Fendttrisixfan Het zijn imploderende dampbelletjes, ze ontstaan als je vloeistof snel beweegt en er drukverschil ontstaat.. Het veroorzaakt pitten in metaal, en op de lange duur breuk.. Schroeven van schepen/buitenboordmotoren hebben er ook last van..

(klik om te vergroten)

stephan-inter
Gewoon pomp reviseren. En alle lekken dichten
Hoe remt 1302D volgens jullie? Zijn dat die zwarte dunne darmpjes die naar de uiteinden van de wielassen naar ieder wiel lopen?
Of is dat de grote remtrommel die met een lucht cilindertje aan de rijmotor onderaan zit?
wim-same
@GeTractorMachines Hij remt met remvloeistof wat met luchtdruk aangestuurd word. Ook de parkeerrem werkt op luchtdruk. dus geen druk, dan staat hij op rem.
@wim-same dat is dan die remvloeistof die naar de wiel trommels loopt via de zwarte leidingskes? En die druk wordt opgebouwd in de 2 druk balgen,vaten onder grijze plaat van chasis?

Klopt dit 😃
wim-same
@GeTractorMachines ja dat kan kloppen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Atlas 1302D ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
13
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0