Illustratie van:

Deutz-Fahr DX 4.51 - Te heet bij normaal werk

Deutz dx 4.51 word steeds te heet we hebben hem al schoon latten spuiten maar helpt niet
weten jullie hoe je dit op kan lossen
het is een lucht gekoelde trekker

Deel dit topic

Reacties

sjonnies
Hoe constarteer je dat tie te warm wordt?.bij onze 4.51.ging de claxon af verder hadden we niks geen meters.dr opzitten. Hoe wertk dat bij jou?
robberthorst
@sjonnies zit een temratuur meter op
Fendt926Driver
Op welke cylinder zit de temperaruur meter?
Die hoort op de 1e vanaf de kabine te zitten.
Dus is de trekker echt heet of geeft de meter/sensor te veel aan
robberthorst
@Fendt926Driver zit op de eerste
Slaat de koeler wel aan? Bij ons bleef die eens stilstaan, nu draaid die altijd
robberthorst
@robberthorst en de kap rechts van het blok, zit er goed op? Dat die geen lucht lekt zegmaar?
robberthorst
@ronald-deutz-fahr ja zit er goed op
wotan2
Troep tussen de koelribben
dx11
@wotan2 of de oliekoeler vol zooi
robberthorst
@wotan2 dat is allemaal schoon gespoten
robberthorst
@wotan2 of moet dat op een speciale manier
wotan2
@robberthorst speciaal niet, gewoon zuiver
casejxu
Koelvin van een ouder model der op. Dus zonder de olie koppeling! Kan al aardig schelen
@casejxu die oliekopping is hier al afgesloten of dergelijke, hij werkte niet meer, toen heeft pa op advies van de dealer iets met dat ding gedaan waardoor hij altijd draait..
+1
bikkertie
@ronald-deutz-fahr thermostaat tussen weg gehaald wss
+1
casejxu
@ronald-deutz-fahr klopt.door verbonden dan draait ie altijd
Welgerap52
Te weinig of vervuilde of verkeerde motor olie of het lucht filter vuil!
robberthorst
@Welgerap52 is van de winter in onder houd geweest
filter doen we regel matig
marcel1982
Denk dat een kop gescheurt is
Fendt926Driver
@marcel1982 dat kan. Maar de sensor kan ook nog kapot zijn. Of de kabel beschadigd.
@marcel1982 dat zou je dan moeten horen denk ik? Of voelen
robberthorst
@marcel1982 kun je dat zien als je de kleppen deksel er af haalt
RobDeutz104
Is die ook echt goed gereinigd tussen de cilinders, soms krijg je dat met alleen schoonspuiten niet schoon
+1
Welgerap52
Goed met de hogedruk reiniger erop! En kontroleren met zaklantaarn
ook de doorlopende poorten in koppen
( wat misschien ook kan is als de oliepiomp slecht wordt of er zit vuil tussen de overdruk klep dat deze nog genoeg heeft om het lampje uit te laten gaan maar te weinig om goed te koelen)
robberthorst
@Welgerap52 zal kijken
sybren
Meten met een losse temperatuurmeter, misschien geeft de originele meter teveel aan?
thomas-renault
Heb ook wel is gehad dat de radiateur geen warmte meer af gaf dit kon je meten door de in en uitgaande tempratuur... mis een idee om dit te doen bij je oliekoeler? vast een mechanisatie bedrijf doe een lazer warmte meter heeft liggen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr DX 4.51 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
28
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN