Ik heb eens een vraag over voorasvering.
Zover ik weet en gezien heb zijn er 2 soorten voorasveringen
1 waarvan heel de as veert en
1 waarvan de wielen onafhankelijk van elkaar veren.
Wat rijdt er beter? of wat is er beter?
(als er al een topic over is, laat het me aub weten dan haal ik deze weer weg)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
@ford86.. dat is dan weer op teflon basis zeker?
vet nipels en zo maar meer ook nie
Stukje op een 936 gereden, maar wat een genot is dat
Onderhoud valt wel mee, valt niets aan door te smeren, zullen wel vetkamers inzitten. En waar vet zit slijt geen metaal.
Elke keer onder de trekker kruipen laat je op den duur ook wel.
Dan is een paar slagen vet erin drukken tijdens het aftanken geen moeite.
Maar bij aanschaf van een nieuwe trekker is dat wel een goed puntje om naar te vragen zeg maar.
Weet niet wat daar allemaal voor optie's bij zitten maar ik wil graag zoveel mogenlijk weten over veringen van N-H,JD en Fendt.
Dr komt een bemester van 4,5 ton achter in de hef en van voor een haspel van 3 ton en daar achter komt nog eens me persunit op een aanhanger achter.
Zijn grotere modellen trekkers zoveel minder comfortabel met een gewone vaste ( 4-wd)vooras als deze op grote soepele (lagedruk)banden staat?
Het lijkt me in ieder geval aanzienlijk goedkoper en stukken minder onderhoudsgevoelig.
De volledig onafhankelijk ophangen zijn op dit moment enkel verkrijgbaar op trekkers van meer als 200pk, die zelden met een voorlader uitgevoerd zijn, een fronthef zie je nog wel in deze vermogens range, en dit zorgd inderdaad voor problemen.
Daarnaast zijn de moderne systemen in te stellen, zodat het veergedrag niet zweeverig zou moeten zijn met een zware last voorin (bandendruk is natuurlijk ook instelbaar, maar kost meer moeite).
Jouw trekkers hebben waarschijnlijk ook niet dezelfde topsnelheid als moderne tractoren met onafhankelijke voorwiel ophanging?
Waarom zo slecht gedacht over Claas e?
Da ge daar ni wilt op rijden?
Beste Fendt 412: Is je toetsenbord van de tafel gehobbeld soms? Ik denk dat je de "R" en de "G"-toets er op de verkeerde plek hebt ingedrukt, zo ook de "B" en de "M"_toets.
@ RobinBoss: Inderdaad, ik rijdt liever niet op topsnelheid (40) want dan heb ik zo weinig tijd om om me heen te kijken
Volgens mij was niet valtra, maar renault de uitvinder van de geveerde cabine. Ze hadden de techniek al uit de vrachtwagens.
Ik heb op een actief geveerde stoel gezeten, en ik kan met recht zeggen dat het meeste ideale veersysteem is die ik ken. Geweldig, het is echt. Alleen voor werktuigen en kippers is niet zo best. Ook omdat de cabine zo stil is hoor je die dingen niet meer klappen.
6630
tractorfan.nl/picture/398978/
Ken je betere dan? Of ben jij een verwende?
volgens mij heb je gelijk, en kan dat inderdaad op de steyr. ik meen wel dat de veerweg van die iets kleiner was als van de twee andere, maar het idee is hetzelfde
De stoel uit een 6630 kan volgens mij geen active seat zijn, die zijn alleen op amerikaanse modellen dacht ik, en die stoelen vangen wel degelijk zijdelingse klappen op, dat is de overtreffende trap van de vrachtwagen stoel.
Maar wat is het dan? Als die door de bochten gaat en automatisch mee gaat en later langszaam terug gaat. Verder voelde ik errug weinig hobbels op dat ding. Maar goed, jullie zullen het vast wel beter weten
translate.google.com/# Als je het echt niet begrijpt
nl.wikipedia.org/wiki/Sisu_(begrip)/ SISU; antwoord op je a good heart is hard to find
btw, ik d8 dat claas het nog niet zo slecht deed, staat bij mij boven nh, dat een stoel de zijdelingse klappen op moet vangen hoor je denk ik alleen maar bij nh-rijders, die tm-cabines klappen van links naar rechts, dat is echt niet normaal!
Je hebt vaak JUISt zijdelings klappen he!