Gezeur met kleppen op een silage wagen

Laatst zaten er wat te zeuren dat je geen koppen kon laten met kleppen op de silgae wagen kijk die link maar eens valt nog wel mee vond ik zelf www1.trekkerweb.nl/nl/…

Deel dit topic

Reacties

jurgenkrijt
Je moet de link ff kopieren
Joa idd valt wel mee maarjah als je zulke grote wagens hebt dan is het ook niet nodig koppen te laaien 😉
Pascal
Vind het anders niet verkeerd hoor die kleppen. Als trekkerchauffeur is het misschien niet zo leuk, maar verplaats je dan maar is in een autochauffeur, vrachtje mais of zand op de weg kan veel veroorzaken.
janrus
Zit nog een beste kop op en die platen drukken het toch in mekaar
janrus
@pascal de autobestuurders moeten om de mais niet zeuren met zand en houtsnippers of iets dergelijks kan ik het begrijpen
Jaguar870
Snap et opsich wel mart tis zon gekloot, en alles wat erop zit kan kapot gaan
Siebenga
Die platen drukken echt niet aan hoor 😄
janrus
Dat klopt maar et is toch iets met mais vind ik et ook onzin hoor
Siebenga
Sja vorig jaar heel wat bekeuringen uitgedeeld 😄 en van 1 zo'n bekeuring kan je makkelijk even 2 zeiltjes maken die op de sillagewagen klappen
FENDTfarmer
Accepteer het nu maar gewoon. t zal echt niet veranderen
fendtjuh
Nee precies... kijk, het komt doordat doordat sommigen het te bont hebben gemaakt met hele dikke koppen waar de helft vanaf vliegt...

Dusja, gewoon kleppen erop, kost wel weer veel enzo, maar het moet gewoon 😞
Gehe,,, 'n keer hier int dorp reed ok zun silage wagen met flinke kop derop en toen onder het viaduct daar maar dan komt er nog een hele lading afzeilen 😃
trekkerfanz-h
Ideaal die kleppen
ook al zeg ik het zelf 😛
werk bij een bedrijf die ze maken.
Gewoon geen grote kop erop laden, of kleppen erover! je wilt het in je leven niet 1x mee maken dat er door jouw schuld een dooie valt ofwel? denk daar maar eens aan! in plaats van te schreeuwen dat het onzin is!!
eddie
Ja je denkt er nu miss aan maar je weet wel hoe het in de praktijk gaat ja,
Kan toch heel makkelijk net als bij een vrachtwagen? die doen het al jaren, gewoon hydr. kleppen, kost geen moeite.
FENDTfarmer
Geen moeite alleen geld. maar met een paar boetes heb je de kleppen wel weerverdiend. en in de toekomst word het toch verplicht
FENDTfarmer
Loonbedrijf Ter Steege heeft het ook. fotos staan daarvan op trekkerweb
eddie
Nee kost geen moeite ? het komt er wel even bij als extra kosten voor een loonwerker, en als je 5 a 6 sillage wagens hebt, ben je toch wel gauw 10 000 a 12 000 euro kwijt,
Siebenga
Als je die vrachtauto's hebt die in het alfalt enzo iztten hebben het ook allemaal! Hoezo Eddie je kan ook gewoon zeiltje bij elke wagen er over spannen! of halfjes laden!
FENDTfarmer
Bedoelen jullie vol??
eddie
Zulke koppen doen ze er bij ons ook op fendtfarmer
FENDTfarmer
Hier in de buurt nog niet eerder gezien.
fendtjuh
@Siebenga, je weet zelf ook wel dat de praktijk zo niet werkt... moet allemaal snel en telkens erop en eraf klimmen werkt gewoon niet 😉
Evenals halve vrachtjes...

Dus moet iig hydraulisch oid, en dat kost idd wat ja, maar het moet wel...
fendt311
Ik vind het nog niet eens lelijk staan zo als bij schuitermaker alleen moeten ze dan geel maken.
FENDTfarmer
Of een veenhuis kopen in dat geval 😉
Siebenga
Werkt niet maar dat maakt de politie niks uit! en bij elke kar 1 minuut bezig met zeil er op leggen dan een paar weken lang! denk dat een hydro dan nog goedkoper is 😉
Wat mag het kosten als je geen ongeluk door jou schuld veroorzaakt?
loonwerker moet/kan het doorberekenen, de extra kosten per hectare vallen dan ook nog wel mee! je kunt je ogen wel sluiten voor de veiligheid, maar nogmaals: als je een ongeluk kunt voorkomen....
fendt311
Gewoon zulke hakselaars als hartog heeft bouwen gewoon met container bakken met dichte bovenkant 😛
FENDTfarmer
Als je op zon manier een ongeluk zou kunnen voorkomen hoef je niet op de verzekering terug te vallen. het kan dus ook best wezen dat een verzekering daarom nog wel zegt van wij betalen jou dat ding voor een bedrag X of je betaald minder premie
Zou kunnen, maar de verzekering kennende....
FENDTfarmer
Het zal wel niet. maar zou wel een mooie promotie zijn van die kleppen. zo wil een verzekering ok becel hart en vaten boter deels promoten omdat je dan minder kans op problemen hebt
Tis het proberen waard...
VARIOTMS
Tis de groots mogelijke onzin wat er is. gewoon dikke vrachten mais scheuren
jurgenkrijt
Tja maar dan moet je wel twee van de hakselaars hebben of meer en heel veel container bakken en haakarm systemen
fendt311
Zou ik ook zeggen gewooon kop erop en jagen met die mais...wat maakt het uit als er een keer wat stukjes mais rond dwarrelen als het hele droge mais is die helemaal dood is en de hele kop eraf waait er is wat voor te zeggen.
fendt-412
Gewoon netzulke wagens als in de VS, aan de zijkant open, is een andere manier van werker als dat we hier gewend zijn maar netzo makkelijk denk ik, 1nadeel dat je hem maar van 1 kant kan vullen maar dat doen de meeste loonwerkers toch al
Siebenga
:| wat is er nou zo erg aan om een hydro hendel aan te trekke zo dat er 2 zeiltjes over de wagen slaan
Juust.
Koe
Idd, dat systeem vna schuitemaker ziet er degelijk uit. En zulke dikke koppen laden loonwerkers ook niet voor afstandtransport
VARIOTMS
Die zeiltjes gaan toch altijd stuk of er gebeurt wat anders mee. gewoon de wagen beetje fatsoenlijk laden is er niks aan de hand
mp-jd6620
Haha wat een gekloot met kleppen of zeil zie je hier niet hier rijden we zonder de kleppen en hooge koppen er op!!!
mp-jd6620
Koe hier doen loonwerkers voor ver afstand er juist hele hoge koppen op als je ver moet rijden wil je toch zo veel mogelijk mee nemen
fendt-412
Maar hoeveel laad je nu meer dan met koppen erop, hoogstens 500kg, kan je beter 1x extra rijden en het netjes houden als dat je wat verliest en 1vracht minder doet.
mp-jd6620
500kg haha 1 a 2 ton
RuudFendt
Ja zag ik gisteren ook staan op trekkerweg, maar vind het nog steeds niet mooi lijken, weet dat het daar niet omgaat maarja
RuudFendt
@fendt-412,, hier is het ook vaak zo als je bij de dicht bij de boer aan het hakselen bent, dat ze hem dan juist helemaal vol doen
fendt-412
1 a 2 ton door dik boven de schotten te laden ipv net iets over de rand, dat maak je mij niet wijs. ligt er wel aan op hoe zon lange wagen dat is natuurlijk 😛

als ze bij ons bezig zijn laden ze er wel wat boven op boven de schotten maar niet extreem veel zodat het er bijna afvalt, gewoon mooie vrachten, want anders rijdt die 2e wagen er alleen maar achteraan, kan de andere netzo goed al weg gaan.
mp-jd6620
Ja dat van die lange wagen klopt ook wel maar een meter hooge kop erop is hier geen uit zondering
fendt-412
1meter is ook wel veel ja, daar beginnen ze hier helemaal niet aan.

hier gaan ze meestal zo vol:
international533
Is alleen maar goed, kleppen op mais wagens. voor dat je het weet gebeurd er een dodelijk ongeluk door wat afgevallen mais en dat wil niemand op zijn geweten hebben. En kijk maar naar vrachtwagen die zand/asfalt rijden hebben toch ook allemaal kleppen, dus wat is hier anders aan dan.?
mp-jd6620
Wat en onzin dodelijke onluken door af en toe een paar kleine stukjes mais op de weg dan moet je wel heel slecht kunnen rijden
Onzin? ik geloof dat jij nog niet lang genoeg mee gaat? nog nooit van ongelukken gehoord door mais in een bocht? ik neem aan dat jij dat ook niet mee wilt maken?
tegen de tijd dat je trekker mag rijden?
walker1
Ja, bij de 1e vracht liggen er paar kleine stukjes, na de 20e vracht een hele laag en als je daar dan remt schuif je dus door.
maar een stukje mais kan ook bv bij motor of brommer bestuurder in oog komen als vizier van helm open staat.

Ik heb het al eens vaker gezegt, veel mensen hier met een beperkt referentiekader, zoals ze dat noemen.
sommige hier denken blijkbaar dat de wereld om hun en de maisoogst draait.

loop nou niet te zeiken dat die kleppen mischien 10.000 euro kosten, beetje haksel team kost al gauw een miljoen, hakselaar, shovel, paar trekkers met wagens, als er door jou troep op straat een dodelijk ongeluk gebeurt valt dat niet uit te leggen dat je op kleppen bezuinigd hebt, terwijl er wel een combi van een paar ton staat
Wijze woorden!
ik probeer het ook al duidelijk te maken, is erg moeilijk, tja, zal wel wel gebrek denkvermogen zijn....
Siebenga
😃
Koe
@international533: helemaal gelijk
@mp-jd6620: wees dr maar trots op. Ik wilde maar zeggen dat als je langeafstand transport doet, dat je de wagens dan niet een halve meter boven de rand uitlaad. Verlies je veel mee, en je moet dan zoveel weg schoonmaken.

En bovendien, het is gewoon regelgeving dat er geen lading mag afvallen. Soms wordt daar wat overdereven op gereageerd, maar goed is t wel, en als die kleppen er toch zijn, ik vindt dat van Schuitemaker dr super uitzien! oerdegelijk, en makkelijk, alleen ff hydraulisch hendeltje naar achter drukken. Lijkt mij super makkelijk en netjes werken. Als je een x onder een boom doorrijdt ofzo heb je dr ook geen last van dat er wat van je kipper afdondert
Siebenga
Als je in het land er een kop op hebt van een meter is het bij de dam al geen cm meer 😛
newholland4ever
Ik vind er niks mis mee het is alleen en dat is wennen ja
en er is natuurlijk verschil tussen wanneer is het nodig bji te volle vrachten en transport
of moet je de moeite ook al nemen als je niet te vol laad en 500 meter over de weg moet en geen last hebt van bomen
en wat doe je met dubbeldoel wagens moeten daar ook schotten omdat alles nieuw is is het gewoon en dat lukt de een beter dan de ander maar k vind het niet verkeerd
JOHNDEEREBOERTJE
De kipperfabrikanten moeten die kleppen er gewoon standard op bouwen dan het niemand het er meer over
maartendankers
Wat betreft die schotten ben ik het helemaal mee eens
ik wil niet op me geweten hebben staan dat er iemand is verongelukt omdat ik zonodig lomp moest doen
daarom proberen wij ook zo weining mogelijk op het de weg te komen met het hakselen
dan heeft de politie niets met je te maken en medeweg gebruikers ook niet
Siebenga
Wees blij dat je ze er nu nog zo op kan zetten! als we straks overal apk op krijgen zet je er niet zo 1 2 3 nieuwe schotten op
Koe
Wie dna leeft wie dan zorgt, Wordt dan wel weer opgelost

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
64
DEELNEMERS
22
WEERGAVES
0