Same Corsaro 70 - De voorste wielen worden niet in geschakel van een SAme corsaro 70 4wd weet iemand wat de oorzaak kan zijn
Ik heb een Same corsaro 70 een 4wd maar de voorwielen worden niet ingeschakeld weet iemand wat dat kan zijn. de as naar voren draait wel
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Same Corsaro 70 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Succes
In-/uitschakelhendel nr 5 op afbeelding 8, pdf pagina 9:
Seriegenoot SAME SATURNO-80 handleiding:
vieux.tracteurs.free.fr/pdf/…
Li. voorwiel opkrikken met ingeschakelde DT moet je niet kunnen draaien.
Re. voorwiel idem.
Zoals Wimsumar ook al schreef, de test als volgt nogmaals : 1 één Wiel op krikken tot het van de grond is, de vierwiel inschakelen en als het goed is mag je dit wiel NIET kunnen draaien, ook bij het andere wiel hetzelfde, kun je nu geen van de beide wielen draaien dan is er niets stuk, kun je wel een wiel draaien dan is er wat niet goed.
zowel in als uit geschakeld ook een voor een draaien dus dat is niet goed .Als je in of uitschakeld verschuift de as dan ik heb gekeken tijdens het schakelen maar is ziet niets.
De as verschuift ook niet moet ook niet, en er zit geen mof maar een naaf flens met splaines tegen de vooras.
Doe nog een volgende test, de voorwielen alle twee op de grond, dan met een waterpomp tang de as proberen te draaien met "niet" ingeschakelde vierwiel : kun je de as draaien of gedeeltelijk
draaien dan zijn de splaines uit de naaf flens OF de spanstift die hierin zit is stuk en dan is de as ook een heel stuk naar achteren te verschuiven.
Ga dan nu op die 'moeilijk te doorgronden' Trattore.it-site naar [4wd-krachtafnamepunt]. (Staat in hetzelfde rechtermenu, vlak onder de [4-wd transmissie-as] die je al hebt kunnen vinden.
In het "krachtafnamepunt" is asje nummer 10 de overgang van inwendig (in de versnellingsbak) naar uitwendig gedeelte van de 4-wd-aandrijving. Asje 10 is (uitwendig gedeelte) een holle as met spiebanen. Hierin steekt de "transmissie-as" (welke naar de vooras loopt). De spiebanen in het asje 10 en op de transmissie-as kunnen glad gedraaid/versleten zijn. (Komt vaker voor op dergelijke droge/ongesmeerde ijzer-op-ijzer asverbindingen).