Hallo,
ben hier net nieuw op het forum
dus hallo allemaal
ik heb 2 week geleden een dexta gekocht met
forstschade
kreeg er een 2e motor bij dus dat was keurig
andere motor er in gezet....
toen kwamen de problemen namelijk ontbrekende onderdelen en kapotte onderdelen
nergens beetje stroom te krijgen
geen start relais geen dynamo
start relais van ouwe opel ascona er tussen gezet
dynamo ben ik nog een oplossing voor aan het zoeken
maargoed toen ging ik draden na lopen en ja hoor alles was verbrand
allemaal nieuwe draden aangesloten volgend probleem
verlichting achter iemand die weet hoe dat werkt??
hoeveel amp accu hoort er in een dexta?
startmotor gaat wel rond heb tot zo ver alles ontlucht maar start niet
hoe kan ik de pomp op tijd zetten op de motor zelf heb op fordson-dexta.de in het handleidingsboek wel wat gevonden maar snap er niks van (engels)
heb ontlucht tot de verstuifers wie o wie kan mij daar mee op gang helpen
heb de motor er weer in gebouwd heb nu helemaal geen weerstand op mijn koppelings pedaal gaat soepel naar beneden en komt ook mooi weer omhoog maar koppelt volgens mij helemaal niet
mvg mient
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Dexta ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
btw, is de cilinderkop van de kapotte motor nog goed?
je woont vlakbij, das als de kop nog goed is heb je mischien alwel een koper.
komt er wel blauwe rook naar buiten?
Ik had ook een lekke koppakking van m'n Dexta motor maar de verstuivers zijn nog goed,
uit mijn motor kwan toen ook blauwe rook doordat hij niet wou aanslaan omdat hij geen compressie had.
dieselmotoren slaan aan door de compressie als er genoeg compressie is en er komt geen tot weinig blauwe rook uit dan zal het wel aan de diesel toevoer liggen.
anders weet ik het niet.
harry
06-382 906 95 door de week na 18:00