Kieper trekkerrijbewijs.
Over ongeveer een maandje moet ik de praktijk voor het trekkerrijbewijs halen. weet iemand wat voor'n eisen er aan de kieper zitten?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
In je spiegels achteruit rijden hoefde ook niet.
een kennis van mij heeft het met een aanhanger gedaan!!!
Tijdens het praktijkexamen bij het AOC hier rijd je gewoon met een opraapwagen onderstel
de eizen aan de kieper zijn: verlichting achterlicht (rood) en remlichten(rood of ambergeel)
retroreflectoren(rood)
"lengtedriehoeken"
de combinatie moet niet te zwaar zijn.
juiste afmeting.
trekker en aanhangwagen zijn goed gekoppelt(passende koppelingspen met borging).
de tussenas en de aandrijvingen zijn afgeschermd.
de verplichte verlichtingselementen werken goed.,
de verplichte reflectoren zijn in orde.
de richtingsaanwijzers werken goed.
de remmen van de aanhangwagen werken goed.
er zijn geen uitwendige beschadigingen.
er zijn geen losse onderdelen
er zijn geen uitstekende delen.
eizen aan de trekker:
de trekker is niet te zwaar.
de trekker heeft de juiste afmeting.
de banden zijn in orde.
de stoel is goed ingestelt.
de trekker heeft een goedgekeurde veiligheidscabine of frame.
het differentieelslot is uitgeschakelt.
de pedalen hebben een goed profiel.
de remmen zijn gekoppelt.
de remmen zijn in orde.
de gashendel staat op de uitgangspositie op 0.
de claxon werkt goed.
de spiegels zijn niet beschadigd en goed ingesteld.
de ruiten zijn schoon. Dat word wassen
de ruitenwissers werken goed.
de verplichte reflectoren zijn in orde.
de richtingaanwijzers werken goed.
er zit voldoende brandstof in de tank.
het oliepeil is goed.
het koelvloeistofpeil is goed.
de accu is in orde. polen schoon voldoende vloeistof
er zijn geen uitwendige beschadigingen.
e zijn geen losse delen en de hefinrichting is vastgezet.
er zijn geen uitstekende delen.
anders gaat die kerel zo weer weg, en kun je een nieuwe afspraak zeiden ze.
wat mij betreft die je er een auto aanhanger aan. als het maar wettelijk in order is. en wel ff de wielen blokeren;)
Je moet ook niet te snel wezen!
maakt het uit hoe je de wielen blokkeert?
mag het met een steen?
het typen duurde lang daardoor was er al meer gezegd, en was ik te laat
uuhm volgens mij mag het wel met een steen. maar tegenwoordig zit op alle machines met wielen wel van die blokeerblokken.
en hoefden niet op spiegels!
had ik niet, moest ik snel alles der an knooien
en met achteruitrijden gewoon de wagen omhoog
lette hij bij mij wel aardig streng op.
Hoef je alleen maar gas te geven, makkelijker kan je het niet krijgen. Ingesteld dat ie maar 25 ging dus hoef je daar ook niet naar om te kijken
moet de trekker uit als je aan en afkoppelt??
en dan ook nog sleutel eruit??? dat is nieuw...
ja die moet uit staan
okee, dat wordt dan nog even flink oevenen
laten we hier verder maar niet te serieus op in gaan