Illustratie van:

Same Corsaro 70 - dieselpomp, dringend hulp gevraagd

Ik heb iets heel dom gedaan, ik heb de dieselpomp verwijderd om ze een revisiebeurt te geven maar in mijn enthousiasme heb ik de stand van de tandwielen vergeten af te tekenen... Ja ik weet het hééééél dom, ik heb hier al zitten vloeken...
Kan er mij iemand de hoe en wat, waar uitleggen om de pomp er terug in te steken op de juiste "timing"?

Deel dit topic

Reacties

RobDeutz104
Eerst maar eens kijken of er op de tandwielen merkpuntjes zitten, meestal is dit aan de orde
se7en
Op het eerste zicht niet, dus groot probleem?
jaguar sf 80
Dat word reken werk
casejxu
Zoveel graden voor BDP(bovenst dode punt) moet er begonnen worden met inspuiten. hoeveel weet ik niet maar daarop afstellen
jaguar sf 80
Rotatie of lijnpomp ?
se7en
@jaguar sf 80

kan je het verschil eens uitleggen? Kben er zo geene krkak in, ik had er eigenlijk beter afgebleven 😢
se7en
@Wimsumar
hoe kan je zien dat de dieselpomp op het moment van eertse inspuiting staat?
RobDeutz104
Moet je aan de aansluiting van de eerste brandstofleiding, een doorzichtig slangetje maken, en die bijna vol doen met brandstof, en als je dan langzaam aan de pomp gaat draaien, dan zal je zien wanneer die gaat inspuiten aan die leiding
Wimsumar
Beste Se7en: Lees a.u.b. rustig de door mij gegeven links even door, daarin staat het aangegeven.
De Samé C. 70 heeft volgens mij een zogenaamde "lijnpomp". Hier staan de 4 verstuiverleidingaansluitingen in "lijn" naast elkaar. ( als een "klein 4 cylinder motortje").
christophe b
Corsaro met rotatieve pomp of corsaro syncro met lijn pomp?
Schluterfan
Ik las eens, als de pomp gereviseerd is dat ze die dan instellen dat hij het eerst inspuit bij de eerste cilinder, klopt dat???
Tom VB
Ja een goed revisie bedrijf wel.
jaguar sf 80
Dan moet je wel wete welke de eerste is haha
Wimsumar
Beste Schluterfan: Ook bij de Same C.70 is de ontstekingsvolgorde : 1-3-4-2. De merktekens op het vliegwiel corresponderen daarmee ( cyl. 1).
Hano-Deutz
Dan moet je wel weten aan welke kant van de motor ze beginnen te tellen want bij sommige motoren (zoals bij deutz) ligt cilinder 1 het kortste bij het vliegwiel.
se7en
Tis in ieder geval een rotatieve pomp, de lijnpomp is maar geleverd vanaf de corsaro synchro.
christophe b
Beste, bij de corsaro heb je geen kentekens,je moet op de pomp het ontluchtings vijsje lossen en de druklijding die daar tegen overstaat lucht in blazen, aan de pomp draaien tot ze blok slaat.De 1ste cyl opdruk compress.zetten dus 4de tuimelen. dan moet de 1ste cyl 8.8mm zakken ; pomp monteren en voila. grtjs

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Same Corsaro 70 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
18
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
3