Goeie dag,
Is er een manier waarop je kan testen of er (veel) slijtage zit op de Hi-Lo?
Is er een manier waarop je kan merken dat de Hi-Lo verkeerd gebruikt geweest is?
Op welke manier gebruik je de Hi-Lo correct?
Heb geen ervaring hiermee.
Paul
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Case International 685 (XL) ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Dit kan je makkelijk testen door in bv de 3e versenlling te rijden half gas en dan de Hi-Lo bedienen, hij zal zonder schokken of vertraging moeten overschaklen. Daarnaat kan je ook de rem bedienen en dan kijken of hij erdoor trekt, de motor zal moeten trekken of afslaan.
Voor het schakelen van hi naar lo:
Ongeveer op 1700 toeren. Het koppel van de trekker begint dan sterk af te nemen. Als je dan naar lo schakelt kom je terug in het maximale koppeltoerental.
Als je de trekker iets beter kent hoor je het wel aan het motorgeluid wanneer je moet schakelen.
Het schakelen van de hilo gaat altijd redelijk brutaal, maar dat moet zo.