Case International 685 (XL) - Hi-lo testen?

Goeie dag,

Is er een manier waarop je kan testen of er (veel) slijtage zit op de Hi-Lo?
Is er een manier waarop je kan merken dat de Hi-Lo verkeerd gebruikt geweest is?
Op welke manier gebruik je de Hi-Lo correct?
Heb geen ervaring hiermee.

Paul
Paul Roggeman

Reacties

Klein Rot
Paul,

Dit kan je makkelijk testen door in bv de 3e versenlling te rijden half gas en dan de Hi-Lo bedienen, hij zal zonder schokken of vertraging moeten overschaklen. Daarnaat kan je ook de rem bedienen en dan kijken of hij erdoor trekt, de motor zal moeten trekken of afslaan.
Mdbm
Voor het schakelen van lo naar hi: Ongeveer op 2000 a 2100 toeren na Hi overschakelen. Dan kom je in het maximale koppeltoerental van de trekker.

Voor het schakelen van hi naar lo:
Ongeveer op 1700 toeren. Het koppel van de trekker begint dan sterk af te nemen. Als je dan naar lo schakelt kom je terug in het maximale koppeltoerental.

Als je de trekker iets beter kent hoor je het wel aan het motorgeluid wanneer je moet schakelen.

Het schakelen van de hilo gaat altijd redelijk brutaal, maar dat moet zo.
boegie
@Mdbm ligt dat maximum koppel zo laag bij die trekkers? Ligt vaak tussen de 1300 en 1600 motortoeren
Mdbm
@boegie Zou kunnen, maar als je hem laat terugzakken tot 1300 toeren is de snelheid er helemaal uit. Bij zo'n lage toeren heb je ook te weinig pk's ter beschikking.
boegie
@Mdbm ja dat klopt inderdaad. Maar was meer omdat je zegt dat koppel vanaf 1700 toeren begint af te nemen. Had vermogen moeten staan eigenlijk zoals je het nu zegt 😉
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 685 (XL) ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!