Hallo,
ik had een vraag
kun je een motor van een Nissan Patrol in een Unimog 404 s zetten
B.V.D John Deere6410
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Unimog 404 (vrachtwagen) ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
wij hebben in onze unimog 411 een OM602 motor in gemaakt(uit een sprintermotor)
Als je meer info wilt moet je maar PB sturen.
friesecke.de/Fahrzeuge/Unimog-Motorumbau.html/
Maar je moet wel alles aanpassen, in- en uitlaatspruitstukken, motorsteunen enz. enz.
want je moet dan ok de asen gaan om bouwen of over zetten
de vertraging is al heel anders
Alleen het grote nadeel is dat als je hem rijdend hebt, niemand hem ooit nog wil kopen.
dat is wel te doen, als de assen ed maar enigzinds overeenkomen.
Maar het kan wel, er zijn ook mf tefjes met v8 blokken.
Zeggen ze hier in vlaanderen wel eens... Je kan het altijd eens goed bestuderen en zien of het gaat. Aangezien sommige TF'ers er blijkbaar al ervaring in hebben, of iemand weten die het gedaan heeft moet het blijkbaar wel lukken.
ik ben er zelf momenteel ook mee bezig.
is idd een hoop werk.
ik heb een unimog 404-011 dit is af fabriek met een 406 cabine geleverd en daar heb je iets meer ruimte dan een standaard 404 cabine.
moet wel een nieuw koppelingshuis maken,nieuwe motorsteunen en een nieuw uitlaatspruitstuk.
inlaat pas bij mij precies erin.
tevens moet je ook een electrische ventilator gaan plaatsen want de originele fan om de krukas/waterpomp gaat niet meer passen omdat het nogal krap is tussen krukas en radiator.
en je moet de koppelingsplaat van de unimog 404 gebruiken want dan kan je de originele priseas van de 404 gebruiken.
voor verdere vragen of foto's kan gemaild worden. unimogforever@hotmail.com