Illustratie van:

Fendt 102 S - tik bij de kleppendeksel.

Hallo,

Ik heb sinds kort een fendt 102. En nou is er tik bij de kleppendeksel. Ik heb de kleppen meteen gesteld (0.20) maar er is nog steeds een tik. als ik gas geef hoor ik het beter, iemand enig idee?

mvg

Deel dit topic

Reacties

lindehydrocart30
Bij onze hanomag 701 hebben wij een keer rommel in de verstuiver gehad, toen begon hij ook erg te tikken als je gas gaf.
lindehydrocart30
En wat wij bij onze schluter 450 hebben gehad: lang geleden is 1 van de bovenste zuigerveren in stukjes geknapt, dit heeft zolang liggen te rammelen dat het stukje zuigerveer een heel gat in de zuiger heeft gesleten, toen dat gat groot genoeg was is dat stukje zuigerveer bovenop de zuiger gekomen. toen begon de motor ook te tikken.
Atlas120
Ja dankje ik zal er morgen eens naar kijke een gat in de zuiger hoop ik toch niet op. Rookt ook wel een beetje en trekt ook niet als anders ben ik vergeten te zeggen.
lindehydrocart30
Dan kan het nog maar zo zijn dat je rommel in de verstuiver hebt, dan druppelt die verstuiver en gaat de motor roken naar onverbrande dieselolie
lindehydrocart30
Als je daar morgen naar kijkt, dan moet je onder het lopen van de motor de verstuiverleiding stuk voor stuk losdraaien en luisteren wanneer de tik is afgelopen, en dan die verstuiver+leiding goed schoonmaken
Atlas120
Oke bedankt voor de tip
old man jose
Kijk even naar de tuimelaars het kan mogelijk zijn dat een tuimelaar uitgeslagen is. Als je er een schuifmaat tussen steekt dan sluit je namelijk dat gaatje afdekt en dan klopt de afstelling weer wel. suc6
Wimsumar
Beste Old Man Jose: Met andere woorden, ondanks een juiste afstelprocedure blijft de klepspeling veel te groot omdat er door de jaren heen een oneffen slijtage is opgetreden aan de tuimelaar. Bedoel je dat?
Mengeledriver
Of er sluit een klep niet goed, dat kan ook. Stellen helpt dan niet meer.
Of de koppakking is lek.
Of 1 verstuivers is zoals hierboven genoemd niet goed.
fendtman311
Zet gewoon even een schroevendraaier tegen d eleiding bij de verstuiver en hou je oor tegen de andere kant doet die bij alle drie en kijk of die hetzelfde is. zoniet dan kan het het hoofdlager zijn of de verstuivers.
ramrod
Is de tik vrij hard? Misschien ligt er een drijfstanglager uit of de lagerbus om de zuigerpen is weggesleten. De zuiger knalt dan door de ontstande speling tegen de cilinderkop aan het einde van de uitlaatslag.
Waarschijnlijk blijf je de tik horen na het losdraaien van verstuiverleidingen. Het mechaniek blijft namelijk draaien.
Als je er een verstuiver uit haalt, en je zet een schroevedraaier op de zuiger(voorzichtig) en je draait de motor rond tot de zuiger weer een paar centimeter naar beneden is, en je kunt dan met de schroevedraaier de zuiger een zetje naar beneden geven, weet je zeker dat er iets mis is met de lagers.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 102 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
11
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
2