Als een bout echt niet los wil

Bardahl heeft een zeer krachtige kruipolie die zorgt voor een cryo chemische schok tot -50°C. Deze thermische schok zorgt ervoor dat alle geoxideerde contactpunten verbroken worden om onderdelen eenvoudig te kunnen demonteren.  Bouten en moeren zitten soms heel lang vast. Machines, trekkers en allerlei andere werktuigen worden blootgesteld aan vuil, vocht en de buitenlucht. En toch moeten ook bouten en moeren soms gedemonteerd worden.  Met de thermische schok die deze kruipolie geeft krimpen zelfs de meest geoxideerde contactpunten. Door het krimpen van het te demonteren onderdeel…

Bron

Deel dit topic

Reacties

jammermaarhelaas
400cc voor € 30,- in een Belgische webshop.
Mooi voor als het om moeilijk bereikbare plekken gaat, maar die twee roestige moertjes op de foto van trekkerweb krijg ik zonder dat spul zo nog wel los.
+1
GerbertXL
Zoek maar eens op youtube naar vergelijkingen van kruipolie (wel in het engels vooral). Conclusie is keer op keer dat je er niet meer mee opschiet dan met een atf/aceton mix wat geen drol kost in vergelijking.
@Tinus Moet al die bagger van trekkerweb nou echt hier? Is Agrio nou ook de eigenaar van tractorfan?
+3
Sjon
Stuk ijzer eraan lassen geeft ook thermische schok.
aad3040
Laat er maar een paar dagen wat diesel olie in lopen. Wat óók werkt is transformator olie er op laten lopen. Je moet het spul wel de kans geven om te kunnen werken.
+3
GerbertXL
Ik heb nog nooit met (kruip)olie iets aan de praat gekregen wat in eerste instantie al geen kant op wil. Wel dat het iets makkelijker gaat als er beweging in zit maarja, ik zal wel te ouwe bende hebben.
ronald73
Quote Reactie van @GerbertXL:
maarja, ik zal wel te ouwe bende hebben.

Zo aan jouw foto's te zien is jouw spul nog nieuw vergeleken met dat van mij 😉
+1
Favorit614
Op plekken waar het kan is de (snij)brander ook een optie
schluterman
@Favorit614 ja juist gewoon warm stoken
Wimsumar
Beste Schlüterman e.a.:

Quote Reactie van @schluterman:
gewoon warm stoken

Als je de bijsluiter even had gelezen had je kunnen weten dat BARDAHL Cryo Redox in bijzondere gevallen bij uitstek te verkiezen is.

bardahlproshop.nl/cryo-redox/
+6
mike_v
+1
schluterman
+1
Henk E
Meer voor minder: google.nl/search/…
spotmelker
Iedereen die bij een loonbedrijf werkt(e) weet dat je met 1 of 2 hamers heel makkelijk (grotere) moeren losslaat. Ook bij vastzittende top/hefstangen een probaat stukje gereedschap.
+1
joellll
@spotmelker

Precies, soms is "lomp" geweld en kracht ff de oplossing
+12
casejxu
@joellll pas wanneer er een vlieg op je ballen zit weet je dat geweld niet altijd de juiste oplossing is!
rommert14
@casejxu hahaha dat is een goeie.
Wimsumar
Quote Reactie van @casejxu:
vlieg op je .........

Héé eikel, dan moet je de koeien tegen vliegen behandelen. Dan heb je ook geen last van vliegen op je b@llen als je boven de roosters hangt om te schijten. 🙃
(Of is bij jou thuis de heilige vierkante meter tevens vliegbasis? 😜 ).
casejxu
@Wimsumar horen zeggen.... horen zeggen.... uiteraard natuurlijk zelf geen ervaring mee
+2
GerbertXL
@joellll Als het niet los wil is je hamer niet groot genoeg 😬
+3
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @spotmelker:
vastzittende top/hefstangen

Spotmelker, meer verstand van melken en koeien dan van machines smeren lijkt het wel 😃

Op zijn tijd even wat olie op de draad van de topstang, en een slag vet in de hefstang, en je kunt ze makkelijk draaien. Want ook al draait een hefstang niet bij werken met de hef, die nippel zit er niet voor niets op (water en vuil buiten houden, en draad in conditie houden).
nielsve
@jammermaarhelaas nooit, maar dan ook nooit doe ik vet aan de topstang.
Als je daar vet aan doet dan blijft het zand er juist aan plakken, en wordt dat ding muurvast zitten.
Gewoon op tijd de topstang eens helemaal uiteen draaien, en met de stalen borstel erover. En als ik ze winterklaar zet nog een scheut wd-40 erbij tussen.

Maar voor wie geen zin heeft om de topstang te onderhouden kan altijd zo'n lomp zwaar hydraulische topstang aanschaffen 😉
jammermaarhelaas
@nielsve

Jij bent het blijkbaar met me eens, ik schreef ook olie aan de topstang.
En vet in de nippel op de hefstang (die verticale verstelbare stangen tussen hefarm en trekstang). En dan geen klodders eruit persen elke dag, maar eens per 100 uur 1 slag, kan ze altijd moeiteloos draaien (al is het weinig nodig)

Ook de aftak-tussenassen krijgen hier op zijn tijd (ongeveer 1 keer per jaar of twee jaar) een beurtje. Trek beide delen uit elkaar, profielbuizen reinigen met ontvetter en of hogedrukspuit(en dan even laten drogen), en dan dunne olie eraan, en weer in elkaar zetten. Daarna schuiven ze weer bijna vanzelf in en uit. Kruiskoppelingen dan weer wel met vet, want daarvoor zit de nippel erop, en dan ook een keer vaker, afhankelijk van de draaiuren.
nielsve
@jammermaarhelaas de hefstangen doe ik ook niet met vet. Eigenlijk blijf ik van alle draadstangen weg met vet. Mijn ervaring is dat het daar juist stroever van draait omdat het zand daardoor harder blijft plakken.
Over de aftak-tussenassen ben ik het ook weer volledig met je eens.
Kramer U800
Ik gebruik altijd de slijptol en een wat woede en dan komt het wel los hoor! 😀

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden gedemonteerd , onderdelen , werktuigen , machines , trekkers en demonteren geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
24
DEELNEMERS
16
WEERGAVES
0