Illustratie van:

Massey Ferguson 35 X - koppeling

Kan er iemand zeggen wat ik allemaal nodig heb om de koppeling van mijn 35x 3 cylinder te vervangen? Lagers, keering, drukgroep,..... Ik krijg hulp van een automonteur om dit klusje te klaren.

Deel dit topic

Reacties

john deere 7810
Ligt er aan wat er kapot is he 😛 koppelt die gewoon niet meer of joeilt die? gewoon door midden doen en dan kijken wat er kapot is 😉
Wimsumar
Beste Saraeva: Vergeet niet met een paar blokjes hout de vooras "vast te zetten" zodat het voorste gedeelte niet kan kantelen als de trekker in tweeën gaat!
( 'T is een detail waar een automonteur niet om hoeft te denken).
jordi 1455
Bronzen bus voor de koppeling als die moet worden vervangen.
saraeva
Hallo,

Mij gaat het erom dat ik de trekker (deed dit ooit al bij mij vorige) in tweeën wil doen en de koppeling vervangen met lagers enz. Deze koppeling is niet volledig op, maar ze kraakt wel vaker bij het schakelen. Je moet ze al volledig tot onder inderukken en dan kan je krakend de versnelling erin zetten.
Kan zeggen dat ik onlangs op een 35x zat die de koppeling vernieuwd had, wat een verschil zeg.
Het gaat mij erom welke onderdelen ik best in één keer bestel. En een drukgroep moet deze ook vervangen of volstaat de platen.

Alvast bedankt
old man jose
Het kan alleen platen als de tractor hobby matig word gebruikt. De drukgroep afstellen wordt een ander verhaal. Als je een echte monteur hebt kan hij deze afstellen anders zo laten suc6
ramrod
Als je de koppeling niet vrij kunt krijgen helpt het misschien om de 3 stelboutjes voor de tweede trap bij te stellen. Deze zitten buitenom gemonteerd in de drukgroep, en bereikbaar door het dekseltje onderaan te verwijderen. Ik geloof dat ik daar nog een afbeelding van heb liggen, zal eens kijken
Wimsumar
Beste Saraeva: Voordat je de trekker gaat demonteren is het, denk ik, verstandig een "second opinion" te laten doen. "Kraken' bij het schakelen van een M.F.35 ( overigens vele oude M.F.-modelllen) is "normaal". Deze trekkers hebben geen gesynchroniseerde versnellingsbak!
CVT6230
@serena,je kan het beste eerst een kenner laten kijken hoe het met de koppeling gesteld is. Het kan bv. zijn dat alleen de "vrije slag" op het koppelingspedaal te groot is, daar je aangeeft dat je hem helemaal onderin moet trappen. Het kan evengoed zijn dat het druklager niet gelijk op de drukvingers steunt bij het intrappen. En wat RAMROT zegt kan natuurlijk ook meespelen, je hebt op het koppelingspedaal een bepaalde max afstand te maken, en daarmee moet je (tenminste bij een dubbele koppeling) beide trappen mee vrij krijgen. Evengoed kan een moeilijk schuivende plaat, of een slecht toplager roet in het eten gooien. Succes.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 35 X ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
8
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
23