Hallo trekkerfans,
mijn 2000-tje rookt en sputtert en krijgt water in de olie (druk op het koelwater). Nou hoor ik dat deze geen koppakking hebben en dat de vaste bussen ook vaak kapot gaan. Waar moet ik met de reparatie beginnen en wat kan ik allemaal tegenkomen in het ergste geval
bvd
Hans
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 2000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Waar heb je gehoord dat er geen koppakking tussen zit? want er zit wel degelijk een koppakking tussen.
Hier kan het probleem zitten, maar ook een grote kans dat er een bus lek is. Je moet de kop er dan afhalen, is de koppakking niet kapot. dan zou je de zuigers moeten demonteren.
daarna gooi je kokend heet water in het motorblok. Vaak is er dan wel te zien waar het gaatje zit in welke bus.
Succes ermee.
cylinderwand lek komt ook voor, bij de 2000 minder, je kunt ze verbussen, zijn nog steeds ook nieuwe onderblokken te bestellen bij new holland.