Iseki TU185 Slaat direct na aanslaan weer af

Ik heb sinds kort een Iseki TU185.

Nu het wat kouder wordt krijgt hij wat startproblemen.

Na een tijdje voorgloeien slaat hij vrijwel direct aan, maar slaat dan ook weer gelijk af.
Als ik dit een keer of 10 herhaal, dan blijft ie wel lopen.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Deel dit topic

Reacties

Wimsumar
Beste Baolder: Laat je de motor ( de eerste +/_ 10 seconden) aanslaan bij iets verhoogd motortoerental?
Baolder
@Wimsumar Ik probeer hem wel aan te laten slaan met een verhoogd toerental, daar reageert hij echter niet op.
Zowiezo reageert hij hij erg slecht op het gas zolang de motor koud is.
Mdbm
Ik heb hetzelfde probleem met mijn minigraver en met de 1455. Enkel als het onder 0 gaat heb ik het voor. Na een keer of 3 vertrekt hij wel. Niets om je druk over te maken vind ik. Het vriest toch bijna nooit. @Wimsumar Dat verhoogd toerental helpt bij mij niets.
Wimsumar
Beste MdBM:

Quote Reactie van @Mdbm:
hetzelfde probleem met mijn minigraver en met de 1455.

Dat is logisch. Het aantal draaiuren (lees: slijtage) van de ISEKI TU185 (topictrekker) staat hoogstwaarschijnlijk in geen verhouding tot die van jouw 1455. Het 11,8 p.k. 'minimotortje' van jouw minikraantje moet ook bij de koudstart direct vol aan het zware werk met rondpompen van koude/dikke olie. Vandaar het afslaan.
stephan-inter
@Mdbm
Hoe is jou brandstof pomp dan?
Mijn 1455 start nog steeds direct zonder te gloeien.......
fordt5110
@stephan-inter onze ford 5110 start altijd zonder gloeien, komt ook meer omdat dat niet meer werkt
Mdbm
@stephan-inter Ik weet niet of het gloeien bij mij wel werkt. Op het dashboard brandt in ieder geval geen lampje. Zowel de minigraver als de 14 zijn van de eerste tik weg, maar vallen ogenblikkelijk stil.
pa
Brandstoffilter en leidingwerk in orde? Opvoerpomp nagekeken?
Derkmax
Zal misschien ook een probleem met opvoerpomp of lucht in de leiding kunnen zijn. Dan draait gij eerst even op de voorraad wat nog in de brandstofpomp/ dukleiding zit, en slaat vervolgens af omdat er niet genoeg aanvoer is. Terugslagklepje kost een paar eurootjes. Maar ben geen monteur dus schiet maar als het niet klopt.
paulusmahandel
Het brandstoffilter die in het (kunststof) doorzichtige glas zit vervangen.
Waarschijnlijk is de zwarte toevoer slang ook poreus, dit is vaak een oorzaak van dit probleem.
Baolder
Brandstoffilter is recent vervangen, ik haal ‘m wel een keertje naar binnen om de opvoerpomp en leiding te controleren en eventueel te vervangen.

Als de pomp niet voldoende druk geeft, of de leiding poreus is, dan zou hij met hogere temperaturen toch hetzelfde probleem moeten hebben?
Wimsumar
Beste Baolder:

Quote Reactie van @Baolder:
Brandstoffilter is recent vervangen

Is de filterhouder daarna goed ontlucht?
Landhope
Halo Ballmer,

Even een vraag is je probleem verholpen?

M.v.g. Jan

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
13
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN