Mc-Cormick D 436 - Slaat op hol en zuipt extreem veel olie

Hallo. Ik heb een cormick d436 staan. Deze slaat op hol al we hem aan trekken... heb kop er af gehaald zie er weinig aan. Op de cilinder en klepgeleiders na. Cilinder is niet heel mooi meer maar vraag me af of hij hier zo veel olie in één keer kan krijgen. Trekker heeft 2 min gelopen en olie pijl is meer als een centimeter gezakt..
Heeft iemand hier ervaring met deze trekkertje?
Interpowerr

Reacties

+1
Wimsumar
Beste Interpowerrr: Is de motor niet op hol geslagen door overmatig hoog oliepeil in het luchtfilter?
blauwe tractor
@Wimsumar
Dan waren nu de drijfstangen krom en stukken uit de zuiger.
De man schrijft dat hij de zuigers en cilinders heeft bekeken en ook de kleppen en geleiders daar klopte het niet helemaal, ook was het olie peil gezakt.
Misschien gewoon een motor die op het einde is en een grondige revisie nodig heeft.
Misschien zeg ik erbij misschien.
Wimsumar
Beste Blauwe Tractor:

Quote Reactie van @blauwe tractor:
De man schrijft dat hij de zuigers en cilinders heeft bekeken

Neen, de man schrijft in enkelvoud. 😜
Daarnaast sluit ik nog steeds niet uit dat de motor op hol is geslagen als gevolg van een "rijk" mengsel van inlaatlucht met olienevel uit het luchtfilter. Kijk, een motor waar kennelijk een aantal cilinders (meervoud) en aanverwanten aan ontbreken kan ook de "paddestoel" van het luchtfilter missen. Een door regenwater verhoogd oliepeil in het luchtfilter is verklaard.
(Topicvraagsteller moet maar nader aanvullen/ bevestigen).
+1
blauwe tractor
@Wimsumar
Je hebt gelijk ook als je het ""niet""hebt.
Interpowerr
@Wimsumar had het luchtfilter er niet aan zitten toen ik hem liet lopen dus daar zit het hem niet in
blauwe tractor
@Interpowerr
Aan veronderstellingen geen gebrek zie ik wel.
Wimsumar
Beste Interpowerr:

Quote Reactie van @Interpowerr:
luchtfilter er niet aan zitten

Dan zal het probleem in de brandstofpomp zitten.
(P.S.: Er zit toch geen vacuümgestuurde regulateur, met eventuele lekke membraan, op de brandstofpomp van zo'n D-436?)
+2
blauwe tractor
@Wimsumar Dat je dat niet weet Wim,
Vacuüm of mechanisch geregeld, dat hoor je toch te weten denk ik.


drive.google.com/file/d/…
Wimsumar
Beste Blauwe Tractor:

Quote Reactie van @blauwe tractor:
Dat je dat niet weet

Op dit forum is niks te dol, dat je dat niet weet. 😜
Vooral als ik ook mee doe, dat je dat niet weet. 😜
En dan komt de onderste steen boven,dat je dat niet weet. 😜
Kijk, er zou zelfs een FORDSON vacuümgeregelde motor voor een Mc-436-achterbrug gebouwd kunnen zijn, dat je dat niet weet. 😜
Ook zou het een omgekatte Mc-B-275 (vacuümgeregeld) kunnen zijn, dat je dat niet weet 🙃

Mc B-275 met pneumatic governor: (op 10 seconden).


tractorbynet.com/forums/files/…

P.S.:
Een D-432 en/of D-439 (handboek in jouw link) zijn geen onderbouwing in een D-436 topic, dat je dat niet weet. 😜

Onderdelenboek Mc Cormick D-436: (pdf-pagina 24: de mechanisch geregelde inspuitpomp)

drive.google.com/file/d/…
+2
Klein Rot
@Interpowerr ,
Zit de regelstang van de brandstofpomp niet vast op zijn max. stand daar gaat de stang namelijk naar toe als de motor uit staat.
bas101
@Klein Rot dit dacht ik dus ook , dat t oliepeil de eerste omwentelingen met een cm zakt is normaal daar de olie naar boven getransporteerd wordt en daarna maar langzaam terugvloeit in t carter , als je werkelijk 1cm olie in een minuut er doorgejaagd had , had t halve dorp in een blauwgrijze nevel gehuld geweest
+1
Steyr thomas
@Klein Rot Met de diesel van vandaag de dag is dat 9 v/d 10 keer het probleem. oude tractors die vaak lang stil staan gaat de pomp van vastzitten omdat de moderne diesel te schraal is.
blauwe tractor
@Steyr thomas
Dan komen toch alleen de plunjers vastzitten en niet de regelstang,
ik zeg ook maar iets.
Misschien he misschien.
+1
bas101
@blauwe tractor ook de regelstang , als plunjers vast zitten loopt de hele motor niet.
schluterman
Dat hadden wij inderdaad met onze d324
Steyr thomas
@blauwe tractor ] ik heb laatst gehad dat 1 van de 3 plunjers vast was gaan zitten door het stilstaan. heb ook al gehad dat de regelstang was gaan vastzitten, resultaat motor die alleen volgas draait. er is maar een oplossing met die moderne diesel en dat is gewoon olie toevoegen als je gaat tanken.
blauwe tractor
@Steyr thomas
Goh dat wist ik weer niet, ik kom ook pas kijken dus.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 436 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!