Mc-Cormick D 430 - Wat is er mis met mijn tractor
Ik heb een Mc Cormick d-430, en gebruik hem een beetje bij huis en als hobby. Maar sinds kort krijg ik hem slecht in een versnelling(het probleem deed zich zo goed als ineens voor)als ik hem in de versnelling probeer te krijgen blijft hij maar tandenpoetsen en krijg ik hem bijna niet meer in de versnelling. Wie weet wat er aan de hand is en wat ik hier tegen kan doen? Alvast bedankt. Groet Bart
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 430 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Is er verschil als je de pedaal eerst een paar keer bv 60-70% intrapt en daarna helemaal?
Volgens mij een probleem tussen de pedaal en master, dus daar eerst naar kijken voordat die open gaat.
Vermoedelijk heb je een veel te grote vrije slag op het koppelingspedaal. Dit is het bovenste stukje pedaalbeweging waarbij je slechts een geringe veerdruk (van de "pedaalophangveer" ) voelt als je het pedaal in trapt. Dit mag ongeveer 3 cm bedragen. Als dit veel meer is, dan wordt het inwendige koppelingsmechanisme onvoldoende verplaatst en blijft de koppelingsplaat licht ingeklemd. (Een met lekolie besmeurde en daardoor kleverige koppelingsplaat zou het kunnen verergeren).
P.S.:
Bij goed koppelingsgebruik gaat de vrije-slag-slijtage ongeveer gelijk op met de koppelingsplaatslijtage. Gebruik je het koppelingspedaal al rijdend als voetsteun (zoals op onderstaande fotovoorbeeld), dan slijt het drukgroeplager overmatig, met als maar groter worden van de vrije slag.