Case 1455 XL - verstuivers

Heeft iemand ervaring met verstuivernaalden van magnetti-marelli.

was aanvankelijk van plna 6 nieuwe te steken van bosh
maar heb net gezien dat die van magnetti helft minder kosten, en dit is toch ook redelijk bekend merk.

zoude er verschille zitte in verstuivingsbeeld?

Deel dit topic

Reacties

tone29
Als ze met de oude goed liepen zou ik gewoon die van magnetti-marelli kopen!
ih 856
1 topic is genoeg 😃
956xlpower
Zuipt ie anders niet genoeg??
casekoen
Jawel maar hij rookt beetje blauw en draait onregelmatig al hij koud is, daarmee 6 nieuwe erin
inter-Eric
Nou nou nou een betje blauwe rook ,tis geen nieuwe
956xlpower
Blauw roken alle 14s als ze koud zijn
casekoen
Maar niet als ze al een halve dag staan te draaien op trekkertrek
Gerwinb
Blauw roken komt normaal niet van de verstuivers, blauwe rook is olie.
casekoen
Nee olieverbruik is miniem, je ziet het oliepeil na hele dag rijden niet echt gezakt
ihc-driver
Bosch is beter, je betaald meer maar heb je ook kwaliteit. Magnetti gaat meestal wel goed maar willen af en toe nog wel eens blijven hangen met als resultaat dat de verstuiver niet goed meer functioneerd.

En als je het geld hebt om een 1455 te kunnen betalen moet je niet bezuinigen op verstuivers, het zijn erg belangrijke dingen.
Als je het oliepeil na een dag rijden al ziet zakken, dan zuipt ie wel heel veel olie, dan moet je een paar weken rijden, dan kun je het zien.
caseih1455
Zou gewoon bosch kopen is gewoon goed spul, heb het ook gekocht en werkt gewoon goed kost wel wat meer maar dan heb je wel kwaliteit
shovel-joopie
Bosch is gewoon beter, en oude niet weggooien zijn perfecte centerpuntjes.
Kareltje
Ik snap deze vraag niet, blauwe rook is per definitie olie. En dan hoeft het niet aan de verstuivers te ligge, het oliepijl zal dan ook zakken.Ik kan niets anders verzinnen dan dat die olie verbruikt. Normaal gesproken moet een trekker geen olie(alleen gas olie) verbruiken, maar de meeste doen wel iets. Als het binnen bijvoorbeeld 20 uur wat lager is dan verbruikt die duidelijk olie!
RobDeutz104
En de oude eerste een testen, dan weet je tenminste zeker of er geen slechte bij zit
wim van de brink
Die ford van mij walmde blauw als ie stationair liep en liet ik de verstuivers testen en ja hoot,ze plasten in plaats van vernevelen,en nu moet het goed wezen
pauwke1086
Tja ...wit is water , blauw is olie en grijs is diesel....Dus als ie blauw walmt zal het echt olie zijn ( misschien zuigerveertjes die eraan zitten komen...icm carterontluchting) ...kan ook zijn dat er sprake is van kleurenblindheid en dan is het grijs...wat kan duien op een brandstof(inspuit) probleem....Weet ook niet of z'n pompje helemaal open of dicht staat want daar kan ook nog weleens een verklaring inzitten.....dus
bertus844s
Als je het inpuitmoment van de pomp veranderd hebt kan die ook blauw gaan roken. Blauw betekent niet altijd olieverbruik. Ook gelijk maar even klepjes stellen??

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
18
DEELNEMERS
15
WEERGAVES
4