Fendt 311 LSA - onderhoud op de turbomatik koppeling versnellingsbak (visco koppeling)

Er word gezegd dat er onderhoud op de koppeling omvormer moet gedaan worden ?
heeft nu 7000 uren . weet iemand welke olie er op moet ;
als je er meer olie op doet dan origineel gaat hij dan minder verlies hebben ?

groeten kristof
kristof-langbeen

Reacties

Fendttrisixfan
Gewoon versnellingsbak olie 10w40 of atf, iets hoger vullen kan, dan gaat hij wat langer door in lagere toeren
arnoud
@Fendttrisixfan officieel behoord er 10w in dacht ik toch?
Fendttrisixfan
@arnoud in de boeken staat 10w40 dacht ik, maar opzich kan je zowat alles ingooien. Hoe dikker hoe langer hij doorgaat
Fendt926Driver
@Fendttrisixfan net opgezocht en in de handleiding staat
HD-sae10W
En er zou 5.7l op moeten
En aanbevolen is elke 5000 uur verversen
Fendttrisixfan
@Fendt926Driver heb het deze week van een 816 gedaan en daar stond in de boek dat het eigenlijk nooit nodig is
Fendt926Driver
@Fendttrisixfan maar een 816 heeft toch ook vario fill?
Daar gaat ook wel een slok meer op.
Een 600 serie ging al vlot 9 liter op
Wij vervangen die olie eigenlijk ook nooit
Fendttrisixfan
@Fendt926Driver vanaf 818 vario fill, 816 is nog gewoone vloeistofkoppeling, gaat volgens boek iets van 8,3 liter in
Fendttrisixfan
@Fendt926Driver heb het deze week van een 816 gedaan en daar stond in de boek dat het eigenlijk nooit nodig is
unipower
@Fendttrisixfan Moet dunne olie in 10w/hv46. Jij bedoeld de gewone stou 10w40 van de transmissie denk ik, zal niet zo’n probleem zijn als dat erin zit maar het is met een reden dat er eigelijk dunnere in moet 😉
Fendt926Driver
Je haalt 2 dingen door elkaar. De visco koppeling zit op jou koel fan voor in de trekker achter de koeler.
En jou vloeistofkoppeling merk voith zit achter jou platen koppeling.
Maar bij een 300 zit er geen koppelomvormer bij in.
Vool de olie fal florian de juiste hebben genoemd. Zaak is wel om bij het openen van de vuldop altijd een nieuwe koperen afdichtings ring te plaatsen
Fendttrisixfan
@Fendt926Driver moet eigenlijk aluminium ring zijn
Fendt926Driver
@Fendttrisixfan dat is ook een optie.
Aluminium is de vloeistofkoppeling ook van. Dan zet het bij warmer worden wel gelijk uit
kristof-langbeen
@Fendt926Driver

dus het is dus geen koppelomvormer zoals in een auto bij automatische versnellingsbak ; want daar zit de olie enkel in de koppeling en hier zit ze ook buitenaf . zo versta ik het toch ;
jij weet waarschijnlijk dan ook welk type van VOITH er in een 311 lsa zit ?
Fendt926Driver
@kristof-langbeen een automaat in gewone autos heeft ook geen koppelomvormer. Alleen een vloeistof koppeling.
De 311 heeft een vaste koppelings plaat met daar achter een vloeistof koppeling.
Die vloeistofkoppeling is gevuld met olie.
Verder is er geen externe olie die in of uit de koppeling kan.
Dat had alleen de 800 turboshift serie.
Ik heb geen type nummers van vloeistof koppelingen. Waarom zou je die willen hebben?
+1
basia
@Fendt926Driver

Waar baseer je dat op ? Dat een personen auto met automaat alleen een vloeistofkoppeling heeft .
De auto automaten die ik ken hebben allemaal een koppelomvormer ; en ook tegenwoordig met "Lock up " ( 100% verbinding )
Fendt926Driver
@basia gebaseerd op oude auto s die hier wel eens zijn omgebouwd van automaat naar schakelbak.
De nieuwere weet ik niets van.
Maar als jij het zegt geloof ik jou op je woord.
Die nieuwen zijn te duur om hier te demonteren.....
verwijderd
Fendt926Driver
@basia deze was wel wat jonger.
Maar heb er niet specifiek ingekeken wat er wel en niet bij zat.
De vloeistof koppeling herken ik.
Verder zijn autos niet mijn ding. Mag alleen soms helpen met de shovel dingen uitbeuren
+1
Derkmax
Beetje aparte discussie zo. Fendtdriver geeft gewoon het goede antwoord door te zeggen dat er 5,7 liter olie in de vloeistofkoppeling moet. Heeft verder niets te maken met visco koppeling of koppelomvormer want die heeft een 311 niet !
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 311 LSA ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!