Illustratie van:

Case International Maxxum 5140 - probleem power shift 5140

Wij hebben een probleem met onze case 5140 wanneer wij met de power shift schakelen van 2 naar 3, dan gooit hij hem uit de versnelling en gaat er een lampje branden op het dashboard.

weet iemand wat dit probleem kan zijn en of dit een duur grapje is.

Deel dit topic

Reacties

Robert87
Hoe vaak knippert die? Zit een ritme in 2x kort achter elkaar en dan ff pauze en dan 3x bijvoorbeeld
Roy-brune
Dat is n elektrische storing dan heeft de power shift versnelling geen druk of hij verliest dan oliedruk dus ik zou even bij de dealer langd gaan wij hebben dat ook bij een te laag toerental

ik hoop dat je hier iets aan heb
Case-IH Fan
Die oudere maxxum's zijn lang niet al te best. zo'n soort probleem had een 5140 hier ook.
Hoekstraj
De druk is te laag dan moet er een nieuwe druksensor van de powershift vervangen worden
pieto84
Op het werk is de 5140 weggegaan met ook zo'n probleem. De 4e versnelling (of het de "gewone" of de powershift was weet ik niet meer) deed het niet meer. Oorzaak was een of ander ringetje waarvoor die helemaal door midden moest.
Machineman
Tis iets met oliedruk... onze 5150 ging ervoor weg voor een JD... van de gavel in de greep....
Case-IH Fan
Die hier is ook al weg, ook vanwege dit probleem
marco955
Laat de bak druk nakijken en iets hoger afstellen dan voorgeschreven en je kent je trekker niet meer terug
BenIH
Kan ook een veertje zijn in het ventielenblok
WimBe
@Machineman

Die JD had denk ik niet hetzelfde probleem? Doel je ergens anders op?
jd user
Ik heb dat ook bij mn new holland gehad.Maar dat was een kwestie van een nieuwe bout met daarop een kogeltje eraan.Is een soort sensor die geeft aan in welke groep die staat en welke versnelling.Ik heb er twee vervangen .De originele is een kunstofkogeltje.De nieuwe heeft een sensor met stalen kogel.
DaanHaar
Hebben wij ook gehad zo'n probleem met onze 5140. Wij hebben ergens in de bak een bout ingedraaid en nooit last weer gehad. Wat ook kan werken is de powershift ventielen eraf halen en schoon maken.
mantagek
Doe er maar een nieuwe stikstof bol op voor de powershift en je bent klaar heb ik ook gehad bij het vorige loonbedrijf. Kun je zelf doen en de prijs valt ook nog mee
smeitink
Wij hebben alle 4 druksenoren al een keer vernieuw dit is meestal de reden ze zitten op de bak aan de kant van het voet gas
hewi
P1 druk meten
pimm
Kan ook de as zijn hebben ze op het bedrijf waar ik werkte ook gehad dan is de as gewoon te ver ingesleten
misschien heb je er wat aan.
(het is alleen zo als het ook naar zijn vier is)
Machineman
@WimBe

JD's zijn geen trekkers... vandaar...
guus hiddink
@Machineman Die schakelen tenminste zonder klapperen in de bak
WimBe
@Machineman

Tsja dat ligt het er net aan wat je opvatting over een trekker is.....

Ik begreep dat je bij JD nog meer powershift problemen kreeg en dat leek me wat 'sterk' 😉
joozt
Een JD met powershiftproblemen heb ik nog nooit gezien... En Case met powershiftproblemen daarentegen zie ik veel te vaak...
WimBe
@joozt

Jup, werk bij JD dealer en weet inmiddels wel wat de 'echte' problemen zijn bij JD. Powershift valt daar niet onder nee.. 😉
guus hiddink
Lekke koppakkingen daar hebben sommigge jd s wel last van
joozt
Klopt, die is er laatst een keer uitgegaan, maargoed daar is JD vast niet de enige in...
WimBe
Ja vooral de laatste opgefokte series, al is door verbetering aan vooral 74-75 het een stuk beter.....
guus hiddink
Zo heeft elke trekker wel wat bij NH zijn het de hydrauliek ventielen en de synchromesch ringen
WimBe
Tsja 6000 uur ongeveer toch?
Machineman
@guus hiddink

die klappen in de bak kan de case hebben.. Maar schei aljeblieft uit over JD wat een onmudige bokkige knake trekker... dan neem ik alle klapjes en kraakjes van een inter/ case graag voor lief....
guus hiddink
2 met 5200uur en 1 tje met 2500
WimBe
Zo nog eerder dus.... en machineman, als JD je trekker niet is, moet je er niet op gaan rijden zo probleem opgelost 😉
Machineman
@WimBe

het komt ook steeds sporadischer voor... alleen als die in de weg staat... 😃
WimBe
Haha oké, overigens geen probleem hoor, ik ga echt geen meningen veranderen/(eindeloze discussie) wat ik hier veel te veel zie op deze site..... Alleen even wat feitelijke info 😉
Machineman
@WimBe
hahah idd jah was iedereen maar zo verstandig. Maar zo heeft wel iedereen zijn/haar ervaringen met merken. Ikzelf vind de maxxum serie fijne trekkers, echter NIET voor transport... dan zijn ze te compact en gaan ze vaak stuiteren zonder frontblok
WimBe
@Machineman

Ja, en gelukkig ook. Anders zouden trekkers een heeeeeel stuk duurder worden en dan kan er ook niet meer 'geouwehoerd' worden over elkaars meuk 😉 Heb zelf geen ervaring met de Case types, maar een kraanbedrijf hier in de buurt heeft zo'n 5140 voor een dieplader(met 20 tons kraan) rijden en dat bokt en schommelt ook wat....

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International Maxxum 5140 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
35
DEELNEMERS
18
WEERGAVES
17