Een trekker heeft zichzelf vanmiddag klemgereden op de hefbrug.

Trekker ongeluk in Alphen a/d Rijn.
en maar met voorlader omhoog blijven rijden.
Wat zijn de voordelen van voorlader omhoog op de weg?

Deel dit topic

Reacties

international-633
.
WimBe
Bij sommige voorladers beter zicht 😉 en je steekt minder ver uit.
Valtrapowerr
Ja idd, jammer dat dit weer moet gebeuren!
Tom VB
Tsja, beetje dom vind ik het wel.
Fendforever
Gewoon weer achteruit 😃
guy s
Een paar metertjes terug achteruit rijden , zodat de wielen terug op de grond staan , voorlader laten zakken en verder rijden 😄
NHSanderJD
Dit gebeurd al vaker met voorladers.
Mc_douwel
Sommige zeggen beter zicht maar je bent dan ook al snel top zwaar eerder kans op omvallen
NHSanderJD
Ja rij jij maar achteruit zelfs de rugleunig was eruit nou dan heb jij wel hoofdpijn en rugpijn en dan ga je echt niet effe achteruit hoor
MartijnJD
Ik heb de voorlader gewoon naar beneden. niks geen lastvan slecht zicht ofzo. beetje dom dit
WimBe
Plus het feit dat alles niet meer dezelfde lengte heeft als normaal.... Aangezien dit niet stapvoets gebeurd kan zijn 😉
johndeerefiat
Schade aan de trekker valt mee denk ik~!
NHSanderJD
Hij was net aan het optrekken want daar achter is een kruising die best wel druk is op zaterdag rond de ochtend/middag
NHSanderJD
@johndeerefiat

aan de binnenkant zal er wel watlos zitten want me collega zei al de rugleuning legt er en de voorlader is krom ofzo
WimBe
Oké ja bij 50 km, zal die wel op het dak doorgeschoven zijn 😉 Maar ik zou die voorlader wel even inspecteren, met name aanbouwdelen
maan820tms
Tijd voor een shovel?:P
NHSanderJD
Met een shovel rij je toch ook niet met de giek in de lucht?
fiatnhpower
Vind ik wel heeeeeeeeeeeeel erg dom, wat een afgang..
Valtrapowerr
@mc douwel, ja idd maar met een voorlader waar niks in hangt valt t wel mee hr
fendtfan16
Je bent veel onstabieler als je met de voorlader omhoog rijdt want je gewicht zit veel hoger. en meer zicht lijkt me sterk want je moet nu door de voorlader heen kijken en anders kijk je er overheen.
hobby-farmer
Zo te zien is het een voorlader met snelwisselsysteem! 1á2 min. werk om de hele voorlader er al te halen.dan ga je toch niet met een voorlader rond rijden als je klaagt over minder zicht!als je een machine achter de trekker niet nodig bent haal je hem er toch ook af.
fendtfan16
@hobby-farmer

misschien had deze beste man de voorlader wel ergens anders nodig
johndeere3640fan
Haha die zal wel ff op z'n benen staan te shaken toen die eruit was! 😛
NHSanderJD
Of leggen shaken haha
WimBe
@fendtfan16

Zoveel weegt een lege voorlader niet, dus het zwaartepunt zal niet zoveel verplaatsen 😉 In Duitsland zie je ze haast niet anders rijden... Maar dat zal wel om de verkeerswet ofzo zijn.
kaampsje
Waarom rij je in godsnaam met de voorlader helemaal omhoog. ja tenzij je de palletvork eraan hebt. maar met een bak of niks doe je 'm toch niet helemaal omhoog??
fiat 1880dt
Zo te zien, heeft hij niks aan de voorlader zitten wat betreft bak, of etc.
dan snap ik niet dat hij de voorlader omhoog heeft.
zonder iets in de voorlader kan je de voorlader gewoon omlaag doen, dan ben je niet veel langer als de trekker zelf is.
WimBe
@hobby-farmer

Als je met bijvoorbeeld met balen rijden, de voorlader nodig bent?
En ik klaag ook niet over te weinig zicht, ik rijdt altijd met de voorlader naar beneden over de weg 😉
NHSanderJD
Zo te zien is de voordakrand ook helemaal omhooggezet.
-Anne-
Ziet er wel dom uit zo. neusje is ook kapot volgens mij:O. maar officieel moet je met voorlader omhoog rijden toch? zon 2 meter boven de grond meende ik? maar dit is vast te hoog hha:P. zelf rijd ik altijd met voorlader omlaag. vind fijner rijden
de yanmarman
Lijkt mij ook handiger als die na boven staat
hobby-farmer
Als je de voorlader toch niet nodig bent vindt ik het maar een hang in de weg ding je hebt er alleen maar last van.ik heb de voorlader er alleen aan als ik hem nodig ben. 2 min. werk om aan te koppelen.
en wat dach je van de slijtage van de trekker (koppelingshuis) en banden!!!!!! met onnodig rond rijden met voorlader!
johndeere3640fan
Ik rijd altijd met de frontlader zo laag mogelijk, tenzij er een balenklem/palletvork/riek of iets dergelijks aanhangt.
henriv
Ik rij ook altijd met de voorlader naar beneden. alleen met stropennen of palletlepels omhoogen en dan de punten naar beneden. Denk nog aardig hard gegaan. wel slordig dit.
WimBe
Heb trouwens op Blik op de weg een keer een manitou verreiker gezien, die een boete kreeg omdat de puinbak omlaag was... De bak moest minimaal 2 meter boven het maaiveld zitten.

Ik had als voetganger bijv. liever een klap van een bak, dan dat ik de wielen over me heen kreeg 😉
johndeere3640fan
@WimBe

Ja maar als er een stroprikker aanhangt dan weet ik het niet 😃
WimBe
@johndeere3640fan

Haha dat ben ik zeker met je eens 😉 Maar er hoort dan ook een afscherming voor te zitten he.... Anders moet het ding wel omhoog....
johndeere3640fan
@WimBe

Allebei liever niet uiteraard 😛
WimBe
@johndeere3640fan

Neenee zeker niet 😛 Mijn doel was even het aankaarten van kromme regels 😉
rene-fendtfan
Ik hoorde van een kameraad van me... dat er bollen kweker op texel was die had zijn voorlader laag zitten toen ree die een uitrit uit stak ree er zo,n meisje met een scooter zich dood op dat vorkenbord van de voorlader dusja .. voor alles is wat te zegge je moet gewoon de situatie bekijken daar ben je tractor chafeur voor vakbekwaamd ! altijd alert zijn
johndeere3640fan
@WimBe

Ja wat dat betrefd is het nog niet heel streng in nederland.
Wimsumar
Beste T.F.-ers: De 'chauffeur' reed met het aankoppelframe (voor op de lader) voorover geklapt. ( zie één na laatste foto). Dit heeft de voorlader extra hoog doen uitsteken. Net dát stukje te hoog?
WimBe
@Wimsumar

Maar dat scheelt toch niet direct een halve meter? Ik denk dat deze combi sowieso al op 4.5 meter hoogte zit.
fendt turbomatik
Beetj jammer he
johndeerefiat
Ik rij altijd met de voorlader omhoog maar nooit hoger als de cabine dak. En met een stro prikker doe ik de pinnen naar beneden.
caseih1056xl
WTF die kerel zou zich te barst geschrokken zijn hahha.

Als ik met een voorlader rijd heb ik hem altijd omhoog. zodat je er redelijk onderdoor ken kijken. maar komt er een brug laat ik hem zakken tot onder de neus en daarna weer naar boven.
Robbert94
Je ziet toch( al in de verte) dat er een brug aankomt(het was geen eens donker). En je weet/ziet dat de voorlader helemaal omhoog staat. Nou dat is het wel vrij dom om hard door te rijden
Clear-up
Wedde da gij geen wheely kan? 😛
NHSanderJD
Misschien was hij daar aan ut werk, want daar zijn ze aan het verbouwen de weg enzo en wou hij even de stad in en voorlader vergeten haha
walker1
Zorg altijd dat je weet wat de hoogte van je voertuig is. bij twijfel kan je bv voorlader omlaag doen of langzaam onder brug doorrijden.
deze persoon heeft denk ik lekker plankgas doorgekanlt.
kace

Waar kan ik m`n trekker hier ergens parkeren ?????

Ow hang `m daar maar ergens neer.
deutzPJ
Hij lette waarschijnelijk niet op.
Als ik onder een brug moet met de
schovel of met de verreiker zak ik
de bak. Zoals ReneFendtFan zegt;
Altijd alert zijn, 100% waar
ekenhorsie
mf gek gerbert
Ik rij altijd met de voorlader laag boven de grond
guy s
Bij ons op het werk rijden ze zelfs met de schovel met giek en bak omhoog omdat ze anders niet goed zien.
ik vindt laag bij de grond veiliger , zwaartepunt ligt lager , alleen ben je iets langer en moet je extra voorzichtig zijn aan kruispunten e.d.
fiat 1880dt
Als je niks kan zien als de shovel zijn bak omlaag heeft, dan heb je echt stront in je ogen!!!
dat is zelfs levens gevaarlijk!!!
ik heb zelf 8 jaar lang op een 15 tons shovel gereden.
hier bewijst men nog eens, dat de giek omlaag moet tijdens rijden!!!
ggef mij nou een goede reden waarom een trekker met voorlader die geen bak of iets gemonteerd heb zijn voorlader omhoog moet doen!!!
NHSanderJD
@fiat 1880dt

hij vond het stoer denk
korteraar
Foutje kan gebeuren de 1hangt ze trekker op de volgende pakkeert hem in de sloot. Allebij veel schade en blijft niet fijn.
NHSanderJD
Ik las net in de krant dat de laatste week van jan. de brug afgesloten is voor reparatie en kost 2 á 3 ton
NHSanderJD
Waarschijnlijk was het loonbedrijf van TOL
tractorquintentje
Dat doe ik um zo niet na 😛
NHSanderJD
Zo moeilijk was het denk niet 😃
korteraar
Ik weet echt niet wie het was. We horen het vanzelf een keer en je kan het beter niet hierop zetten dan Sander. Want het is nooit leuk als je dan je naam op dit soort site`s komen als je dat niet wilt. Maar mij een PB erover sturen mag natuurlijk wel;)
KHD Deutz-Fahr
Verrek dat is bij mij in de buurt.
NHSanderJD
@KHD Deutz-Fahr

waar woon jij dan?
fiat 1880dt
Ik zag in het trekker blad, dat er een trekker met font lader op zijn zij gevallen was, omdat hij de voorlader omhoog had.

natuurlijk moet je wel opletten als je zijstraten en of opritten tegen komt, of er niks aan komt.
doe je dat niet, ja dan kan het wel eens fout gaan!!!
KHD Deutz-Fahr
@NHSanderJD
Dicht bij jou in de buurt!
Valtrapowerr
@khd jij ook al int groene hart!
mark1997-De meije
@NHSanderJD

nee verboom uit ZEGVELD JONGUH
NHSanderJD
Ooh dat kan ook.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
71
DEELNEMERS
35
WEERGAVES
3