Hey,
vorig jaar hadden wij een 2140 deze heeft volgens www.tractordata.com 82 pk, deze stond bij ons altijd voor de beregening te brullen. (Hij is inmiddels ingeruild omdat de koppeling stuk was, het was duurder om hem te reparen dan hij waard was.) Nu was ik al aan het kijken voor volgend jaar. We hebben ook nog een 2040S deze heeft volgens www.tractordata.com 75 pk. Nu was ik ze aan het vergelijken en zag dat ze dezelfde motor hadden. Wat heeft de 2140 nu anders dan de 2040? andere brandstofpomp? Turbo? Stel het is wel de brandstofpomp zou je hier dan een andere op kunnen zetten? En zou hij dan voor de beregening kunnen?
Ik hoor graag van jullie.
Mvg jd6620
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 2040 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Vraag ik mij af, 2140 stond er al volgas aan te trekken en had er moeite mee.
Is zeker lastig om een turbo erbij op te zetten?
In het verleden voerden ze de 1640 wel op.Dit omdat deze motoren net niet genoeg pk's hebben .Dan monteerde de dealer er een turbo op,andere verstuivers,groter luchtfilter,andere inlaatluchtslang met spiraalveer erin.En dan klepjes stellen en brandstofpomp opdraaien tot zo'n 85 pk.Zo kun jij op deze manier ook jou 2040 aanpassen.Maar let wel:......houd je oliedruklampje bij zware omstandigheden wel in de gaten.Je hebt namelijk minder smeerpunten in je motor.
losse motoren zijn volgens mij ook nog vrij prijzig
VOOR DE ford serie 77- waren ook turbo-ombouw sets te krijgen ; maar dan moest er meende ik ook een andere brandstofpomp op ( meer lucht ; ook meer brandstof ! en inderdaad een turbo heeft olie nodig voor vooral lagerkoeling voor het turborad ; dus iets groter carter of oliekoeler monteren ?
Me vader wilde de 6600 ervoor zetten, maar ik vind dit zo zonde, wij hebben zo'n beregening waarbij de trekker nat word, hierdoor word hij zo verschrikkelijk smerig. Precies wat @hotting1 zegt.
Weet je zeker dat het een andere boring is? Want op www.tractordata.com stond zelfde inhoud allebei 3,9 liter.
Dat zegt hij niet, MEER boringen in de krukas voor een betere smering, en dus minder warmteontwikkeling, waardoor de boel dus stukdraaid
Ja klopt.
Sorry begreep ik even verkeerd! Jullie hebben gelijk!!! Zat verkeerd te denken.
Mogen jullie nog uit de sloot beregenen? Bij ons zijn ze wezen controleren of we wel een bron hadden.
Misschien een David-Brown voor de pomp ; die zijn toch wit.
Als die het trekt ???
En of hij die beregening aan kan hangt natuurlijk van je pomp af. Wij hebben ook jaren beregend met een 2040S, ging prima, zo goed zelfs, dat de 2120 het tegenwoordig moet doen. Uit de bron, uit de sloot, of zelfs uit het kanaal, allemaal geen probleem
voor het bergegen ging het ook prima maar om te spuiten is het wat minder zonder koppeling te rijden, dus is hij maar ingeruild tegen een 6120.