John Deere 2040 S - vermogen in vergelijking met 2140

Hey,

vorig jaar hadden wij een 2140 deze heeft volgens www.tractordata.com 82 pk, deze stond bij ons altijd voor de beregening te brullen. (Hij is inmiddels ingeruild omdat de koppeling stuk was, het was duurder om hem te reparen dan hij waard was.) Nu was ik al aan het kijken voor volgend jaar. We hebben ook nog een 2040S deze heeft volgens www.tractordata.com 75 pk. Nu was ik ze aan het vergelijken en zag dat ze dezelfde motor hadden. Wat heeft de 2140 nu anders dan de 2040? andere brandstofpomp? Turbo? Stel het is wel de brandstofpomp zou je hier dan een andere op kunnen zetten? En zou hij dan voor de beregening kunnen?

Ik hoor graag van jullie.

Mvg jd6620
jd6620

Reacties

bas930
Denk je dan dat ie door die 7 pk verschil niet voor de beregening kan?? gaat tog best?
johndeere3640fan
Op een 2140 zit een turbo en 2040s niet.
jd6620
@bas930

Vraag ik mij af, 2140 stond er al volgas aan te trekken en had er moeite mee.
case 745 xl
Volgens mij heeft een 2140 een turbo en is hij verder hetzelfde dan een 2040
jd6620
@johndeere3640fan

Is zeker lastig om een turbo erbij op te zetten?
johndeere3640fan
Het kan wel maar ik heb er geen ervaring mee.
fendt-vario
Je kan er een turbo opzetten moet je wel kijken of je oliepomp dat aankan en mischien moet er dan ook een groter karter onder omdat je turbo ook olie nodig heeft
hotting1
Je kan ook kijken naar een waterpomp met motor, dan hoeft er geen trekker meer voor en dan blijft je trekker ook mooi (met jullie water:P)
jd user
Nee is niet helemaal hetzelfde.Het kale blok wel, maar de inwendige onderdelen niet.Een 2140 heeft meer boringen in de krukas en oliefilterhuis.Verder zijn ze identiek.De brandstofpomp ook ,alleen is deze naar andere waarden afgesteld.Ik vind een 2140 beter dan een 2040 .Ze trekken veel beter en houden langer vast bij erg zwaar werk.Échter....vele 2140 motoren zijn gewoon misbruikt ,omdat ze werk moeten doen wat eigenlijk voor zescilinder motoren bedoeld is.
In het verleden voerden ze de 1640 wel op.Dit omdat deze motoren net niet genoeg pk's hebben .Dan monteerde de dealer er een turbo op,andere verstuivers,groter luchtfilter,andere inlaatluchtslang met spiraalveer erin.En dan klepjes stellen en brandstofpomp opdraaien tot zo'n 85 pk.Zo kun jij op deze manier ook jou 2040 aanpassen.Maar let wel:......houd je oliedruklampje bij zware omstandigheden wel in de gaten.Je hebt namelijk minder smeerpunten in je motor.
suggs 73
2140 heeft indd een turbo en een zwaardere hef dan een 2040S , zit trouwens wel een mooi geluid in , in die 2040s. we hadden ook een 2140 voor de beregning en die lag er ook krom voor , nu een 6506 die loopt er nu rustig voor,
losse motoren zijn volgens mij ook nog vrij prijzig
basia
@jd6620

VOOR DE ford serie 77- waren ook turbo-ombouw sets te krijgen ; maar dan moest er meende ik ook een andere brandstofpomp op ( meer lucht ; ook meer brandstof ! en inderdaad een turbo heeft olie nodig voor vooral lagerkoeling voor het turborad ; dus iets groter carter of oliekoeler monteren ?
hotting1
@suggs73 jah maar met hun bron water wordt je trekker wit van het kalk.
jd6620
@suggs 73

Me vader wilde de 6600 ervoor zetten, maar ik vind dit zo zonde, wij hebben zo'n beregening waarbij de trekker nat word, hierdoor word hij zo verschrikkelijk smerig. Precies wat @hotting1 zegt.
jd6620
Zijn er anders nog tips van mensen om de trekker schoon te houden?
jd6620
@jd user

Weet je zeker dat het een andere boring is? Want op www.tractordata.com stond zelfde inhoud allebei 3,9 liter.
basia
Met boringen worden oliekanalen bedoeld ?
WimBe
@jd6620

Dat zegt hij niet, MEER boringen in de krukas voor een betere smering, en dus minder warmteontwikkeling, waardoor de boel dus stukdraaid 😉
suggs 73
Tja met bronwater heb ik geen ervaring , wij trekken de sloot leeg en dat gaat beter met een 6506 dan met een 2140
WimBe
@basia

Ja klopt.
jd6620
@WimBe

Sorry begreep ik even verkeerd! Jullie hebben gelijk!!! Zat verkeerd te denken.
jd6620
@suggs 73

Mogen jullie nog uit de sloot beregenen? Bij ons zijn ze wezen controleren of we wel een bron hadden.
hotting1
Maar bron water is niet anders dan slootwater, alleen zit er bij jd6620 lekkah veul kalk in het water waardoor je een witte tractor krijgt:P
basia
@jd6620

Misschien een David-Brown voor de pomp ; die zijn toch wit.
Als die het trekt ???
suggs 73
Jd6620 tulpen beregening mag, pootaard niet
tractorliefhebber
@jd user Hoe kom jij erbij dat er meer boringen in de krukas zitten? Krukas van een 1640/2040 en 2140 en oliecooler zijn vanaf een bepaald serienummer exact hetzelfde. Zijn 2040 kan dus zomaar op de turbo na precies dezelfde motor hebben. Die motoren hebben wel twee kwalen die allebei ernstig kunnen zijn. 1 er is een serie waarbij metaalmoeheid in de drijfstangbouten optreed waardoor deze breken en de motor er een drijfstang uitgooit. 2 de balansassen lopen er nog wel eens uit.
RobinBos
Van www.tractordata.com zou ik vooral niet te veel aannemen voor waarheid (waar je wat aan hebt). het gaat daar namelijk veel om noord amerikaanse tractoren, die nog wel eens verschillen dan de europese varianten. Ik dacht eerlijk gezegd altijd dat een 2040S ongeveer hetzelfde moest kunnen als een 2140.
En of hij die beregening aan kan hangt natuurlijk van je pomp af. Wij hebben ook jaren beregend met een 2040S, ging prima, zo goed zelfs, dat de 2120 het tegenwoordig moet doen. Uit de bron, uit de sloot, of zelfs uit het kanaal, allemaal geen probleem 😄
tractorliefhebber
Het verschil tussen een 2040 en een 2040S is de achterbrug. Een 2040 is exact gelijk aan een 1640 qua achterbrug en een 2040S is eigenlijk een 2140 zonder turbo.
CVT6230
Als het alleen beregenen was, dan had je beter die 2140 een nieuwe koppeling kunnen geven, hoewel je voor de regenpomp via pto-vermogen de koppeling niet belast.
jd6620
@CVT6230

voor het bergegen ging het ook prima maar om te spuiten is het wat minder zonder koppeling te rijden, dus is hij maar ingeruild tegen een 6120.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 2040 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!