Extra isobus terminal koppelen

Hallo,

Onze nieuwe kuhn hark (13131) is isobus aangestuurd.
Bij deze hark zat 1 kabelboom voor een traktor zonder isobus, (aansluiting op de batterij, isobus aansluiting achteraan en kleine stekker voor in de kuhn isobus terminal.

Nu zouden wij deze hark aan 2 tractoren willen gebruiken;

*T7.200, Powercommand, zonder isobus, perfect op te lossen door bovenstaande kabelboom in te bouwen.

*T7.210, Autocommand, met intelliview monitor en isobus stekker orgineel af fabriek.

Bij de autocommand zouden we dus de isobus stekker rechtstreeks kunnen inpluggen achteraan op de cabine.

Als we dan in de intelliview naar isobus gaan krijgen we onze hark met zen functies te zien.
Echter vind ik dit veel minder overzichtelijk dan op de kuhn terminal.

Graag zouden we dus ook in deze trekker de kuhn terminal ophangen.

Nu is mijn vraag of hier gebruikers/monteurs zijn die ervaring hebben om de extra terminal te verbinden met het isobus netwerk via de kleine stekker in de rechter achterstijl onder de diagnose stekker.

Ik heb reeds een test gedaan met een kabel van iemand anders, maar dan gaf de kuhn terminal niet de hark weer, enkel de trekker gegevens.

Het leek net of de intelliview terminal de kuhn hark opeist en dat een extra terminal niet de mogelijkheid heeft om de functies dan weer te geven.

Graag hoor ik jullie ervaring of mening hieromtrent.

Alvast bedankt!

Mvg. Steff
SteffLuyckx

Reacties

jd4050
Volgens mij zou dat gewoon moeten kunnen via dat kleine stekkertje als je kuhn ook deze stekker heeft
Fendt304ls
Ja waarschijnlijk moet dit kunnen maar ik heb geen ervaring met de koppeling tussen new holland en kuhn. De isobus protocollen zijn nog niet 100% genormaliseerd waardoor sommige machines niet met sommige trekkers kunnen communiceren. Ik verwacht bij jou dat het een instelling is in de trekker waarbij je aangeeft de isobus te gebruiken met een externe terminal. Dit moet bij een fendt wel in ieder geval.
+1
JD 6430 The Best
Het kan zijn dat je in de intelliview scherm moet instellen dat de isobus werktuigviewer op de losse isobus terminal wilt. Zo werkt dat bij JD wel. Werk zelf ook wel eens met zon hark, met een JD 6R gewoon op de greenstar terminal, en eerder met een 30 serie hadden ze er ook zon los Kuhn scherm bij.
nhmonteur
Ik dacht dat dat die kleine stekker onder de diagnose stekker een aansluiting is voor bv een joystick icm een isobus machine.
Je kan daar dus geloof ik geen machine op aansluiten als isobus aansluiting.
SteffLuyckx
@nhmonteur

Als opmerking wil ik hier op maken, dat wanneer je de kuhn terminal aansluit op de kleine isobus stekker deze wel degelijk verbinding maakt met het isobus netwerk van de trekker, je kan in het beginscherm van de terminal, waar normaal ook de hark op komt, op het trekker logo drukken en dan kan je toerental, snelheid, etc... weergeven.

Volgens mij betekent dit dat er toch data overdracht mogelijk is via de stekker.
Fordje4600
Wij hebben een strautmann opraapwagen met isobus en een trekker met isobus maar hebben gewoon de kast van strautmann in de cabine zitten. We kunnen de kabel zo los koppelen en aan de trekker doen of weer terug aan de strautmann kast
fastrac3155
Ik heb met de pers 2 intelliview schermen in de cabine hangen, daar krijg ik de pers ook niet op scherm 2,

alleen als ik nadat alles is opgestart achterop het 1e scherm het reset knopje indruk, dan springt de pers naar het 2e scherm.

Mr mijn 2e scherm zit wel op een aparte kabelboon voor intelliview, zit niet op die kleine stekker onder de diagnose stekker
mdoornekamp
Ik gebruik ook isobus met strautmann en John deere. De strautmann kast zit in de cabine ingeplugd. We moesten met telefonische hulp van de dealer wel wat instellingen veranderen. Gaat erom welke bediening de voorkeur krijgt tijdens het opstarten
gerrit power
@mdoornekamp klopt heeft inderdaad te maken met vt nummers zo heet dat bij John deere en fendt tenminste weet alleen niet hoe bij new Holland zit.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden kuhn en isobus geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!