MB-Trac 2100

Beste TF'ers,

Onderstaande link kwam ik tegen op het internet. Deze jongen beweert dat die orgineel is. Weet iemand hier meer van of hoe dit zit. Ik dacht namelijk altijd dat de MB-Trac serie tot de 1800 ging. Maar hier zie ik dus dat er een of meerdere 2100 zijn gemaakt. De betreffende filmer is er stellig van dat het origineel is met de woorden "gib mir mal Deine e-Mail Adresse, dann schick ich Dir Bilder !!" Dus kan iemand mij hier meer van vertellen?

Alvast bedankt.

Deel dit topic

Reacties

sebas deutz150
Als je de reacties leest zeggen er toch vele dat niet gemaakt is door MB
tractorliefhebber
Tja als je het mij vraagt is het gewoon een opgevoerde 1800. En zoals je zelf al aangeeft de 1800 was de grootste MB-trac.
DETAIL_MAN
Een 2100 is zeker niet origineel, misschien is hij opgevoerd naar 210 pk, maar een 1800 is het waarschijnlijk dan niet geweest, want 'intercooler' is er dan af gehaald en er staat nu 'turbo' Het was dus waarschijnlijk een 1300,1400 of 1600 turbo. Een andere optie is dat er een motor van een Unimog U2100 in is gezet. Weet niet of je er zo een andere motor in kunt hangen, maar dat zal wel een logische verklaring zijn om 'm het type 2100 te geven.
sebas deutz150
Geen 1800 nog kleiner dacht ik zo te lezen.
maar Joop3 weet het vast wel.
mark boertie
Jah de standaard lijn ging tot 1800 waar er 190 van gemaakt zijn ook zijn er foto's op internet te vinden van een 2400 😉
RobinBos
Zo te zien is zijn vierwiel aandrijving niet gemaakt voor het vermogen van een '2100'.
Daarbij, wie bepaalt wat origineel is en wat niet, wie weet zijn er wel experimentele modellen geweest ofzo.
Als het op kopen aankomt, dan zou ik nooit interesse hebben in zo'n experimenteel model. Niemand kan bevestigen dat het echt zo'n model is. misschien is zo'n ding wel door de eigenaar zelf samengesteld uit verschillende onderdelen. dat soort dingen zie je wel vaker.
B - W
1800 is de grootste. rest is lariekoek. is wel een prototype 2000 geweest. heeft ook in de nederlandse polder gereden.
Kareltje
Mijn Duits is erg slecht, dus ik bak niet zoveel van om die reactie te lezen. Wel interresant dacht ik zo. Maar die man is wel erg stellig van dat het orgineel is.
mark boertie
trac-technik.de/ waarschijnlijk staat hier wel informatie,bij de foto's laatste pagina staat een mapje met foto's van bijzondere MB-Trac's en prototypes 😉 de laatste foto in deze map is een 2400.
walker1
Er staat 2100 op de kap en volgens de laatste reactie zou het een 1300 wezen. Verder kan ik ook niet zoveel uit die duitse reacties halen. (mijn duitse woordenkennis gaat ook niet veel verder als "immer gerade aus" )
Tja je kan overal wel 2100 op schilderen, maar dat betekent nog niet dat het dan ook 2100 is. bij de halfords kan je ook stickertjes met V6, V8, turbo en zo, maar op een 4 cilinder een V8 sticker plakken betekent nog niet dat je dan ook 8 cilinders hebt.
Boemrang
Jullie droom gaat allemaal over.
Ik heb zelf met een Mb Trac 2100 gewerkt.
Deze is toen splinternieuw afgeleverd.
Dus deze zijn wel degelijk gemaakt en afgeleverd.
Deze had toen der tijd al een splitter versnellings bak.
In totaal had deze mb 32 versnellingen.
FENDTfarmer
8 kleppen in V vorm 😉
Kareltje
@Boemrang

Goed om te horen. Maar ik kan die nergens in de boeken/internet vinden. Heb jij er toevallig ook foto's van?
keeko
Als 'm zo voorbij zie komen lijkt het of dit een ouder type (schuine neus) is waar een rechte gril op gezet is. Je kijkt er ook aan de zijkant doorheen en de verticale sleuven in de originele rechte zijpanelen ontbreken. Ook de uitbouw aan de rechterzijde van het dak ontbreekt.
Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat dit een uniek exemplaar betreft, maar van serieproduktie lijkt mij geen sprake.
Joop3
Dit is een hele oude. Of een 1300 of zelfs een 1100. Met de oude kabine, en oude motorkap. Dat dit een 2100 is is echt het lachertje van de eeuw. Toen deze van de band is gelopen was waarschijnlijk zelfs de 1500 er nog niet. Bouwjaar ergens uit de jaren '70.

@Boemrang: Een 2100 is er ook nooit geweest. Als ik foto's zie, waaruit duidelijk is te zien dat het echt zo is, dat er een 2100 geweest is, dan geloof ik het graag. Tot op heden zijn er geen foto's van verschenen, en ik denk niet dat jij hier verandering in kunt brengen. Na de 1800 is de ontwikkeling bij Mercedes stilgezet, en heeft Deutz dit overgenomen. Mercedes deed toen de verkoop. Ook de besproken 2400 is een ombouwproject.
sanderwoude
Selbst gebaut mit dem OM366 der da drin ist , der auch im Unimog sind bis zu 240Ps drin wenn man Achsen und Getriebe entsprechend ändert sonder dreht der Motor einem von beiden die Ohren ab ach der Selbst gebastelte Grill sieht nicht schlecht aus so kann die Knichtnase von weitem gar nicht erkennen

hier staat het
het is een Unimog motor die er zelf in gebouwd is
er zit een OM366 motor in
weet niet wat dat is
weten de keners wel
en moest wel de overbrenging aan passen plus de assen
dus een hoop werk
maar ik zie niet in de film 2100 staan staat alleen als commentaar van iemand
DETAIL_MAN
Nog weer wat aan het nazoeken geweest, de nieuwere mb trac's (1300t, 1400t, 1600t en 1800i) hebben verticale sleuven/lijnen in de grill, maar de oudere 1100,1300t en 1500t hebben horizontale lijnen. De nieuwere hebben ook een andere dakrand.

Het zal krom van Mercedes zijn geweest als ze van oudere versies weer een nieuw model (2100) maken.

Die persoon heeft dan waarschijnlijk wel dr grill 'rechtop' gezet ipv schuin. Oftewel het móét wel zelf omgebouwd zijn!
Favorit614
In de reactie's van You tube staat dat iemand heeft een 1300 mb trac , waar hij 210 pk uit haalt met een turbo en intercooler uit een 2100 unimog.

Deze trekker heeft waarschijnlijk ook het zelfde , icl de stickers
Kareltje
Kijk, dat vind ik nou mooi. Samen komen we er wel uit 😃. Bedankt mannen voor de info 😃
alhyco diver
Volens ik weet heb ik zo mb ook nog gezien bij gebroeder braem in het oranje en het wad ook geen 1800 of een 1500 en ie was merkelijk jonger dan de mb dat je ton kon kopen indertijd (was een een rare trekker)
michelg mb trac
technikboerse.com/view/gebrauchtmaschine/…
einde van de discussie zou ik zegge 😉
michelg mb trac
@alhyco diver
dat zal wel een dopstadt geweest zijn 😉

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
22
DEELNEMERS
16
WEERGAVES
39