International 844 S - verstuivers

Goeden dag,

na revisie van de motor ( nw bussen, zuigers, verstuivers etc ) loopt hij bij koude start beroert ! veel rook ( blauw/wit) en niet soepel rond. gas geven helpt ook niet , toeren gaan nl niet omhoog. Pas indien hij even loopt is er geen probleem meer en loopt die makkelijk rond en goed op het gas.

Heb kleppen al gesteld en gezien dat er op een van de verstuivers na een paar uurtjes al roest zit dus dacht aan verstuiver bussen niet goed afsluitend meer ??? nog iets wara naar gekeken kan worden wat ik over het hoofd zie ?! bedankt voor de reacties
bakkie9

Reacties

lanzkundendienst
Rond de verstuivers zitten koperen bussen, als daar 1 van lek is (of meerdere) krijg je water/koelvloeistof op de zuiger(s). Daardoor loopt je trekker waarschijnlijk eerst zo beroerd.
bakkie9
Merci ga ik na kijken
Wimsumar
Beste Bakkie9: Je bedoelt denk ik dat er roet op de verstuiver zit?( In de vraag staat: roest)
Indien roet: dan lekt de pakkingring onder de verstuiver.--> demonteren, schoonmaken en ring vernieuwen.
Wat het zwaar lopen betreft: Weet je wel zeker dat je de goede zuigers en/of bussen besteld hebt/ ontvangen hebt?
Bij I.H.844 (S) zijn er verschillende ( NIET UITWISSELBARE MATEN) te krijgen.
Bjorn G35s
Misschien een stomme vraag, maar zijn de verstuiverdruk en het sproeibeeld getest. Weet je ook zeker dat je de juiste verstuiverringen hebt en de kleppen juist hebt gesteld?
hankook
Oke maar die koperbusjes moet je gelijk weg gooien gewoon messing inzetten
die zijn beter maar lager werk is wel goed
en heb je verstuivers getest of dat niet
bakkie9
Hoi,

verstuivers getest sproei zag er goed uit, kleppen volgens werkplaatsboek gesteld dus dat zou goed moeten zijn ?! ga nw busjes van verstuivers zetten maar ook de gloei ( voorgloeien ) na kijken .
monteurtje
Waarschijnlijk zakt je brandstof ietsjes weg uit de leidingen doordat bijvoorbeeld 1 of meerdere slagetjes poreus zijn geworden door de ouderdom. of misschien oude koperringen gebruikt na de revisie???
advies nieuwe slangetjes monteren (allemaal) en nieuwe koperringen tussen de aansluitingen leggen.
p.s. vergeet de slangetjes bovenop de verstuitvers niet.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!