Hey,
ik zat te kijken voor een nieuwe kiepwagen voor ons, nu kwam ik veel goedkope merken tegen. Alleen hoe zijn deze kiepers? Aantal voorbeelden van goedkope merken: peecon, Jako en Vaia. Dit zijn voorbeelden er zullen er vast meer zijn. Maar wat zijn jullie ervaringen? Of wat voor kiepers rijden jullie?
(Het gaat om kiepwagens tussen de 14 en 16 ton)
mvg jd6620.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
ik zou is naar een VGM kijken, lomp maar onverwoestbaar
Uiterlijk is mooi meegenomen, maar belangrijkste is hoe houd de bodem zich en hoe is de kwaliteit van het staal? Kunnen ze concurreren met de duurdere jongens?
Als ik een peecon kiepwagen van 14 ton vergelijk met een hst 155 van miedema scheelt dat toch heel wat duizenden euro's.
Nee, die waren niet van ons maar dat zijn echt dure jongens!
Als je goedkoop product wil, zou ik voor Bijlsma Hercules kiezen. Is niet de goedkoopste, maar zeker goedkoper dan Miedema en de rest! Wil je dat nog niet dan zou ik voor BKH kiezen!
Miedema beter als een Beco? Dat vind ik niet. Ze trekken wel lichter, maar die Becos liggen als betonblokken op de weg. Ideale kippers en die Miedema schijnen nogal staalprobleme te hebben, scheurtjes en roest en dergelijke!
Verder wel goede ervaringen met Stronga, goede degelijke constructie, zware kwaliteits assen, standaard op dé beste kipwagenband, en verder gewoon een boeren kipwagen, voor een mooie prijs
en die produceren ze daar zelf ook!!
Zeer goede en degelijke dumpers!
En die "dé beste kipwagenband" is natuurlijk erg betrekkelijk. Of krijg je bij stronga standaard Michelin XS?
standaard met cargo x-bib
Neem er 1 uit de lage prijsklasse "die gewoon goed in elkaar zit". ( Voorbeelden ervan zijn reeds genoemd.)
niks geen problemen mee.
prima kipper
hoezo maarten, komt harco dan niet uit nederland of worden die ook in polen gemaakt? ze schrijven dat ze alles in eigen beheer doen namelijk, op de beurs in assen stond ook een de boer kipper, had ik nog nooit van gehoord
ooh, kan zijn, dan hoop ik dat de kwaliteit beter is
@weurding , daar had ik ook weleens mijn twijfels bij...
Wel met xtra zware cilinders, 12 tons kippers met 18 tons cilinders eronder. Kippers ook dubbel laten spuiten tegen de roest, perfect.
H-M kiepers worden gebouwd door Roeleveld-Bos.
Vergelijking tussen:
JOSKIN
MULIE
ROLLAND (Goedkoop merk)
meer info stuur maar even pb.
ook peecon is een mooi merk eenals veenhuis die rotten ook niet snel en ze lopen alemaal zeer mooi achter de trekker
Ik zeg altijd dat Beco het best is SAMEN met Jan Veenhuis. Daarachter komt miedema denk ik.
De kieper zal gebruikt worden met: 22 hectare aardappels rooien, 25 hectare tarwe dorsen en 5 hectare uien. Misschien gaan we dan straks ook de bieten ermee naar huis rijden. Er komt een john deere 6600 dan voor.
Het andere voordeel van Mullie is de ophanging, deze is onafhankelijk pendelend, wat ten eerste bewezen scheelt in de trekkracht, plus dat altijd 4 wielen op de grond staan, hierdoor komt er nooit een piekbelasting op de andere wielen. Joskin gebruikt hierbij starre assen die pendelend opgehangen zijn, de vertegenwoordiger gaf als argument dat dit goedkoper is, dit klopt ook maar resulteert niet in een lagere prijs van de kar. Uiteindelijk nog geen voordeel voor de klant. Wel heeft Joskin als duidelijk voordeel dat de bak volledig van hardox is, of dat alleen de bodemplaat van hardox is, dit is handig bij het vervoeren van puin omdat de slijtage dan veel lager is. Naar ons idee, is dit niet noodzakelijk voor een landbouwkieper aangezien de tijd dat er puin mee gereden wordt, wordt er vaak voorzichtig mee gedaan en niet als in het grondverzet mee gewerkt. Joskin heeft dus een relatief goede kieper, maar met veel opties die eigenlijk niet nodig zijn voor in de landbouw.
Rolland, een goedkoopmerk. De kenmerken van dit merk zijn heel simpel: Zwaar, simpel, degelijk, goedkoop. De kar is dusdanig gemaakt dat deze al een ton aan eigen gewicht boven bijvoorbeeld mullie kwam en 400 kg boven de Joskin. De kieper is goedkoop in aanschaf maar kost een hoop extra trekkracht ten opzichte van de overige merken. Door het hoge eigen gewicht zal bij veel gebruik ook veel meer extra diesel kosten. Ook de bak is gewoon met standaard verf gespoten, Mullie en Joskin hebben de bakken nder hoge temperaturen gepoedercoat. Dit zorgt ervoor dat de bakken veel beter in de lak zitten, en blijven ziten.
Mochten er vragen zijn stel ze gerust.
ik zou je visie ook graag over miedema horen ben benieuwd
/.....\
@eppo
Ik ken Miedema als kiepermerk niet zo, hier in de buurt rijden er bijna geen rond en ik heb me er eigenlijk niet zo in verdiept. Bij de andere 3 merken ben ik in de fabriek geweest en heb er een heel rapport over geschreven voor de HAS.