International 1246 - het gloeien en het starten

Hoi jongens
wij hebben namelijk een inter 1246 gekocht die gerestaureerd moet worden
we hebben deze gekocht en hij starte zonder problemen maar nu 2 dagen later start hij niet meer, maar we hebben ooit inter 624 gehad en dat was namelijk ingewikkeld om dat ding te starten met de knop om hem af te zetten moest je half uitrekken is dat bij deze ook zo ?

alvast bedankt
zoek ook nog een nette motorkap voor een 1246
Bomenboer

Reacties

sebas deutz150
Als het goed is met dit weer moet je hem niet gloeien is. is de accu vol ?
schaubagri
Gloeien met de startknop zie je wel aan de lampjes dat ie gloeit branden ze minder fel en idd de stopknop half uit
955xl fan
Heb je toen je hem kocht ook gevoeld of de tractor al warm was? Want dan heeft de verkoper hem waarschijnlijk even laten warm draaien voor je kwam kijken. Inters die slecht starten in de winter is bijna normaal te noemen:p Mijne 955xl start ook niet zonder startpilot in de winter
Bomenboer
Dankjewel jongens
ga morgen mss eerst eens voor een andere accu kijken want dan zal daar het probleem zitten denk ik. ik ken namelijk die gast waar ik hem van gekocht heb maar hij woont redelijk ver van mij om is even langs te gaan de motor draait ook heeeeeeel traag rond dus accu is dood denk ik

alvast bedankt
schaubagri
Wij hebbe nooit geen last met slecht starten met de 844s en de 856 ff gloeien en ze doen het ook bij - 13
sebas deutz150
Mensen het is boven nul dan hoef je nu toch niet te gloeien
Bomenboer
@955xl fan
ja heb ik namelijk gevoeld en ben 2 keer gaan kijken en hij stond steeds koud dus.......
hopelijk de accu
en wat is de topsnelheid van een 1246 kan iemand me daarbij helpen of heeft iemand een schema hoe die vittese liggen
heb namelijk altijd ford gehad en dit ligt toch helemaal anders
driessie
Als je nog onderdelen zoekt ik heb nog wel een vrachtje liggen vooras tansmissie enz
1246 844-s
Ik hoop niet dat je de vraag prijs heb gegeven voor die 12 in je profiel foto...

die heb al heel wat mee gemaakt volgens mij...
sebas deutz150
@Bomenboer

met de zf achterbrug zal het zo rond de 35 km/u liggen maar je bandmaat heeft ook nog een beetje invloed
1046
En toeren ook
Bomenboer
@1246 844-s
jij weet toch niet hoeveel ik daarvoor betaalt heb ?
wat is die waard mss ?
heb er totaal geen idee van
heb hem voor een paar centen gekocht
Bomenboer
@1046

jij hebt een machtig mooi ding
1046
Dank je
huub case
Stopknop stukje uittrekken keertje starten zonder koppeling (vlamstart als het erop zit) 20 sec gloeien en starten zou hij het altijd moeten doen in nederland
Bomenboer
@huub case

hoi
kabel om stil te leggen is in bestelling was kapot, weet jij in welke stand ik dat systeem aan de motor moet zetten alvast zonder dat kabeltje dat ik hemkan starten ?
stevenpaas
@955xl fan

das toch onzin???
Bomenboer
Normaal moet een trekker het altijd doen dat weet ik wel maar het kabeltje van het stilleggen ontbreekt van mijn 1246 dus in welke stand moet ik hem zetten dat ik hem kan starten ??? kan iemand mij dat vertellen ?

alvast bedankt
inter-Eric
Hoeveel ampere accu staat er nu op?
Bomenboer
Pfft dat weet ik niet juist moet ik even naar kijken, maar daar heeft hij het altijd mee gedaan dus is het wel raar, maar wss is die gewoon kapot, hij draait echt heel traag rond en 3 keer proberen en de batterij is plat maar dat hendeltje om stil te leggen staat volgens mij gewoon niet goed daarom dat hij het niet doet denk ik ,hoop ik
mvg
955xl fan
Accu hoeft niet percé dood te zijn, je moet hem gewoon 2 dagen of langer aan de druppellader hangen, dan weet ik 100% zeker dat die minstens dubbel zo snel rond gaat!
Bomenboer
Ze is 12v en 110 ah
mvg
Bomenboer
@955xl fan

ja dat kan wel, heb hem nu gewoon een halve dag aan een gewone lader gehangen zonder resultaat.
maar hij draait gewoon echt te traag rond om te starten
Valtra-Fordpower
Geen hulp accu in de buurt, een klein auto accutje? Als ie daar wel met start (Parallel met de echte accu) is accu aan het dood gaan, doet ie het dan nog slecht, massa punten doorlopen en de startmotor doormeten op startstroom.
siegfried001
Als dat een rotatieve pomp is lijk op een 644 dan moet het hendeltje op de pomp helemaal naar voor staan (dus naar links als je er langs staat)
. In het midden is de stand voor het starten (niet echt nodig volgens mij) en helemaal achter tegen is stop. Kan inderdaad wel eens voorvallen dat het hendeltje niet automatisch in de normale positie springt (helemaal voor tegen). Veel succes
Bomenboer
Dank je wel jongens
hou jullie op de hoogte van de vorderingen om mijn inter te starten hahahahah
slaapwel

mvg
monteurtje
Bekijk je accu kabel eens (de + en de - kabel)
zijn ze mooi schoon bij de aansluitingen? dat kan ook nog weleens helpen als je ze goed contact laat maken dat ie dan sneller rond gaat.
mickheijboer
Nieuwe goede sterke accu er in en kabels nakijken en misschien nieuwe massa kabel er aan zetten kost bijna niks zo kort stukje en de plus kabel +pool vervangen. Dan lief over zijn neus aaien lief praten tegen hem en zeggen dat hij mooi is en dat je goed gaat zijn voor hem dan is zijn verleiding groot om voor jou tegaan starten.
supertrekker
@sebas deutz150

Hoezo niet gloeien boven nul?? koude motor starten met gloeien is altijd beter dan zonder. Zelfs de nieuwste trekkers geven aan dat ze met deze temp. nog moeten gloeien (lampje gaat branden na aanzetten contact)
MartijndenBoer
Ik heb nog een motorkap liggen van een 1246 zit alleen een klein vouwtje in de neus . Dit is een originele kap met alle roosters er in en uitsparing bij de turbo .
Bomenboer
@MartijndenBoer
hey martijn he wel interesse, hoeveel moet ze nog kosten ? ff berichten via prive ofzo

mvg bomenboer
Bomenboer
Aan iedereen die in deze topic gereageerd heeft , mijn inter 1246 start zoals nieuw batterij aan de druppellader en starten maar. idd gloeien is altijd het beste voor een trekker,mogen ze zeggen wat ze willen.

alvast bedankt jongens
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1246 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!