Iseki TU 1500 - Bruin roestwater in radiateur

Hallo

Ik heb een iseki tu 1500 en een tijdje geleden zag ik bruine smurrie in mijn radiateur. Nu heb ik mijn radiateur eerst gereinigd met speciaal spul. toen was het een paar weken weg en toen was het ineens weer terug. toen heb ik alle leidingen schoon gemaakt waterpomp los gehad en schoongemaakt radiateur op nieuw schoongemaakt toen was het weer even weg en ineens weer terug. Toen dacht ik dat heel mijn radiateur vol zat met zooi toen heb ik mijn radiateur vervangen en weer het zelfde liedje. Nu denk ik dat mijn koppakking lek is.

Wat denken jullie?

Hoor het graag

Groetjes
Yanmarthomas

Reacties

arnoba
Merk je ook witte rook of stijging van het oliepeil? Anders lijkt het me sterk dat je koppakking stuk zou zijn.
Yanmarthomas
@arnoba met optrekken of gasgeven rookt hij wel een beetje wit oliepeil gebeurt niks mee heb ook geen carterdruk
county854t
Gewoon ouderwets met flink wat soda oplossen en flink op bedrijfstemperatuur laten komen en houden voor n uur. Dan aftappen en spoelen met heet water. Dan weer afvullen met koelvloeistof.
Is totaal goedkoper dan meteen motor uit elkaar halen
Yanmarthomas
@county854t heb ik er ook al in gehad niks helpt en blijft terug komen helaas
+1
Yanmarthomas
@county854t motor uit elkaar halen doe ik zelf heb er al meerdere gereviseerd dus dat kost geen geld alleen de onderdelen haha
fergusonnetje
Komt er echt smurrie uit of alleen bruin water?
Yanmarthomas
@fergusonnetje beetje sludge en veel bruin water
+1
ford3000case745
@Yanmarthomas zo lang de motor niet te warm word niet druk om maken. Kan best zo wezen als je hem helemaal schoon de problemen wel komen
Iseki jos
Niet druk om maken.
Als oliepeil en temperatuur goed blijven is er niks aan de hand.
Mijn tu 1900 had hetzelfde
Yanmarthomas
Oké dankjewel allemaal ik laat het voor nu zoals het is. en gaan er gekke dingen gebeuren gaat hij alsnog open 😜
fergusonnetje
@Yanmarthomas Doe er wel koelvloeiestof in en geen water met antivries. Dit laatste ontmengt na verloop van tijd een beetje en dat water kan voor roest vanbinnen zorgen.
+1
Yanmarthomas
@fergusonnetje nee heb er altijd koelvloeistof er in. Heb laatst een motorblok gehad daar hadden ze alleen water in gegooit. Op een begeven moment de koppakking er tussen uit geblazen door alle roest en toen vast gelopen. Nieuwe bussen zuigers krukas laten slijpen kop laten vlakken 3 kleppen vervangen waren krom van de hitte. Maar wel weer lopen als een nieuwe 😀
Yanmarthomas
Hallo

Ik heb vandaag nog even gewerkt met de iseki en ik wou hem nog even een keertje spoelen. En toen stond er veel druk op mijn radiateur zoveel dat alles er uit spoot heb dit nog nooit gemerkt. Nu ben ik even langs een motoren revisie bedrijf geweest en die wist mij te vertellen dat mijn koppakking lek zou zijn. Daar schijnt ook al het vuile water vandaan te komen. Dan komen er schijnbaar uitlaatgassen in het koel systeem. Dus kan hem alsnog open gaan maken haha.
arnoba
@Yanmarthomas als je eerst zeker wil zijn of er effectief uitlaatgassen in je koelvloeistof zitten kan je altijd test strips kopen om dit te controleren
Yanmarthomas
@arnoba heeft hij gedaan had een potje mee genomen en er zitten inderdaad uitlaatgassen in
arnoba
@Yanmarthomas dan weet je waarmee je tijd te vullen 😉
Yanmarthomas
@arnoba ja klopt blok is al uit het frame haha heb al een andere trekker voor de maaier geregeld

(klik om te vergroten)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Iseki TU 1500 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!