Fendt 305 LS - Gloeien fendt 305
Wie kan mij uitleggen hoe je een fendt 305 moet voorgloeien.Wat is er mis als hij zonder voorgloeien niet wil starten.Hij wil wel starten ,maar raakt niet aan de praat.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 305 LS ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Beste Sumar-der ; is alleen op contact zetten niet voldoende ? als het koud genoeg is brand het het voorgloei lampje dan toch ook?
Mijn ervaring is dat een fendt zelfs bij vorst vlot aanslaat dankzij de automatische koudstart inrichting op de Bosch lijnpomp ; zo denderend is dat centrale gloeisysteem ook niet ; maar als het echt streng vriest zal het wel nodig zijn ,
De contactsleutel tot ongeveer "halverwege" draaien is ook goed voor de voorgloeistand ( aan het lampje wel te zien).
gaan je dashboard lampjes ook zwakker branden?
Dat is niet zo bij die van mij. Andere (nieuwere) bouwjaren kan natuurlijk anders zijn.
Zit er dan geen temperatuur gestuurd gloeitijd-relai op ? pas als je hem van contact zet en weer op contact gaat hij weer gloeien ?
Zoals bij b.v. Ford Transit ! ( Ja ik zit meer in de auto-s ) maar die hebben ook allemaal snelgloei-stiften in elke cilinder !
Dat is eigenlijk al net zo'n domme oplossing als het op Fendt aanwezige zogenaamde 'vlamstartsysteem' omdat de zuurstof erdoor in de aangezogen lucht al verbruikt is voordat het in de motor zit.
Nee, de 'vlamstartgloeier' (in het inlaatsprutstuk) werkt 'handbediend' met de contactsleutel. Op trekkerdiesels zitten tegenwoordig geen gloeistiften meer in de cylinders.
Hij wil nu wel voorgloeien,en dan starten,maar dan gaat de zekering wel doorbranden.Het is de vijfde van boven.Er zit nu een 8 ampere zekering in.Vraagje?...moet er een zwaardere zekering in?....Of is er anders wat aan de hand.
De zekering hoeft niet zwaarder, bij mij ook 8 amp.. Ik vermoed dat de bedrading bij jou trekker beschadigd is (bekneld tussen de dieseltank en inlaatspruitstuk).
Ik ga morgen meteen de bedrading controleren.Maar ik heb wel achter het zekeringenkastje een ruwe draad gevoeld.Misschien dat dat het is.
Wat kan er mis zijn dat de cabineventilator het ook niet doet?...Of zit deze ook op dezelfde zekering?...
Zekering 6 is van de radio en de ventilator boven in de cabine.
Zekering 7 is van de kachelventilator.
Ik heb het genoteerd en ga morgen meteen aan de slag.