Illustratie van:

Kubota B7000 - aandrijflijn voorwielaandrijving B7000 reviseren

Aan de hand van jullie antwoorden over de voorwielaandrijving van deB7000 ben ik er achter dat de voorwielaandrijving het niet meer doet en dat het probleem ergens in het voorgedeelte moet zitten en wil deze reviseren.
Nu heb ik hem bijna helemaal uit elkaar om te zoeken waar het defect zit. Kom ik een probleem tegen wat volgens het werkplaatshandboek geen probleem hoort te zijn:
Hoe krijg ik de aandrijflijn naar voren los, volgens het werkplaatshandboek moet ik de as uit het diferentieel kunnen trekken, en op het plaatje erbij staat dat de as los is van de kruiskoppeling, maar er staan niet bij hoe ik dat doen moet en dat zie ik ook even niet.
Wie kan mij verder op weg helpen?
groet,
Peter

Deel dit topic

Reacties

inspecteurfendt
Ik kan je niet direct helpen. @Yanmarthomas weet misschien wat meer?
Misschien vind je hier wat info:
orangetractortalks.com/forums/showthread.php/…
Wij hebben die as eruit gekregen toen tie voor een nieuwe koppeling in 2en moest maar ik zou niet weten hoe hij zo. Er tussen uit moet ik weet wel dat ie er gewoon met spleins in zit geschoven zal straks even kijken of ik wat kan zien bij die van mij
Yanmarthomas
Heb het ook al wel eens gehad. Die as zit met 8 splines soms 6 maar dit kan zo vast zitten wij hebben hem met 2 heftrucks los moeten halen. Die zat zo verschrikkelijk vast.
@Yanmarthomas bij mij schoof tie er zo uit die zat helemaal onder het vet
Yanmarthomas
@Nick van Oosterhout oké die van mij was helemaal verroest

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Kubota B7000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
5
DEELNEMERS
3
WEERGAVES
0