Aankoop deutz dx 6.10 of 6.50

Heb interesse in 2 deutz trekkers.

- Deutz dx 6.10 gereviseerd met 6600 uur (nieuwste model)
- Deutz dx 6.50 gereviseerd met 10.000 uur (nieuwste model)

Wij hebben zelf een dx 6.10 bevalt erg goed maar een 6.50 lijkt ons ook wel mooi voor erbij.

Wat zijn jullie ervaringen hierover?

Deel dit topic

Reacties

walker1
Heb alleen ervaring met de lichtere dx'en. 3.30 en zo. vond dat wel hele fijne trekkers. Wat is het verschil tussen die 2 types? alleen vermogen of nog meer verschillen? Als het toch voor erbij is, maakt het dan veel uit welke het wordt? Is de genoemde urenstand de draaiuren na revisie, of de urenstand waarop de trekker gereviseerd is?
deutz fahr k110
De urenstand is vanaf fabriek af. Na de revisie heeft de dx 6.10 enkele uren gedraaid en de 6.50 nog circa 2000.

Het verschil tussen motor is een f6l 912 bij de 6.10 en een f6l 913 bij de 6.50 en de 6.50 heeft powermatic. Is iets luxer. Verder volgens mij hetzelfde
+1
nhfendt fan
@deutz fahr k110 als je er zelf al zo veel vanaf weet en zelf er al eentje hebt wat voegen wij voor meerwaarde toe dan jij moet er mee werken jij weet ook wat je er mee wil gaan doen toch
deutz fahr k110
@nhfendt fan Wij hebben idd zelf een trekker en weet er ook wel iets van, maar heb via dit forum ook geleerd dat bij een 6.50 de achterbrug eerder afscheid neemt dan bij een 6.30 dus misschien waren er nog meer van zulk soort dingen die ik nog niet weet.
RobDeutz104
@deutz fahr k110 hele andere trekker, andere transmissie en andere vooras, dus trekkers niet vergelijkbaar, ander soort aftakasinschakeling
twand2505
@deutz fahr k110 de F6l912 in de 6.10 is wel echt een betrouwbare motor waar over het algemeen de onderdelen niet zo duur van zijn, de BF6l913 in de 6.50 is wel een stuk sterker en betere koeling bakken wel goed controleren!
+1
MulderDeutz1
Ik vraag me af waarom ze gereviseerd zijn bij zo’n lage urenstand?
+1
JoranK
Mis je de powermatic bij je huidge trekker? Zoniet dan zou ik mooi voor de 6.10 gaan. Met powermatic schakelen ze wat moeilijker en duur als het kapot gaat.
deutz fahr k110
@nhfendt fan Wij hebben idd zelf een trekker en weet er ook wel iets van, maar heb via dit forum ook geleerd dat bij een 6.50 de achterbrug eerder afscheid neemt dan bij een 6.30 dus misschien waren er nog meer van zulk soort dingen die ik nog niet weet.
+1
walker1
@deutz fahr k110 Zijn dan waarschijnlijk dezelfde achterbruggen, maar doordat de 6.50 meer vermogen heeft en dus ook meer voor zwaarder werk werd ingezet, zal de achterbrug wel meer te lijden hebben.
+1
sjonnies
De achterbruggen zijn is vaak niet het probleem tis meer de powermatic die is te licht voor de krachten en kun je verzwaren.
deutz fahr k110
@sjonnies hoe wordt dit eventueel gedaan?
+1
sjonnies
@deutz fahr k110 dat weet ik niet kennes van mij heeft dat gedaan en doet paar x per jaar mee met trekkertrek en met 185 pk
twand2505
@deutz fahr k110 o.a. meer bouten +
Sterkere bouten volgensmij

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0