Illustratie van:

International 523 - kopen

Ik ben van plan om een 523 aan te schaffen.Op welke punten moet ik letten? De meest gangbare aandachtspunten zoals lekkages en speling op het stuur weet ik wel.Maar zijn er nog typische 523 aandachtspunten? Het uiterlijk van de trekker is opgeknapt,dus dat lijkt wel oké.

Deel dit topic

Reacties

wolseley
Versnellingsbak even extra naar kijken bij deze types.
IHC-power
-Speling op stuurgewricht vanvoor
-Speling op stuurhuis (valt wel bij te regelen)
-Indien Agriomatic S getriebe: kijk of dit werkt. Wanneer dit kapot is, kan het een dure grap worden.

Sowieso een proefrit mee maken en alle versnellingen in alle groepen testen. Kijken of ie niet uit versnelling springt en van die dingen.

Succes ermee
interman
@wolseley

je bedoeld de hendel, kan zijn dat daar een slijtdeel moet worden vervangen als hij in een versnelling blijft zitten.

Verder zijn het super degelijke trekkers, niks mis mee.
old man jose
Ook op de cotactPUNTEN letten.
En de - .en , en de .en
Wimsumar
Beste Old man Jose: "Alcohol én T.F., dat kun je niet maken" 😉
Deutz-5006
De vooras heen en weer schudden en kijken of daar veel speling op zit, start hij goed? even op de rem trappen en de koppeling laten op komen kun je zien of deze nog goed is!
willem en mf
Idd even op de versnellingen letten, heb weleens gehoord dat de 3de versnelling verdwennen was
boMc
Speling op de fusees wil nog wel eens voorkomen , nylon bussen zijn meestal versleten en hebben teveel speling . Dit is eenvoudig te verhelpen met nwe bussen.
Opletten op carter druk, en of motorolie watervrij is. Bij mij was 1 afdichtings groef van cilinder (blok) door gecorrodeerd , waardoor er koelwater in de olie kwam. Is niet te repareren , heb er toen ander motorblok ingekregen. (voor dat ik de 523 kocht)Verder loopt het allemaal perfect en is zeer degelijk!Geen enkele olie lekkage. 7000 uur op de klok
redgiant
Bedankt voor de tips.We zijn vanochtend gaan kijken en ik heb hem niet gekocht.Voor 80% was het een prima ding.Motor goed,geen carterdruk,geen lekkages,versnellingsbak prima.Alleen de achterbanden waren verrot en vol gaten en scheuren.Daarnaast kwam er een erg jankend geluid uit de achterbrug.Een beetje piepen vind ik geen ramp,maar dit was toch wel heftig.Kon geen kwaad zei de eigenaar.Ja kan wel zijn maar ik vond het zwaar irritant.Zodoende vond ik de prijs te hoog en heb ik het niet gedaan.
boMc
OK , banden zijn te regelen..
Achterbrug lawaai wil ook nog wel eens verschillen per trekker...
Moeilijk te beoordelen , droog gelopen? enige is om olie te checken en graad van vervuiling (ijzer schlijpsel?)
Wat moest ie kosten?
redgiant
Uiteraard zijn banden wel te regelen,maar het is wel een extra kostenpost.Of dat achterbruglawaai nou ernstige problemen betekent of niet weet ik niet.Storend is het sowieso wel.Ik vond het in elk geval beter om nog ff verder te zoeken.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 523 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
6