Hallo
gisteren heb ik met mijn ford 2000 op de straat 5 a 10 min volle gas gereden(als hij goed warm stond) , als ik aan de rode lichten moest stoppen begon op het dashbord het olielampje te branden , wanneer ik weer verder reed ging het uit en als ik thuis stopte en de tractor stationair liet draaien brande het weer.
oliepeil is gecheckt en in orde.
weet er iemand wat nog het probleem zou kunnen zijn.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 2000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Maak je veel toeren, dan draait de oliepomp ook sneller, en kan makkelijker genoeg druk opbouwen, draait de motor laag toeren, of stationair, dan maakt ook de pomp weinig toeren en kan de benodigde druk niet zo makkelijk meer bereiken.
Kan diverse oorzaken hebben. Als je de laatste 2 jaar of laatste 200 uur nog geen motorolie ververst hebt, dan zou ik dat eerst gaan doen, moet 15W40 olie in.
Het kan wezen dat de oude olie heel erg dun is, en na verversen de lamp uit blijft.
Je kunt er ook mee langs gaan bij een LMB die de druk kan meten, misschien is de sensor niet goed meer, of is de pomp versleten, of ergens in de motor een draaiend deel versleten waardoor de olie te makkelijk weglekt terug in het reservoir (de "boite").
Doordat ik zo gereden heb kan dit kwaad gedaan hebben aan de motor?
Of castrol classic xl 20w50
Zijn dat een goede olieen , want er zijn zoveel verschillende online te vinden dat je het bos door de bomen niet meer ziet.
Mvg