New Holland TM 190

Geachte TF leden,
Vandaag ben ik benaderd door een traktorverkoper die mij een NH TM190 wil verkopen, nu wil ik graag horen wat jullie mening is van dit type goed of slecht. Het is een 2004 model met alle opties, geveerde vooras + cabine, fronthef, electronische hydrauliek ventielen.
Zijn dit betrouwbare modellen?
Alvast bedankt voor jullie hulp

Deel dit topic

Reacties

ford8630power
Op de vraag of dit een betrouwaar model is, is het er 1 met witte sticker? Dan zeg ik NEE. Zoeen zou ik nooit kopen.
jouwstra
@ford8630power
wat is er mis mee dan?
nht8040
Is afhankelijk van de versie.
die van 2002-2003 en deel 2004 met witte sticker zijn over het algemeen niet zo goed uitzonderingen daargelaten.

de latere versie met gele sticker heeft een update gehad en is veel beter.
nht8040
@jouwstra
deze met de witte sticker geven veel elektronische problemen.

al hebben wij ook 1 van de eerste gehad(witte sticker) en deze gaf na genoeg geen problemen.
jouwstra
nht8040
Hoeveel uren heeft de trekker?
krijg je nog garanatie?
jouwstra
@nht8040 deze heeft 3800 uur gedraait. Garantie heb ik nog niet besproken maar dat wordt wel geregeld, daar is de machine te duur en te nieuw voor.
Siebenga
Mooi laten staan jouwstra! en een tm175 sowieso! Drama bakken
Siebenga
Moet je voor de grap eens kijken hoeveel er van die tm's te koop staan! verklaard misschien een hoop
ford8630power
Nou, bij ons op het land heeft een paar dagen een TM190 op het land gestaan waar de hele motor van was vastgelopen. Dus ik zou zoeen niet aanraden 😉
ford8630power
@Siebenga

Inderdaad, en allemaal vaak voor een heeeeel zacht prijsje.
guy
Komt de 160-90 te koop dan?
van stee96
We hadden er een op proef daar kwamen flammen uit de motor 😃 en hij dronk ook vell diesel toen maar een claas gekogt
john deere 4050
Zoals siebenga zegt mooi laten staan
wij hebben dr ook een gehad met de witte sticker, 2 keer de versnellingsbak goed stuk gehad en de rest van de problemen
tractorliefhebber
@van stee96
Flammen of vlammen? Vell of veel? Gekogt of gekocht?
weurding
Dat er veel te koop staan wil ook zeggen dat er veel van verkocht zijn, nadeel van die grote bakken is dat ze hoofdzakelijk loonwerk/grondwerk gedaan hebben, een van de redenen om ze goed te testen vooraf
jouwstra
@guy

nee die komt niet te koop, daar is vorige jaar de powershift van gereviseerd en een nieuwe koppakking in gekomen. Het plan is om de F100 de deur uit te doen.
weurding
@van stee96 en die claas wordt je ook niet blij van? lusten ook wel wat
deutz-fahr-power
Zou ik persoonlijk ook niet kopen, bij loonwerker in de buurt hebben ze er niet bepaald veel lof over.. heeft mss wel boost van 40 pk maar drinkt voor dood !! zou voor een meer recenter type gaan.
guy
Dat er veel van te koop staan is zeker flauwekul, er staat van alle merken genoeg te koop, een mens is het niet wijs dat er zoveel tweedehands tractoren zijn...
nht8040
Ik zou zeggen,is goed testen.
kijken of de bak goed schakelt en of hij foutcodes geeft.
en als je garantie krijgt,kan hij zo slecht nog niet zijn.

maar toch liever 1 met gele sticker.
van stee96
Nee die claas drinkt niet zo veel als die nh
ja sorry voor men nederlands maar ik hat het nog nooit op school 😉 ik kann ook well duits schreiven maar dann kunn jij het weer niet verstaan 😉
fiat8294
Loonwerker hier in de buurt heeft tm140 en tm155 met witte sticker en nochtans nog geen echte problemen gehad kwist wel niet dat deze met gele stickers verbeterd waren
Siebenga
We hebben het hier over de trekker met andere wielbasis en achterbrug fiat8294 dus eigenlijk gewoon een compleet andere trekker
wouter tm190
Ik rij zelf ook met een tm 190 een van de laatste die gemaakt is en ik mag er echt niet over klagen bij mij hangt er een 3-asser mestbreeker achter en dat kan hij met gemak aan nee ik mag er echt nie over klagen ik moet eccht nog gene T 7000 hebben ik rij liever mei menen 190
O N
@wouter tm190

wilk je er eens wat fotos van opzetten je hebt een intressante combi daar staan op je profielplaatje 😛
bert8210
Idd, de 175 en 190 kun je totaal niet vergelijken met de andere TMs. En ook opletten met de kleur van de stickers. Die worden wel eens verwisseld. Je kunt je beter informeren over het bouwjaar.
weurding
@van stee96 kein probleem, wir reden auch deutsch, selbstverständlich haben wir ein und anderes gelernt auf die schüle 😃
mslofstra
En die krengen willen nog branden ook
had er ook een (een 175) is niet meer onder ons
Joop3
Kleine geschiedenisles: In de canadese New-Holland fabriek waar toendertijd de 70 serie gemaakt is, zijn problemen geweest, ik geloof een fikse staking. I.v.m. de leveringsproblemen van de 70 serie heeft New Holland de TM serie, die eigenlijk bij 160pk aan het eind van z'n kunnen was opgewaardeerd met de TM175 en 190, met zwaardere assen, en op details aangepast. Deze zijn constructief te zwak voor het vermogen, en daardoor storingsgevoelig, met name de bak en achterbrug dacht ik. Het kan zijn dat de latere modellen beter zijn, de eerste schijnen drama te zijn. Het was eigenlijk gewoon een noodgreep, terwijl NH wist dat het technisch niet verantwoord was.
Abarth
@Joop3

Joop, wanneer zet je die meststrooier weer eens binnen? 😄
nhmonteur
@ Jouwstra,

Ik heb verschillende 175 en 190 gehad voor reparatie en ik zelf zou hem je niet aanbevelen.
Die 2 grote TM modellen zijn niet de beste die gemaakt zijn, de gene met gele stickers zijn wel iets beter, maar je kan dan toch beter voor een nieuwer type (T7000) gaan.
Tuurlijk ken ik er ook wel een paar die het wel goed doen, maar over het algemeen zijn ze erg storing gevoelig.
succes er verder mee.
casemx135
Wat vindt jij van die bruine tm 155`s?
jouwstra
@casemx135 we hebben het hier over de TM 190 en niet over de TM 155. Dan kun je beter zelf even een topic aanmaken over deze serie.
DaanHaar
Als je niet van sleutelen houd kun je er beter afblijven. Geveerde vooras is drama, electronische aansturing van de bak is drame en de prijzen zijn nu al laag maar over een paar jaar zijn deze typen niets meer waard.
Siebenga
Jouwstra ik heb je een pb gestuurd
casemx135
Hier in de buurt een zzper met een tm190.
altijd drama! vooral veel problemen met de schakelbak 😉
john deere 4050
@ casemx135, goeie ervaring met een bruin gespoten tm 155 😛

maar die 2 grootste tm's staan echt slecht bekend, de G/70 serie is prima en de T 7000 ook weer maar de tm 175 en 190 zou ik niet weer nemen
cih1056xl
Loonwerker hier in de buurt heb ook tijdje een 175 gereden, maar lekkage en de bak waren de problemen
fiatgroep
@Joop3
dat verhaal klopt helemaal niks van door destakingen is de tm 165 ultra er bij gekomen en niet de tm 175 en tm190 die zijn later gekomen
Joop3
@Abarth

Quote:
Joop, wanneer zet je die meststrooier weer eens binnen?

Hij staat toch binnen (half althans...) Groot onderhoud. Licht vanavond stil i.v.m. slijpsputter in het oog 😞

@fiatgroep Van mij mag je er gerust 1 kopen hoor! Ik diep alleen uit mijn geheugen op wat er destijds in de vakbladen heeft gestaan, en wat mij ter ore is gekomen (gedeeltelijk door loonwerkers die New Holland rijden).... Ik houd het bij mijn Mercedes. 😃
vossie
Bij ons hadden we een tm 175. wel is storingen mee gehad (maar met welke trekker heb je dat niet) maar de laatste 3 jaar dat ik er mee gewerkt heb kan me alleen herrineren dat de brandstofpomp kapot was en 2 een sensor uit de bak lek gesprongen.
tractorliefhebber
@van stee96 Mijn fout ik had niet gekeken in je profiel. Ik zie nu dat je duits bent dus dan is een taalfout niet erg sterker nog je schrijft beter Nederlands dan sommige echte Nederlanders hier.
Abarth
@Joop3

Oei, eruit gefreesd? Dat hebben ze bij m'n pa nu al drie keer gedaan! Erg vervelend! Zeker al heel wat lichaamsvocht via de traanbuisjes verloren?

Ma k begrijp dat je niet zo trots op je renaults bent? Die staan nog helemaal niet op TF! 😛

Jaja, k kan't allemaal mooi inde gaten houden als k er langs rij! 😄
korteraar
Ik werk bij een loonbedrijf waar ze alleen met NH`s rijden. 37stuks op dit moment. Ze rijden nog met TM135`s, TM150`s, TM165 die hebben ook wel eens wat en die zijn inmiddels zo`n 5a8 jaar oud en wordt nog dagelijks mee gewerkt. Maar de TM 190 heeft het nog geen 2jaar uitgehouden. Telkens had die trekker iets. op het laast stond hij alleen nog maar de dieplader met een 8tons midikraantje erop en zelfs toen ging hij nog kapot. De vervanger is toen een T7050 geworden en die bevalt 100X beter. OWja en dit was een gele sticker en gebouwd na 2003. En vaak ging die kapot tijdens het ploegen dus zwaar trek werk. Turbo problemen volgens mij.
korteraar
Als ik je een TIP mag geven koop toch lekker een Fendt 820 daar heb je veel meer plezier van.
johndeere1212
Koop liever een John Deere 6920s
Joop3
@Abarth

Niet gefreesd; met een grote weerhaak... 2e keer binnen een jaar. Dan gaat de lol er af.

Met die Renaults is niks mis. Sterker nog, zijn zeer betrouwbaar. Ze zijn alleen van mijn pappie en mammie, en niet m'n eigen hobbyvoertuigen. Daarom heb ik er niet zoveel foto's van, maar ik kan eens kijken wat ik kan doen. Kom je regelmatig bij ons langs?
guy
@Joop3

Als de assen te licht zijn, dan gaan ze toch simpelweg breken of torsen en geen storingen geven...
sebas deutz150
@Joop3

gaat de bedrijfsbuffel ook nog een keer voor de mengele ? dan is uitlaat ook weer schoon 😃 dan maken wij ook eens kans om harder te rijden met ons laf groen plastic. hopelijk krijgt hij er nog wat pk's erbij van het jaar. beter dan een mercedes gaat het nooit worden natuurlijk.

beterschap benno
Joop3
@sebas deutz150 De bedrijfsbuffel staat bij de trekkerdokter, alwaar hij ook zoveel hydrauliekventielen krijgt dat de Mengele bediend kan worden. Ik wil je niet teveel deprimeren, maar van de bedrijfsbuffel ga je het met de Magnetron ook niet winnen. 120 echte Zetor PK's uit een 6,8 liter blok geven zich niet snel gewonnen....

Trouwens bedankt voor het medeleven, maar het gaat alweer. Als ik weer in de werkplaats zit is het in orde. Alleen het slijpen heb ik vandaag maar even achterwege gelaten. 😉

@guy De assen van die grote TM's zijn verzwaard, dit zijn ook de enigen uit de serie met doorlopende steekassen. Het probleem zit hem vooral in de transmissie, meende ik. Veelvuldig doorbuigende assen kunnen ook zorgen voor lekkages en lagerproblemen natuurlijk.

@Abarth foto's zijn onderweg...
sebas deutz150
@Joop3

zeg toch dan maken wij ook nog een kans. die magnetron van ons gaat wel voor de waterrem om te zorgen dat hij eens 140 pk gaat geven aan de aftekas. trouwens ik heb goed nieuws we hebben van het jaar 30 hectare mais om te hakselen 3 weekendde hakselpleizer of twee weekendde met een weekendde met twee mengeles te gelijk.
daarnaast zaaien we misschien nog gerst van het jaar dus kunnen we dat ook mooi kneuzen.

maar de bedrijfsbuffel komt nog een keer voor de mengele ? vraagt gerst maaien met de mengele nou veel pk's of niet.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
52
DEELNEMERS
26
WEERGAVES
78