Geachte TF leden,
Vandaag ben ik benaderd door een traktorverkoper die mij een NH TM190 wil verkopen, nu wil ik graag horen wat jullie mening is van dit type goed of slecht. Het is een 2004 model met alle opties, geveerde vooras + cabine, fronthef, electronische hydrauliek ventielen.
Zijn dit betrouwbare modellen?
Alvast bedankt voor jullie hulp
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
wat is er mis mee dan?
die van 2002-2003 en deel 2004 met witte sticker zijn over het algemeen niet zo goed uitzonderingen daargelaten.
de latere versie met gele sticker heeft een update gehad en is veel beter.
deze met de witte sticker geven veel elektronische problemen.
al hebben wij ook 1 van de eerste gehad(witte sticker) en deze gaf na genoeg geen problemen.
ff een link naar de foto
krijg je nog garanatie?
Inderdaad, en allemaal vaak voor een heeeeel zacht prijsje.
wij hebben dr ook een gehad met de witte sticker, 2 keer de versnellingsbak goed stuk gehad en de rest van de problemen
Flammen of vlammen? Vell of veel? Gekogt of gekocht?
nee die komt niet te koop, daar is vorige jaar de powershift van gereviseerd en een nieuwe koppakking in gekomen. Het plan is om de F100 de deur uit te doen.
kijken of de bak goed schakelt en of hij foutcodes geeft.
en als je garantie krijgt,kan hij zo slecht nog niet zijn.
maar toch liever 1 met gele sticker.
ja sorry voor men nederlands maar ik hat het nog nooit op school ik kann ook well duits schreiven maar dann kunn jij het weer niet verstaan
wilk je er eens wat fotos van opzetten je hebt een intressante combi daar staan op je profielplaatje
had er ook een (een 175) is niet meer onder ons
Joop, wanneer zet je die meststrooier weer eens binnen?
Ik heb verschillende 175 en 190 gehad voor reparatie en ik zelf zou hem je niet aanbevelen.
Die 2 grote TM modellen zijn niet de beste die gemaakt zijn, de gene met gele stickers zijn wel iets beter, maar je kan dan toch beter voor een nieuwer type (T7000) gaan.
Tuurlijk ken ik er ook wel een paar die het wel goed doen, maar over het algemeen zijn ze erg storing gevoelig.
succes er verder mee.
altijd drama! vooral veel problemen met de schakelbak
maar die 2 grootste tm's staan echt slecht bekend, de G/70 serie is prima en de T 7000 ook weer maar de tm 175 en 190 zou ik niet weer nemen
dat verhaal klopt helemaal niks van door destakingen is de tm 165 ultra er bij gekomen en niet de tm 175 en tm190 die zijn later gekomen
Hij staat toch binnen (half althans...) Groot onderhoud. Licht vanavond stil i.v.m. slijpsputter in het oog
@fiatgroep Van mij mag je er gerust 1 kopen hoor! Ik diep alleen uit mijn geheugen op wat er destijds in de vakbladen heeft gestaan, en wat mij ter ore is gekomen (gedeeltelijk door loonwerkers die New Holland rijden).... Ik houd het bij mijn Mercedes.
Oei, eruit gefreesd? Dat hebben ze bij m'n pa nu al drie keer gedaan! Erg vervelend! Zeker al heel wat lichaamsvocht via de traanbuisjes verloren?
Ma k begrijp dat je niet zo trots op je renaults bent? Die staan nog helemaal niet op TF!
Jaja, k kan't allemaal mooi inde gaten houden als k er langs rij!
Niet gefreesd; met een grote weerhaak... 2e keer binnen een jaar. Dan gaat de lol er af.
Met die Renaults is niks mis. Sterker nog, zijn zeer betrouwbaar. Ze zijn alleen van mijn pappie en mammie, en niet m'n eigen hobbyvoertuigen. Daarom heb ik er niet zoveel foto's van, maar ik kan eens kijken wat ik kan doen. Kom je regelmatig bij ons langs?
Als de assen te licht zijn, dan gaan ze toch simpelweg breken of torsen en geen storingen geven...
gaat de bedrijfsbuffel ook nog een keer voor de mengele ? dan is uitlaat ook weer schoon dan maken wij ook eens kans om harder te rijden met ons laf groen plastic. hopelijk krijgt hij er nog wat pk's erbij van het jaar. beter dan een mercedes gaat het nooit worden natuurlijk.
beterschap benno
Trouwens bedankt voor het medeleven, maar het gaat alweer. Als ik weer in de werkplaats zit is het in orde. Alleen het slijpen heb ik vandaag maar even achterwege gelaten.
@guy De assen van die grote TM's zijn verzwaard, dit zijn ook de enigen uit de serie met doorlopende steekassen. Het probleem zit hem vooral in de transmissie, meende ik. Veelvuldig doorbuigende assen kunnen ook zorgen voor lekkages en lagerproblemen natuurlijk.
@Abarth foto's zijn onderweg...
zeg toch dan maken wij ook nog een kans. die magnetron van ons gaat wel voor de waterrem om te zorgen dat hij eens 140 pk gaat geven aan de aftekas. trouwens ik heb goed nieuws we hebben van het jaar 30 hectare mais om te hakselen 3 weekendde hakselpleizer of twee weekendde met een weekendde met twee mengeles te gelijk.
daarnaast zaaien we misschien nog gerst van het jaar dus kunnen we dat ook mooi kneuzen.
maar de bedrijfsbuffel komt nog een keer voor de mengele ? vraagt gerst maaien met de mengele nou veel pk's of niet.