Ik zou een staalplaat van 2 cm dik aan een cilinder moeten lassen tussen de aansluitnippel en de cilinderkop ( waar afdichting zit van zuigerstang)
zou de kop eruit draaien voor te lassen maar veel mensen raden mij dit af omdat de cilinder hem gaat zetten en de draad kapot zal zijn.. heb dit ooit eens gedaan, centimeter per centimeter + telkens afkoelen, maar plaatje was amper 6mm dik. iemand hier ervaring mee ?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Maar hoe wil je dit anders doen dan????
Je kunt ook meteen een nieuwe cilinder kopen, probleem is dan ook opgelost.
Als je bang bent voor erg veel trek in het materiaal, dan is voorverwarmen, of (licht)nagloeien ook nog een optie
Ik zou het gewoon rondom goed vastpikken, en dan netjes aflassen.
Oh ik dacht dat hij constant ging afkoelen.... Maar dan geldt het eerste deel van mijn reactie niet
Het na gloeien is op zich ook nog niet verkeerd.
Dan moet het toch goed komen, en anders toch naar een specialist gaan...
Ja idd, dat laatste is wel het makkelijkst... maar ik dacht niet dat die cilinder, als je het goed aanpakt millimeters gaat uitzetten....
Die indruk heb ik ook.....als het maar met verstand gebeurt, dan moet het toch lukken.
Dacht je niet dat die buis richting die plaat heen wil? Aangezien de las het meeste 'trekt' Die buis is zwakker dan die 2cm plaat, vandaar dat ik uitzetten zei....
Kan de cylinder misschien met zware beugels/stroppen aan de plaat geschroefd?
Ook niet op een ijzeren plaat!! Dan krijg je zogenaamde 3d afkoeling, en dat op maar 1 kant van de cilinder! Verder koelt ijzer zeer snel af, door de hoge soortelijke warmtedoorgangscoefficient... Beter zou je juist gelijkmatig gaan voorverwarmen... Dan gaat je afkoeltijd al drastisch naar omhoog
succes !!!
deutz-fahr-power
met wel proces ga je lasen mig mag ?