Mc-Cormick D 320 - slecht lopen / nagelt

Goedeavond,

Deze week heb ik een D-320 aangeschaft die ik al lang zocht, nu blijkt echter dat de motor niet 100% loopt.

Starten duurt heel lang en na aanspringen lijkt het alsof 1 cilinder niet meedoet (blijft wit roken en ploft in de uitlaat), de motor klopt/nagelt ook wat niet lekker klinkt.

Nu wilde ik de timing van de brandstofpomp controleren maar kan nergens vinden hoe dit moet.

Wie heeft een schema of weet waar ik een werkplaatshandboek kan vinden/bestellen/downloaden?

Mochten er andere suggesties zijn over het probleem, graag!

groet Tim
Tim_D

Reacties

Fendt_favorit
De timing is het laatste wat het probleem is. Dit klinkt eerder als een verstuiver wat niet mee doet, en ik denk dat hij op zijn minst nieuwe zuigerveren moet hebben.

Dampt hij ook aardig uit de carterontluchting?
deutz110
Misschien moet je ook de verstuivers na kijken als dan er 1 niet goed mee doed dan loopt hij ook gek
old man jose
Misschien hier:
docs.google.com/fileview/…
Zoniet stuur even een PB
Anders hier : ihcparts.nl/
kijk bij digitale naslagwerken.
IHC-power
Kzou ook eerst de verstuivers maar eens nakijken. Mocht het probleem hier niet zitten zou je de afstelling kunnen controleren. En eventueel de compressie eens meten en indien deze niet meer dat is nieuwe zuigerveren steken.
Wimsumar
Beste Tim_D: Het klinkt niet van deskundigheid de timing van de brandstofpomp de oorzaak te noemen van het slecht lopen van de motor en vervolgens niet te weten hoe dit aan te pakken.
( Liever niet aankomen dus).
Het motoronderhoud wat eerst nagekeken moet worden is o.a. de kleppenafstelling, verstuiverdruk en eventueel compressiedruk.
valmet
Kontroleer ook of de gloeiers werken, als deze niet goed werken duurt het starten lang en werkken alle cilinders ook niet goed mee in het begin
Wimsumar
Beste Valmet: Prima aangevuld, een heel belangrijk onderdeel bij zo'n M.C. 320
IHC-power
1) verstuivers testen
2) kleppen stellen
3) eventueel stiftgloeiers plaatsen
4) indien ie dan niet goed loopt: compressie meten, bij goede compressie gaat het toch aan de afstelling liggen.(of dieselpomp zelf)
Tim_D
Allereerst bedankt voor alle reacties.

Ik heb de vorige eigenaar nog gecontacteerd en hij beweert 100% zeker dat de verstuivers pas nog getest zijn en en de gloeibougies ook vernieuwd zijn. Dit vertelde hij ook bij de overname maar ik wilde het nog 'ns bevestigd hebben.

Ik begrijp dat timing het laatste zal zijn, omdat ik toch wel over wat technische (auto) kennis beschik ga ik uitzoeken hoe de kleppen gesteld moeten worden en hierna de compressie meten.

Nogmaals dank voor het meedenken iedereen! wie wil uitleggen hoe ik de kleppen kan stellen voordat ik het werkplaatshandboek heb is van harte welkom om iets te schrijven 😮
Wimsumar
Beste Tim_D: Als de vorige eigenaar zegt dat de verstuivers 'getest' zijn wil nog niet zeggen dat versleten onderdelen zijn vervangen en ze weer 100% werken. 😞
Tim_D
Daar heb je gelijk in, ik bestel gewoon nieuwe gloeibougies en verstuivers en waag een poging met de kleppen stellen, hierna hoop ik al vooruitgang te merken en anders gaat de kop eraf en zie ik vanzelf wat ik tegenkom...
Wimsumar
Beste Tim_D: Kalm aan A.U.B., denk om de kosten! Eerst testen, dan eventueel vernieuwen. 😄
Tim_D
Kleppen zijn inmiddels gesteld maar geen verbetering.

Met starten lijkt het alsof ie bij de eerste slag wil aanslaan maar daarna nog 2 keer gloeien en doorstarten en spelen met het gas alvorens de motor draait. Ook lijkt het alsof de motor niet op toeren komt, en zelfs na 30min warmdraaien nog steeds wit/blauwe rook uit de uitlaat.

Wel draait de motor trillingsvrij (kan een muntje op rechtop blijven staan bij wijze van spreken).
Stan harskamp
Hallo
Het klinkt alsof ik u trekker heb
Precies het zelfde probleem met mijn d320
Is u probleem nu opgelost en wat was er mis ?
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 320 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!