Goedeavond,
Deze week heb ik een D-320 aangeschaft die ik al lang zocht, nu blijkt echter dat de motor niet 100% loopt.
Starten duurt heel lang en na aanspringen lijkt het alsof 1 cilinder niet meedoet (blijft wit roken en ploft in de uitlaat), de motor klopt/nagelt ook wat niet lekker klinkt.
Nu wilde ik de timing van de brandstofpomp controleren maar kan nergens vinden hoe dit moet.
Wie heeft een schema of weet waar ik een werkplaatshandboek kan vinden/bestellen/downloaden?
Mochten er andere suggesties zijn over het probleem, graag!
groet Tim
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 320 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dampt hij ook aardig uit de carterontluchting?
docs.google.com/fileview/…
Zoniet stuur even een PB
Anders hier : ihcparts.nl/
kijk bij digitale naslagwerken.
( Liever niet aankomen dus).
Het motoronderhoud wat eerst nagekeken moet worden is o.a. de kleppenafstelling, verstuiverdruk en eventueel compressiedruk.
2) kleppen stellen
3) eventueel stiftgloeiers plaatsen
4) indien ie dan niet goed loopt: compressie meten, bij goede compressie gaat het toch aan de afstelling liggen.(of dieselpomp zelf)
Ik heb de vorige eigenaar nog gecontacteerd en hij beweert 100% zeker dat de verstuivers pas nog getest zijn en en de gloeibougies ook vernieuwd zijn. Dit vertelde hij ook bij de overname maar ik wilde het nog 'ns bevestigd hebben.
Ik begrijp dat timing het laatste zal zijn, omdat ik toch wel over wat technische (auto) kennis beschik ga ik uitzoeken hoe de kleppen gesteld moeten worden en hierna de compressie meten.
Nogmaals dank voor het meedenken iedereen! wie wil uitleggen hoe ik de kleppen kan stellen voordat ik het werkplaatshandboek heb is van harte welkom om iets te schrijven
Met starten lijkt het alsof ie bij de eerste slag wil aanslaan maar daarna nog 2 keer gloeien en doorstarten en spelen met het gas alvorens de motor draait. Ook lijkt het alsof de motor niet op toeren komt, en zelfs na 30min warmdraaien nog steeds wit/blauwe rook uit de uitlaat.
Wel draait de motor trillingsvrij (kan een muntje op rechtop blijven staan bij wijze van spreken).
Het klinkt alsof ik u trekker heb
Precies het zelfde probleem met mijn d320
Is u probleem nu opgelost en wat was er mis ?