Ik hoorde dat ergens een zes assige Ginaf mest en/of maistruck moet lopen.
Weet iemand hier meer van?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Martens en Van Oord is een bedrijf dat zich actief bezighoudt in de grond-, weg- en waterbouw en daaraan gerelateerde disciplines, zoals de handel in bouwgrondstoffen. Het bedrijf heeft zich ontwikkeld tot een toonaangevend bedrijf binnen deze sector.
HD staat voor "Heavy Duty" en is een truckserie die speciaal door GINAF is ontworpen voor met name de mining industrie in het buitenland. Er rijden al een aantal HD voertuigen in Oostenrijk en Brazilie.
Martens en Van Oord wil de HD 5380 T voertuigen (10 x 6) gaan inzetten op zowel afgesloten terrein (max. GVW 80 ton), als ook op de weg (wettelijk GVW 49 ton). Op een afgesloten terrein kan daardoor het beschikbare netto laadvermogen van circa 60 ton worden benut, met een snelheidsbeperking op de banden. In die hoedanigheid mogen we spreken van een (semi-)dumper toepassing!
De truck combineert de voordelen van een vrachtauto (o.a. laag brandstofverbruik, kenteken en onderhoud) en het HD-HPVS veersysteem van GINAF - voor optimale compensatie, stabiliteit en comfort - met het laadvermogen van een semi-dumper.
bouwmachineforum.nl/forum/viewtopic.php/… Volgens mij zijn't er 6
een 6 assige mest of maistruck vraagt hij om en die bestaat volgens mij niet
Klopt helemaal, maar lees ook mijn gekopiëerde verhaal eens, heeft met eigen terrein en snelheid te maken.
Zover ik weet heeft Ginaf één zesassige truck gebouwd, en die is van Theo Pouw:
vastgereden.nl/mediabase/image/…
Een zes assige kipper heeft in het wegverkeer geen enkele nut, want met vijf assen kom je ook aan het maximum totaalgewicht van 50ton.
Ik bedoelde trouwens een agrotruck, en niet de wegvervoer trucks.
haha je kunt met een 4 asser bakwagen ook wel aan de 50 ton komen, alleen het mag niet
dat zijn 6 wielen, geen 6 assen
Wahaha 25 meter mag ook niet !
een vrachtwagen mag maximaal 12 meter zijn !
voor ontheffing te krijgen tot 60 ton moet je niet een lzv zijn hoor (25.25meter) maar een bouwvoertuig of landbouwvoertuig !
daar kan ook genoeg mais in haha
wanneer de gewichten van zo`n auto goed zijn verdeeld en de proef goed bevalt dan gaan deze op de markt. Mocht er in de landbouw zon vrachtwagen rondrijden dan zal het vast en zeker geen een uit de fabriek van ginaf zijn maar een zelf in elkaar gefrutselde voertuig.
De proef met 25mtr trucks gaat inmiddels over meer dan 100 trucks, waarbij 10 assen in het zeecontainer vervoer geen uitzondering is
je hoeft geen 25 meter lang te zijn hoor in dit geval gaat het alleen om het gewicht dat ze met een lzv vergunning rijden.
die boetes liegen er niet om, i know :lol: